کد خبر : 1714486 | 28 مهر 1399 ساعت 14:36 | 28.5K بازدید | 7 دیدگاه

چرا هر سال کاسه چه کنم چه کنم؟

پروین: پرسپولیس نباید نیازمند 20،30 میلیارد باشد!

در جلسه‌ای که امروز با حضور برخی پیشکسوتان پرسپولیس در مجلس برگزار شد، علی پروین انتقادات تندی را علیه نحوه مدیریت دو باشگاه بزرگ پایتخت توسط دولت و مجلس مطرح کرد.

پروین: پرسپولیس نباید نیازمند 20،30 میلیارد باشد!

به گزارش "ورزش سه"، پرسپولیس قهرمان چهار دوره اخیر فوتبال لیگ برتر ایران بوده و در رقابت‌های آسیایی نیز نمایش‌‎های خیره‌کننده‌ای ارائه کرده و یکی از بهترین تیم‌های آسیا در سال‌های اخیر به شمار می‌رود، ولی کسب این نتایج هم باعث نشده که این باشگاه با مشکل مالی مواجه نباشد.


ادامه مشکلات مالی باشگاه پرسپولیس که طی روزها و هفته‌ها اخیر مشکلی بحرانی را در این تیم ایجاد کرده، سبب شد تا پیشکسوتان این باشگاه نیز مانند پیشکسوتان باشگاه استقلال که چند روز پیش به خانه ملت رفتند، به مجلس دعوت شوند، تا با آنها در رابطه راهکارهای خروج تیم از این شرایط صحبت شود.

 

* راهکاری برای مشکلات پیدا کنید
علی پروین که نامی‌ترین پیشکسوت باشگاه پرسپولیس به شمار می رود و شرکت پیشکسوتان باشگاه را نیز مدیریت می‌کند، شروع کننده صحبت در این جلسه بود و ضمن گلایه بابت دعوت نشدن از چند پیشکسوت تیم حرف‌هایش را آغاز کرد و گفت:« در ابتدای صحبت‌هایم باید گلایه‌ای از عدم دعوت برخی بزرگان تاریخ پرسپولیس داشته باشم که جایشان در این نشست خالی است. از شما می‌خواهم راهکاری را برای خروج پرسپولیس از این مشکلات پیدا کنید.»

 

* پرسپولیس با شرایط سخت برنده شد
مربی سابق تیم ملی و پرسپولیس در ادامه با تمجید از عملکرد شاگرد سابقش اضافه کرد:« پرسپولیس در طول ۲۳ روز، ۶ مسابقه حساس در لیگ قهرمانان آسیا با مشکلات زیادی برگزار کرد و موفق هم ظاهر شد. زمانی که با یحیی گل محمدی در مورد مشکلات صحبت می‌کردم، او می‌گفت که حتی نمی‌توانستیم از هتل خارج شویم و در این شرایط سخت پرسپولیس حریفان را شکست داد.»


* پرسپولیس نباید نیازمند 20،30 میلیارد باشد
بخش بعدی حرف‌های علی پروین با خطاب قرار دادن دولت و مجلس بود و ضمن اشاره به فینالیست شدن سرخپوشان در آسیا اضافه کرد:« به نظرم دولت و مجلس باید به داد این تیم برسند. پرسپولیس که فینالیست آسیا است نباید نیازمند ۳۰-۲۰ میلیارد پول بماند و امیدوارم گره‌ای از مشکلات باز شود.»

 

* چرا هر سال کاسه چه کنم چه کنم ؟!
پروین سپس با اشاره به اینکه این مشکلات هرساله وجود دارد و مدیران دو باشگاه استقلال و پرسپولیس کار سختی برای مدیریت مجموعه خود دارند، بیان کرد:« چرا باید شرایطی به وجود بیاید که مدیران پرسپولیس و استقلال هر سال کاسه چه کنم چه کنم دستشان بگیرند. با این وضعی که برای قیمت بازیکنان ایجاد شده سال آینده برخی بازیکنان پول‌های زیادی می‌خواهند. در چنین شرایطی ادامه کار به شدت سخت می‌شود. از نمایندگان مجلس می‌خواهم دور هم جمع شده و با همفکری پیشکسوتان چاره‌ای را برای حل مشکلات پرسپولیس در نظر بگیرند.»

