کد خبر : 1713938 | 25 مهر 1399 ساعت 09:54 | 66.2K بازدید | 2 دیدگاه

10 نکته درباره بازسازی برنابئو؛ خانه‌ای جدید برای رئال

هواداران رئال مادرید بی صبرانه منتظر پایان عملیات نوسازی ورزشگاه برنابئو هستند و گفته می‌شود انتظارشان در تابستان 2022 به پایان خواهد رسید.

10 نکته درباره بازسازی برنابئو؛ خانه‌ای جدید برای رئال

به گزارش "ورزش سه"، این روزها ورزشگاه برنابئو، خانه تاریخی رئال مادرید به جای هواداران و فوتبالیست‌ها میزبان کامیون‌ها، ماشین آلات ساخت و ساز و جرثقیل‌های 80 متری است که همه در تلاشند عملیات نوسازی استادیوم را تا تابستان 2022 به پایان برسانند. البته قرار بود عملیات با سرعتی بیشتر پیشروی داشته باشد که اپیدمی کرونا این روند را به تاخیر انداخت.

 

وضعیت امروز پروژه: کار روی سقف و یک سکوی جدید جابجاشونده

این روزها بیشتر فعالیت‌های پروژه در بیرون استادیوم و نمای خارجی آن انجام می‌شود. دیگر نشانی از ساختمانهای اداری قدیمی باشگاه در بخش شرقی استادیوم به چشم نمی خورد.

 

تونل‌های در حال ساخت یکی از ویژگی‌های مهم استادیوم جدید هستند. این تونل‌ها به کامیون‌ها و ماشین آلات اجازه می‌دهند بدون اینکه خیابان‌های اطراف را بند بیاورند وارد استادیوم شوند.

 

1536084

 

زمان پایان پروژه: تابستان 2022

وقتی در سال 2020 اعلام شد که رئال مادرید می‌تواند بازی‌های خود را فعلاً در استادیوم آلفردو دی استفانو انجام دهد برای مدیران پروژه بهترین خبر ممکن بود چرا که آنها می‌توانستند با خیال راحت سرعت کاری شان را افزایش دهند. با اینکه پروژه این روزه خوب پیش می‌رود ولی پایان کار در تابستان 2022 جاه طلبانه به نظر می رسد. فراموش نکنید که در پایان پروژه، برنابئو استادیومی کاملاً جدید خواهد بود.

 

1536085

 

سقف جمع شونده

سقف جدید برنابئو، نگین انگشتری استادیوم جدید خواهد بود. سقف از همین حالا در حال ساخت است اما این سقف پیچیده‌ترین و ظریف ترین بخش پروژه به حساب می آید و کار ساختش تا دو سال دیگر به پایان نخواهد رسید.

 

1536087

 

تراس جدید

در طراحی جدید تراسی در برنابئو طراحی شده که بعد از بازگشایی رستوران‌ها و اغذیه فروشی‌ها در آن مستقر خواهند شد. این تراس به میدان کاستیانو مشرف بوده و نمای زیبایی در اختیار مردم قرار خواهد داد. در روزهای مسابقات از این تراس می‌توان به باکس‌های وی آی پی رسید و البته حضور در آن در همه روزهای سال برای مردم ممکن خواهد بود.

 

1536089

 

زمین چمن جمع شونده

با اینکه به دلیل مشکلات ناشی از کرونا عملیات ساخت این زمین چمن متوقف شده ولی مارکا گزارش داد که زمین چمن جدید برنابئو از سال آینده آماده خواهد شد. این زمین چمن شبیه به زمین چمن استادیوم جدید تاتنهام خواهد بود و امکان استفاده از استادیوم در برنامه های مختلف را فراهم می کند.

 

350 کارگر هر روز مشغول کارند

هر روز به طور میانگین 350 کارگر در برنابئو مشغول کارند هر چند پیش از اپیدمی کرونا این رقم به 500 کارگر می رسید.

 

امروز می‌توان در برنابئو مسابقه فوتبال برگزار کرد؟

چنین چیزی غیرممکن است. با اینکه زمین چمن هنوز در جای خود قرار دارد ولی امکان برگزاری مسابقات وجود ندارد. استادیوم در حال حاضر پر از کامیون‌ها و جرثقیل‌ها است و تنها کسانی که بلیط تور برنابئو را خریداری می‌کنند می‌توانند به همراه راهنما از استادیوم بازدید کنند.

 

1536086

 

تابلوی نتایج 360درجه

اسکوربورد دیجیتال جدیدی که قرار است در ورزشگاه نصب شود در نوع خود جالب توجه خواهد بود. تابلویی که دید 360 درجه داشته و همه تماشاچی‌ها از هر نقطه استادیوم می‌توانند آن را به خوبی ببینند.

 

استادیوم پول‌ساز

ساخت استادیوم جدید برای رئال مادرید از نظر مالی بسیار سودده خواهد بود. تخمین زده می‌شود که برنابئوی جدید بعد از آماده شدن درآمد باشگاه را 150 میلیون یورو در سال افزایش خواهد داد.

 

 

 

 

دیدگاه‌ها