کد خبر : 1714442 | 28 مهر 1399 ساعت 11:01 | 31.4K بازدید | 6 دیدگاه

تغییر استقلال؛ مثل تغییر نساجی 

جدیت و سختکوشی؛ هدیه فکری به آبی‌پوشان

زمانی که محمود فکری هدایت تیم نساجی را برعهده گرفت در خوش بینانه ترین حالت تصور می شد تیم در جدول بازی ها باقی بماند اما در نهایت به رتبه تک رقمی دست پیدا کرد.

به گزارش "ورزش سه"، نساجی همان نساجی گذشته بود و هر چه زمان جلوتر می رفت به خاطر فرسایشی شدن بازیها یک به یک بازیکنان خود را به دلیل مصدومیت از دست می داد. نساجی از جمله تیم هایی بود که در هفته های پایانی دو بازیکنش رباط پاره کردند. احسان قهاری و مجتبی ممشلی و چند بازیکن هم به دلیل مصدومیت اردوی تیم را ترک کردند.  

 

یکی از فاکتورهای مثبت مربیگری محمود فکری که در نساجی هویدا بود و موجب نتیجه گیری این تیم با همان بازیکنان گذشته شد احترام به نظم و انضباط تیمی و ترغیب به سختکوشی بود؛ محمود فکری که در دوره بازیگری یکی از بازیکنان جدی و تاثیر گذار و کمی هم خشن استقلال بشمار می رفت این خصیصه بازیگری خود را به مربیگری آورده و همواره تلاش می کند آن را به شاگردانش القاء کند. اینکه موفقیت جدا از تمرین در سایه دو فاکتور مهم به دست می آید. اینکه بازیکن به نظم و انضباط تیمی احترام بگذارد و از سویی برای رسیدن به هدف سختکوش باشد. نکته ای که در تیم ملی زمان کارلوس کی روش هم ملموس بود و خیلی ها عمده دلیل موفقیت کارلوس کی روش را زوم کردن روی همین موضوع می دانند.  

 

1536878

 

اینروزها استقلال در حالی زیر نظر محمود فکری تمرین می کند که 5 بازیکن کرونایی اند؛ شیخ دیاباته و ملیچ به همراه ملی پوشان و رشید مظاهری حضور ندارند و این می تواند یک چالش جدی برای آبی پوشان در مسیر آماده سازی باشد؛ اما سرمربی استقلال به آن توجهی ندارد و اصلا نمی خواهد به آن اشاره ای کند. او حواسش به بازیکنان حاضر در اردوی تیم است که بدون شک به اندازه یک تیم هستند و باید همانند کسانی که اکنون در اردوی تیم نیستند برای نتیجه گیری تلاش کنند. 

 

محمود فکری با ایده های مربیگری که دارد همان طور که نساجی را تغییر داد در تلاش برای تغییر استقلال است؛ البته که این به معنی غافل شدن از برنامه های تاکتیکی تیم نیست. پلن های بازی او در استقلال به نسبت نساجی تغییرات گسترده ای داشته که این طبیعی است. او در نساجی به دفاع و حمله سریع فکر می کرد در حالی که استراتژی اش در استقلال پرس و بازپس گیری توپ و حمله است و تمرینات آبی ها در روزهای اخیر بر همین اصل استوار بوده و جالب اینکه محمود فکری در استقلال بر خلاف روزهای حضور در نساجی بیشتر وارد گود می شود و تمرینات را به دست می گیرد. 

 

1536877

 

خلاصه اینکه محمود فکری اینروزها تلاش می کند جدیت و سختکوشی را به تیمش تزریق کند؛ چرا که معتقد است این چیزی است که استقلال در سال های اخیر نداشته و با وجود اینکه در همه این سال ها از نظر مهره ای تیم خوبی بوده به آن دست پیدا نکرده است. آیا او دراین مسیر موفق می شود؟ باید صبر کرد. 

دیدگاه‌ها