کد خبر : 1713991 | 25 مهر 1399 ساعت 16:36 | 139.2K بازدید | 15 دیدگاه

باشگاه به دنبال بستن مسیر فسخ یکطرفه

بشار رسن نمی‌تواند از پرسپولیس جدا شود مگر ...

هافبک عراقی پرسپولیس تنها در دو صورت می‌تواند این تیم را به مقصد قطر اس سی ترک کند؛ رضایت باشگاه یا عدم توجه به بندی هرچند کوچک در قراردادش که فرصت فسخ به او بدهد!

بشار رسن نمی‌تواند از پرسپولیس جدا شود مگر ...

به گزارش “ورزش سه”، زننده دو گل برای پرسپولیس در دربی‌های اخیر و ستاره این تیم در لیگ قهرمانان آسیا، اکنون موردتوجه باشگاه قطر اس سی قرار گرفته و پیشنهاد اغواکننده این تیم به شکلی بوده که او ناگریز به مذاکره و درخواست جدایی از جمع پرسپولیسی شده که با حضور در فینال لیگ قهرمانان آسیا می‌تواند بزرگ‌ترین انگیزه برای هر بازیکنی باشد.

 

شاید این اتفاق تنها در فوتبال ایران رخ دهد که تیم فینالیست لیگ قهرمانان آسیا در آستانه یک فروپاشی بزرگ قرار داشته باشد و ستاره‌های آن یکی پس از دیگری درخواست جدایی بدهند.

 

بشار رسن که بعد از فینالیست شدن پرسپولیس راهی کشورش شده بود تا مرخصی خود را پشت سر بگذارد، در شرایطی به ایران بازگشت که زمزمه مربوط به جدایی‌ و توافقش با باشگاه قطری زودتر از حضورش خبرساز شده بود. بشار اما به کمک مدیربرنامه‌های خود خبر از بازگشت داد و خواستار این شدند که به شایعات توجهی نشود.

 

بشار به تهران بازگشت و در اولین گام بدون توجه به شروع تمرینات، راهی ساختمان باشگاه شد تا اینبار به قول خودش جلساتش بیش از ۳-۲ دقیقه‌های همیشگی به طول بیانجامد و خروجی آن “انشاالله” باشد. 

 

هافبک عراقی اینبار در شرایطی از باشگاه خارج شده بود که شرایط جدایی از این تیم را با مهدی رسول پناه در میان گذاشته و البته به نتایج مثبتی رسیده بود. جایی که او با انتشار یک استوری با هواداران تیم هم خداحافظی کرد و مدیران تیم را نیز از تصمیمش مبرا و بی تقصیر دانست. 

 

 

1529688

 

 

یحیی اما خیلی زود وارد ماجرا شد تا تیم فینالیست خود را بیش از این در آستانه فروپاشی نبیند.

 

مخالفت با جدایی بشار رسن باعث شد تا باشگاه هم در بیانیه‌ای که در نیمه شب روی خروجی سایت رسمی قرار داد موضع خود را عدم رضایت برای این جدایی مطرح کند.

 

بشار اما بار دیگر پای میز مذاکره نشست و حتی روز گذشته با برخی از هم‌تیمی‌هایش قرار ملاقات خداحافظی گذاشت و شب را هم در منزل کاپیتان سابق این تیم گذراند!

 

بشار در لایوی اینستاگرامی و با زبان فارسی با هواداران تیمش به صحبت پرداخت و به نظر می‌رسید قصد دارد به شکلی احساسی ماجرا را پیش برده و شرایط‌ را برای جدایی شکل دهد. آنجا که از موفقیت تیم تحت هر شرایطی با محرومیت نقل و انتقالاتی و کمبود بازیکن و جدایی  برانکو و البته تغییرات وسیع مدیریتی صحبت کرد و با اشاره به مشکلات خانوادگی و اینکه تمام تلاش خود را طی مدت حضور در این تیم صورت داده و البته درخواست برای درک وضعیتش!

