کد خبر : 1714435 | 28 مهر 1399 ساعت 10:27 | 6.6K بازدید | 0 دیدگاه

کشتی ایران چطور برای جهانی آماده می شود؟

کمک بزرگ لیگ به تیم‌های ملی در راه صربستان

تیم های ملی کشتی آزاد و فرنگی کمتر از 2 ماه برای آماده سازی خود جهت حضور در مسابقات جهانی فرصت دارند.

کمک بزرگ لیگ به تیم‌های ملی در راه صربستان

به گزارش "ورزش سه"، با اینکه اصلا مسابقات جهانی بزرگسالان در تقویم سال 2020 اتحادیه جهانی نبود، بعد از تعویق یک ساله المپیک این اتحادیه با فشار روس ها تصمیم به برگزاری این مسابقات گرفت. صربستان از آنجایی که کشور رییس اتحادیه جهانی به حساب می آید، همکاری لازم را انجام داد تا میزبانی مسابقات را در این شرایط خاص برعهده داشته باشد؛ اگرچه هنوز هم برخی معتقدند امکان دارد در دو ماه آینده خبر لغو این رقابت ها به گوش برسد.


در این شرایط ایران هم جزو کشورهایی بود که به عنوان یکی از مدعیان همیشگی در کشتی جهان برای شرکت در رقابت های جهانی اعلام آمادگی کرد. از آنجایی که تا چند روز قبل هیچ برنامه ای به صورت قطعی اعلام نشده بود، 8، 9 ماهی بود که اردوهای ملی در تعطیلی کامل قرار داشتند و کشتی گیران هم به صورت شخصی بیشتر به تمرینات بدنسازی می پرداختند.


در این میان اصرار فدراسیون کشتی با همکاری سازمان لیگ بر برگزاری لیگ برتر کشتی باعث شد سوت آغاز کشتی بار دیگر به صدا دربیاید. از اوایل مهرماه با برنامه ریزی صورت گرفته لیگ کشتی به صورت متمرکز در پایتخت و به میزبانی سالن 12 هزار نفری آزادی استارت خورد. سخت گیری جدی سازمان لیگ کشتی در جریان قرنطینه تیم ها و انجام تست کرونا باعث شد در سه هفته متوالی مشکل خاصی در زمینه ابتلای کشتی گیران و اعضای تیم ها به کرونا به وجود نیاید. این در حالی است که لیگ برتر والیبال دقیقا به صورت همزمان به شکل رفت و برگشت انجام می شد، اما با وجود ادعای رعایت پروتکل های بهداشتی، بسیاری از تیم ها درگیر ابتلای بازیکنان خود آن هم به صورت سریع به ویروس کرونا شدند. 


با اینکه این آمادگی وجود داشت تا لیگ کشتی که باعث شده بود کشتی گیران بعد از ماهها روی تشک بروند و با یکدیگر رقابت کنند، در دور برگشت هم ادامه پیدا کند، با اعلام اتحادیه جهانی برگزاری رقابت های جهانی قطعی شد؛ مسابقاتی که قرار است از 22 تا 30 آذرماه به میزبانی بلگراد برگزار شود. 

 

1536868


حالا نوبت به تیم های ملی رسید. محمد بنا و غلامرضا محمدی که به خاطر برگزاری لیگ دیگر مثل چند هفته قبل نگران کشتی گیران مدنظر خود نبودند، لیگ را معیاری برای دعوت ملی پوشان قرار دادند؛ اگرچه مسابقات جهانی و آسیایی سال قبل هم در لیست دو سرمربی تاثیرگذار بود.


با اینکه کادرفنی تیم های ملی معتقدند فرصتی برای برگزاری انتخابی وجود ندارد و آن ها امسال می توانند در اکثر اوزان نفرات را با سلیقه خودشان انتخاب کنند؛ برخی منتقد این ماجرا هستند و اعتقاد دارند در هر شرایطی باید انتخابی برگزار شود. 


به هر حال سال هاست که انتخابی به معنای واقعی در کشتی ایران برگزار نشده و امسال که شرایط خاص و ویژه ای به خاطر شیوع ویروس کرونا به وجود آمده؛ شاید زمان مناسبی برای اجرای یک طرح جدید نباشد. بدون شک مثل همیشه کشتی ایران به دنبال کسب نتیجه در مسابقات جهانی است و جوانگرایی در سالی که منتهی به المپیک خواهد بود؛ معنای چندانی برای کادرفنی تیم های ملی ندارد.

دیدگاه‌ها