کد خبر : 1713707 | 23 مهر 1399 ساعت 16:40 | 17.6K بازدید | 1 دیدگاه

پس از رکوردشکنی نیمار برای سلسائو

تیته: مقایسه نیمار با رونالدو درست نیست

سرمربی برزیل معتقد است نباید بازیکنان متعلق به نسل های مختلف را با یکدیگر مقایسه کرد.

تیته: مقایسه نیمار با رونالدو درست نیست

به گزارش "ورزش سه"، تیم ملی برزیل در دومین بازی خود در رقابتهای مقدماتی جام جهانی 2022 قطر در منطقه آمریکای جنوبی به پرو سفر کرد تا به مصاف تیم ملی این کشور برود. شاگردان تیته در این بازی موفق شدند پرو را 2-4 شکست دهند تا با 6 امتیاز از دو بازی و با تفاضل گل بهتر نسبت به آرژانتین در صدر جدول این مرحله قرار بگیرند.

 

 

1432625

 

 

 تیته سرمربی تیم ملی برزیل پس از پیروزی تیمش از نیمار که در این بازی هت‌تریک کرد تمجید به عمل آورد. نیمار حالا با 64 گل پشت سر پله 77 گله قرار دارد و از رکورد 62 گل رونالدو نازاریو عبور کرد.

نیمار دو بار از روی نقطه پنالتی و یک بار دیگر در دقیقه 4+90 گلزنی کرد تا سلسائو دومین برد متوالی‌اش را در این رقابت‌ها کسب کند. دیگر گل سلسائو را هم ریچارلیسون مهاجم اورتون به ثمر رساند.

تیته در تمجید از نیمار گفت:«  هر نسل از بازیکنان ارزش‌های خودش را دارد. رونالدو نازاریو، ریوالدو، روماریو و به به تو همگی بازیکنانی خارق‌العاده بودند.

به نظر من مقایسه کردن این بازیکنان با یکدیگر غیرمنصفانه است. هر کدام از آنها در نسل خود عالی بودند. تنها چیزی که می‌توانم بگویم این است که نیمار بازیکنی بسیار غیرقابل پیش‌بینی است، بازیکنی که نه تنها گل می‌زند بلکه پاس گل می‌دهد و به تیم کمک می‌کند.

او در هر بار حضور در تیم ملی از دفعه قبل پخته‌تر ظاهر می‌شود. نیمار در مهمترین قسمت از زمین بازی می‌تواند توپ را بگیرد و در همانجا خلاقیتش را نشان دهد و با دریبل‌هایش خطرساز شود. این‌ها خصلت بازی اوست.»

 

 

1535726

 

 

تیته راجع به پنالتی‌های بحث برانگیزی که به سود تیمش اعلام شد گفت:« تنها چیزی که می‌دانم این است که کمک داور ویدئویی (VAR) عدالت را رعایت می‌کند. این تنها چیزی است که می‌توانم بگویم. بازی مقابل پرو همیشه آزمونی بسیار سخت بوده است به خصوص در لیما که دشواری کار چند برابر می‌شود. از همان ابتدای مسابقه حریف ما را تحت فشار قرار داد و سبب شد که یک بازی سنگین را تجربه کنیم. اینکه پرو زودتر و در همان ابتدای مسابقه (دقیقه 5) به گل رسید کار ما را سخت‌تر کرد.»

 

 

دیدگاه‌ها