کد خبر : 1714516 | 28 مهر 1399 ساعت 17:17 | 2.8K بازدید | 0 دیدگاه

تغییر زمان و روش برگزاری لیگ برتر والیبال زنان

زمان و روش برگزاری لیگ برتر والیبال زنان با توافق باشگاه‌های شرکت‌کننده در این رقابت‌ها تغییر کرد.

تغییر زمان و روش برگزاری لیگ برتر والیبال زنان

به گزارش "ورزش سه" به نقل از ایسنا، پس از نشست هم‌اندیشی نحوه برگزاری لیگ برتر زنان امروز (دوشنبه) به صورت وبینار که با حضور مسئولان فدراسیون، سرمربیان و مدیران عامل باشگاه‌های شرکت‌کننده در این رقابت‌ها برگزار شد، زمان و نحوه برگزاری لیگ برتر والیبال زنان تغییر کرد. 

 

بنابر نظرات ارائه شده، لیگ برتر زنان سال ۹۹ در دو گروه مقدماتی و به صورت متمرکز در چهار هفته برگزار خواهد شد؛ تیم‌های سایپا، شهرداری قزوین، اکسون و سروقامتان بابل در گروه الف و تیم‌های ذوب‌آهن اصفهان، پیکان تهران، ستارگان فارس و خجسته تهران نیز در گروه ب در چهار هفته دور مقدماتی به مصاف یکدیگر می‌روند.

 

بر اساس پیشنهاد کمیته داوران و به منظور استفاده بهتر از ظرفیت داوران و ناظران، دیدارهای دور مقدماتی گروه‌های الف و ب لیگ برتر، یک هفته در میان برگزار می‌شود. همچنین برای حفظ پروتکل‌های بهداشتی و ریکاوری مناسب بازیکنان، تیمهای هر گروه بعد از یک هفته مسابقه، دو هفته استراحت می‌کنند. در پایان دور مقدماتی، چهار تیم برتر (تیم‌های اول و دوم هر گروه) در یک گروه برای رتبه‌های اول تا چهارم به مصاف یکدیگر می‌روند و چهار تیم دیگر (تیم‌های سوم و چهارم هر گروه) برای رتبه‌های پنجم تا هشتم مسابقه می‌دهند.

 

دیدارهای این دو گروه نیز به صورت متمرکز برگزار می‌شود. در صورت تعیین میزبانان و مشخص شدن برنامه دور مقدماتی، لیگ برتر بانوان از روز چهارشنبه ۲۸ آبان‌ماه با ورود تیم‌ها به شهر میزبان شروع می‌شود و دیدارهای گروه نخست روزهای پنج‌شنبه ۲۹ آبان‌ماه، شنبه یکم آذرماه و دوشنبه سوم آذرماه برگزار می‌شود. زمان مسابقات هفته نخست گروه دوم نیز روزهای پنج‌شنبه، شنبه و دوشنبه ۶، ۸ و ۱۰ آذرماه است.

 

پیش از این قرار بود مسابقات لیگ به صورت رفت و برگشت از اول آبان ماه آغاز شود. 

 

دیدگاه‌ها