 

1442620

 

 

* استقلال و پرسپولیس قابلیت واگذاری ندارند
پروین در ادامه صحبت‌هایش ضمن اشاره به این موضوع که استقلال و پرسپولیس قابلیت واگذاری ندارند و دولت باید برای آنها بودجه مجزا در نظر بگیرد، گفت: « به نظرم در شرایط فعلی بهترین راه این است که مجلس و دولت بودجه مشخصی برای استقلال و پرسپولیس در نظر بگیرند، چرا که این تیم‌ها قابلیت واگذاری به بخش خصوصی را ندارند. از طرفی با ۶۰۰-۵۰۰ میلیارد بودجه‌ای که برای آنها در نظر گرفته می‌شود می‌توان به خوبی آنها را اداره کرد.»

 

* پرسپولیس 10 میلیارد ندارد پول برانکو را بدهد !
پیشکسوت باشگاه پرسپولیس سپس در مورد قدرت رقیبان آسیایی پرسپولیس و تیم های ایرانی حرف زد و در این مورد افزود:« بد نیست به این نکته اشاره کنم که بازیکنان عربستانی النصر در صورت پیروزی برابر پرسپولیس نفری ۱۰ میلیارد پاداش می‌خواستند، اما پرسپولیس که موفقیت به این بزرگی کسب کرد، ۱۰ میلیارد پول ندارد که به برانکو بدهد تا بزرگترین مشکلش حل شود.»

 

* نمی‌توانم 50 میلیارد کمک کنم ولی حمایت می‌کنم
باشگاه پرسپولیس طی روزهای گذشته محل تجمع هواداران این تیم بوده و حتی رسول پناه در یک گفتگوی خودمانی از پیشکسوتانی که از او انتقاد می کنند، درخواست کمک مالی کرده بود. پروین در ادامه راهکارهایی که برای تقویت پرسپولیس و استقلال در مجلس مطرح کرد، با اشاره به علاقمند بودن مردم اینطور حرف هایش را از سر گرفت و گفت:« دلخوشی مردم به همین فوتبال است و اگر این دلخوشی را هم بگیریم در این شرایط کاری از دست کسی برنمی‌آید. به‌عنوان پیشکسوت نمی‌توانیم ۵۰ میلیارد به پرسپولیس کمک کنیم اما می‌توانیم از این تیم حمایت داشته باشیم.»

 

* امسال پرسپولیس 170،180 میلیارد هزینه کرده
حرف‌های پایانی مربی و بازیکن سابق تیم ملی و پرسپولیس در رابطه با مشکلات ساختاری باشگاه بود و اینکه اگر فرد دیگری جز رسول پناه که انتقادات زیادی به عملکردش وجود دارد، نیز در در راس باشگاه پرسپولیس باشد، باز هم مشکلات وجود خواهند داشت. پروین در پایان در مورد قرارداد بازیکنان در سال های قبل صحبت کرد و در مورد بودجه پرسپولیس در لیگ بیستم گفت:« اگر هر کسی دیگری هم جای رسول پناه و اعضای هیأت مدیره فعلی باشد باز هم شرایط اینگونه است. بازیکن پرسپولیس ۲ میلیارد تومان قراردادش بوده اما مدیران قبلی بندی در این قرارداد وی گذاشته‌اند که اگر ۲۰۰ هزار دلار پرداخت کند می‌تواند از این تیم جدا شود.امسال پرسپولیس ۱۸۰-۱۷۰ میلیارد هزینه کرده و یک اسپانسر هم آورده که خوشبختانه به تیم ۷۵ میلیارد تومان کمک کرده است.»

دیدگاه‌ها