کد خبر : 1713928 | 24 مهر 1399 ساعت 23:33 | 25.9K بازدید | 1 دیدگاه

فیروزجا بازی مساوی را به کارلسن باخت(عکس)

نبرد حساس علیرضا فیروز جا و کارلسن در تورنمنت نروژ با برتری و صدرنشینی کارلسن به پایان رسید

فیروزجا بازی مساوی را به کارلسن  باخت(عکس)

به گزارش "ورزش سه "نبرد حساس نفرات اول و دوم جدول رده بندی تورنمنت آلتیباکس نروژ بین مگنوس کارلسن و علیرضا فیروز جا در پایان به نفع کارلسن به پایان رسید تا کارلسن قبل ازبرگزاری  دور آخر به مقام قهرمانی و جایزه 63هزار یورویی تورنمنت برسد.


فیروزجا که قبلا دو بار در دیدارهای کلاسیک به مصاف کارلسن رفته بود و یک شکست و یک تساوی در کارنامه خود برابر قهرمان جهان داشت امشب در برابر او با مهره سفید در حالی که بازی در شرایط کاملا مساوی قرار داشت در تنگی وقت شدید که حاصل بازی کند و آرام او در طی بازی بود دچار اشتباه شد و بازی و مقام قهرمانی را به کارلسن باتجربه واگذار کرد.


فیزوزجا که بعد از کارلسن 19.5امتیازی با 15.5امتیاز در رده دوم جدول قرار دارد و آرونیان و کاروآنا را با 14.5و 14 امتیاز در رده های سوم و چهارم می بیند فردا شب برای رسیدن به مقام نایب قهرمانی بدون توجه به نتایج دیگر بازیکنان باید در دیدار کلاسیک  دودا را ازپیش روی بردارد.

 

1536064


کارلسن که به مقام قهرمانی اولین  تورنمنت حضوری  دوران کرونایی رسیده بود  در پایان بازی در کنفرانس خبری گفت ؛علیرضا خیلی زمان صرف کرد و کاملا استرس داشت. البته او تنها هفده سال دارد و اولین بار است که در چنین تورنمنتی بازی می کند و به همین دلیل کار بسیار سختی است. این بخشی از فرایند رشد است و من خودم این مراحل را تجربه کردم، اما فیروزجا بازیکن بسیار قدرتمندی است و برای مدتی بسیار طولانی بازیکن قدرتمندی خواهد ماند.


احترام کارلسن به فیروزجا در این سال ها نشان از استعداد ناب این نابغه ایرانی در این رشته ورزشی فکری می باشد ،احترامی که در این سال ها کمتر ازکارلسن برابر رقبا دیده شده است.

 

1536063

دیدگاه‌ها