 

 

اما آیا بشار رسن قادر خواهد بود بدون اجازه باشگاه و با فسخ قرارداد از این تیم جدا شود؟


باشگاه پرسپولیس شاید خوش شانس بوده که چندی پیش با پرداختی به این هافبک عراقی راه فسخ قراردادش را بسته است و او را متوسل به حضور در ایران و مذاکره با باشگاه کرده است. 

هرچند طبق شنیده‌ها آخرین پیشنهاد باشگاه قطری با اعلام رسن برای دریافت رضایتنامه مبلغ ۵۰۰ هزار دلار بودهکه هرچند در ابتدای مذاکره با اعلام عدد 400 هزار دلاری نیز در دفتر باشگاه موردموافقت رسول پناه قرار گرفته بود، اکنون با مخالفت یحیی و هجمه هواداران که به نیاز تیم در فینال لیگ قهرمانان توجه دارند، این عدد نیز مورد قبول قرار نگرفته است.

بشار رسن اما شب گذشته و در پایان مذاکره با رسول پناه اعلام کرده بود که به دلیل سالگرد مادرش خواهان حضور در عراق است تا دوباره به کشورش برگردد و با مشخص شدن تکلیفش به تمرینات تیم اضافه شود. اما اکنون نزدیک بیش از یک هفته از سالروز فوت مادر بشار رسن (19مهرماه 97) گذشته است و این تاخیر در انجام برگزاری مراسم باعث نگرانی‌هایی نیز شده است تا او با حضور در کشورش به جمع دیگر عراقی‌هایی اضافه شود که با رفتار غیرحرفه‌ای خود خاطره چندان خوبی از زمان حضور در ایران به جا نگذاشته‌اند.

 

 

 

 

 

بشار بدون رضایت باشگاه نمی‌تواند جدا شود

 

هرچند باشگاه پرسپولیس مدعی شده نسبت به اغوای بشار رسن شکایت خواهند کرد اما اینکه مدارکی مستند برای اثبات این موضوع داشته باشند، در اختیار ندارند. در صورت اثبات این موضوع باشگاه قطر اس سی با بسته شدن دو پنجره جریمه خواهد شد و حتی امکان اینکه بشار رسن نیز با محرومیتی 4 ماهه مواجه شود وجود خواهد داشت (موقعیتی شبیه مهدی طارمی). با این حال علیرغم درخواست چند باره بشار رسن، او به هیچ عنوان قادر نخواهد بود تا زمان دریافت رضایتنامه از سوی باشگاه پرسپولیس این انتقال را نهایی ببیند. 

 

 

پرسپولیس بندهای فسخ را چک می‌کند


علیرغم اینکه باشگاه پرسپولیس و رسول پناه نسبت به ارائه رضایتنامه بشار در قبال مبلغ مدنظر این باشگاه تقریبا موافقت خود را اعلام کرده بود، اما در نهایت با مخالفت یحیی، این موضوع منتفی شد.
اکنون اما افشین پیروانی به دنبال این است با نظر یحیی گل محمدی مامور مراقبت از قرارداد این بازیکن باشد. باشگاه پرسپولیس اکنون بیش از هر زمان دیگری باید نگران بندهایی باشد که می تواند شرایط را برای انتقال و فسخ قرارداد بشار رسن فراهم سازد. بعد از ماجرایی که مهدی ترابی شکل داد و بی تجربگی و عدم علم مدیریت او در قامت مدیرعامل باشگاه پرسپولیس را به اثبات رساند، اکنون شاید حتی تاخیر در پرداخت مطالبات این بازیکن (بشار رسن) در فاصله دوماهه، باعث فسخ بی دردسر او شود. حتی شاید بندهایی در قرارداد او باشد که هر اقدام و عدم تعهد باشگاه منتهی به نزدیک شدن به فسخ قرارداد و کلاه گشاد بر سر باشگاه شود و به همین منظور یحیی گل محمدی خواسته تا با بررسی بیشتر مفاد قرارداد، راه را برای انجام فسخ قرارداد بسته شود.

دیدگاه‌ها