کد خبر : 1714451 | 28 مهر 1399 ساعت 11:57 | 108.7K بازدید | 4 دیدگاه

در تمرین استقلال چه می‌گذرد؟

این امید به جای آن امید؛ زیر نظر آقا صمد(عکس)

صحبت از حضور نمازی در استقلال بود اما امید علی دفتری به کادر فنی آبی‌ها ملحق شد. مربی جوانی که در آنسوی مرزها مدرک دریافت کرده اما در کار اجرا دست کم در فوتبال ایران در ابتدای راه است.

این امید به جای آن امید؛ زیر نظر آقا صمد(عکس)

به گزارش "ورزش سه"، امید نمازی پیش شرط حضور خود را در استقلال دستیار اولی قرار داده بود؛ خواسته ای که شاید نظم کادر فنی محمود فکری را بهم می ریخت. چرا که او در این کادر صمد مرفاوی را داشت. مربی ای که در استقلال نفر اول بود و اینروزها نقشش در تیم آبی فراتر از مدیر فنی است و در کنار محمود فکری مدیریت تمرینات تیم آبی را برعهده دارد و چنان در تمرینات پر جنب و جوش است که گویی موفقیت تیم آبی برای او مهمتر از این است که بگویند در تیم استقلال دستیار اول محمود فکری است. 

 

محمود فکری در نساجی نشان داد به کادر پرتعداد اعتقاد دارد؛ چیزی که شاید در فوتبال ما عجیب باشد اما در فوتبال حرفه ای مرسوم است و دیدید که در برهه ای تعداد همکاران کارلوس کی روش در تیم ملی بیشتر از اعضای یک تیم فوتبال بود. او حتی برای بازیکنان مصدوم هم یک مربی جداگانه داشت که به طور اختصاصی با آنها کار می کرد تا زودتر به میدان برگردند.

محمود فکری در تلاش برای جذب دستیاری بود که همانند وحید فاضلی طراحی تمرینات را انجام دهد؛ تمریناتی که بدنسازی و تاکتیک را توامان باهم داشت و چون وحید فاضلی فیزیولوژی ورزشی خوانده بود این کار را به خوبی انجام می داد و در همین راستا با امید نمازی وارد مذاکره شد. مربی ای که در ایران جدا از حضور در تیم ملی در تیم های ذوب آهن و استیل آذین هم کار کرده بود. به نظر می رسد این نقش را اینروزها امید علی دفتری ایفاء می کند. از عکس های تمرین استقلال این طور برداشت می شود که گرم کردن تیم با اوست و حتما طراحی تمرینات را هم انجام می دهد. و شاید به همین بهانه بود که شاهد جدایی مربی بدنساز هم از کادر فنی تیم آبی ها بودیم. در نساجی کار بدنسازی تیم توسط مسعود ابطحی انجام می شد که در زمره مربیان بشمار می رود اما نساجی در کار بدنی در دوران کرونایی یکی از بهترین تیم ها بود و این حتما به خاطر طراحی تمریناتی بود که از سوی وحید فاضلی انجام می شد. 

 

1536917

 

به نظر می رسد با این حضور کادر فنی استقلال تکمیل شده است؛ حضور صمد مرفاوی در کنار سیروس دین محمدی و حنیف عمران زاده برای محمود فکری دلگرم کننده است. صمد مرفاوی که هدایت چند تیم لیگ برتری را برعهده داشته در اجرای تمرینات حضور پر رنگی دارد به خصوص که اینروزها از مدیریت تیم فارغ شده و این کار را محمود فکری انجام می دهد. ضمن اینکه او می تواند تجربیات خود را در طراحی تمرینات به امید علی دفتری انتقال دهد.

سیروس دین محمدی – حنیف عمران زاده و حتی آرش برهانی هم در اجرای تمرینات به کادر فنی کمک می کنند و البته آرش برهانی در روزهای آتی به تمرینات تیم امید استقلال خواهد رفت و در این صورت کادر فنی تیم آبی خلوت تر خواهد شد. 4 دستیار؛ صمد مرفاوی – سیروس دین محمدی – حنیف عمران زاده و امید علی دفتری در کنار دو آنالیزور؛ علی شیخ الاسلامی و هادی عسگری. حالا کادر فنی محمود فکری در استقلال خلوت تر از کادر فنی دوران حضور در نساجی است. و اگر قرار باشد کارهای بدنسازی تیم همانند دوران حضور در نساجی انجام شود این تمرینات توسط کادر فنی با محوریت امید علی دفتری طراحی و اجراء می شود و آنوقت شاهد حضور مربی جدیدی در کادر فنی آبی ها نخواهیم بود. ضمن اینکه سعید عزیزیان در کنار کاظم کرامتی گلرها را تمرین می دهد و حضور دو مربی گلر در تمرین استقلال موجب شده تا دروازه بان استقلال در تمرینات یک لحظه هم بیکار ننشینند. هر دو گلر با یک مربی. 

 

1536916

دیدگاه‌ها