کد خبر : 1714520 | 28 مهر 1399 ساعت 17:42 | 37.3K بازدید | 3 دیدگاه

مهره های کلیدی اولین تقابل بارسا و رئال در فصل جاری

کلید پیروزی ال کلاسیکو در دست این بازیکنان(عکس)

بارسلونا و رئال مادرید دارای مهره های تاثیر گذاری هستند که درخشش آن ها می تواند تضمینی برای موفقیت هر یک از دو تیم در بازی هفته آینده باشد.

کلید پیروزی ال کلاسیکو در دست این بازیکنان(عکس)

به گزارش "ورزش سه"، رئال مادرید و بارسلونا به ترتیب با 34 و 26 قهرمانی در لالیگا موفق ترین تیم های این مسابقات محسوب می شوند. در سطح فردی نیز آن ها همواره بهترین ها را در اختیار داشته اند تا جایی که 11 برنده آخر جایزه توپ طلا از بازیکنان از این دو تیم انتخاب شده است.

 

 

1536997

 

 

در عین حال بر اساس آمار و ارقام رئال مادرید و بارسلونا دو تیم با ارزش دنیای فوتبال نیز محسوب می شوند. رئال در سال 2020 با ارزش 1.419 بیلیون یورویی از این حیث بهترین بوده است و بارسلونا با پیشی گرفتن از منچستر‌یونایتد و با ارزش 1.413 بیلیون یورویی در رده بعدی قرار دارد.

 

از نظر تاریخی این دو تیم با یکدیگر متفاوت هستند. در 180 دیداری که دو تیم در لالیگا با هم انجام داده اند اما نزدیکی خاصی مشاهده می شود زیرا 73 پیروزی سهم رئال و 72 برد سهم بارسلونا بوده است. همچنین 35 بازی با نتیجه تساوی به پایان رسیده است. باورنکردنی این که هر دو تیم در این مسابقات به یک اندازه یعنی 288 گل به ثمر رسانده اند.

 

لیونل مسی(بارسلونا)

برنده توپ طلا و جایزه THE BEST در سال 2019، بهترین بازیکن جهان، بهترین گلزن تاریخ الکلاسیکوهای لالیگایی با 18 گل(26 گل در همه مسابقات) ،جوان ترین هت تریک کننده در تاریخ ال کلاسیکو با 19 سال، بیشترین پاس گل در تاریخ ال کلاسیکو (14 گل در همه مسابقات). چه چیز بیشتری برای گفتن هست؟

 

 

1536095

 

 

سرخیو راموس(رئال مادرید)

رهبر بی چون و چرای تیم، کاپیتان و گلزن.  راموس بهترین مدافع گلزن تاریخ لالیگا(عبور از رونالد کومان در فصل گذشته) است و بیش از هر بازیکن دیگری در تاریخ با 44 بار حضور در ال کلاسیکو از این حیث رکورد دار است.

 

 

1530968

 

 

جرارد پیکه(بارسلونا)
او از زمان انتقال از منچستر‌یونایتد به بارسلونا به یک صخره در ترکیب تیم کاتالانی تبدیل شد و حالا به نوعی از او به عنوان یکی از نماد های بارسلونا نام برده می شود. او همچنین با رئال مادرید بیش از هر باشگاه دیگری رو به رو شده است؛ 38 بازی و با سابقه 18 برد، 10 مساوی و 10 شکست.

 

کریم بنزما( رئال مادرید)
او شماره 9 رئال مادرید طی یک دهه گذشته بوده است. بنزما از زمان پیوستن به لوس بلانکوس در سال 2009 همه ال کلاسیکو های لالیگایی را در ترکیب اصلی آغاز کرده است. این فرانسوی اخیرا 250 امین گل خود را برای رئال مادرید به ثمر رساند تا به عنوان پنجمین گلزن تاریخ این باشگاه شناخته شود.

 

 

1534349

 

 

فرانکی دی یونگ(بارسلونا)
با ورود رونالد کومان، سرمربی سابق دی یونگ در تیم ملی هلند او جایگاه بهتری در میانه میدان بارسا خواهد داشت. دی یونگ فصل گذشته با قراردادی به ارزش 75 میلیون یورو به بارسا آمد و به گفته ژاوی، اسطوره بلوگرانا از DNA لازم برای حضور در این باشگاه برخوردار است.

 

لوکا مودریچ (رئال مادرید)

برنده توپ طلای 2018 و توپ طلای جام جهانی 2018. مودریچ در بیشتر دهه گذشته در راس فوتبال جهان قرار داشته است. مهره خلاق تیم زین الدین زیدان با وجود سن و سال خود همچنان یک بازیکن اساسی در این تیم محسوب می شود.

 

آنتوان گریزمان(بارسلونا)
قهرمان جام جهانی فرانسه روزهای پر فراز و نشیبی در بارسلونا داشته اما به دنبال این است که دوباره خود را به عنوان یکی از بهترین بازیکنان فوتبال جهان معرفی کند. البته قطعا این استعداد وجود دارد که باعث شده بارسلونا 120 میلیون یورو برای جذب او از اتلتیکو مادرید در تابستان گذشته هزینه کند.  آیا این فصلی است که او در نوکمپ به خود می آید؟

 

 

1536891

 

 

تیبو کورتوا (رئال مادرید)

یکی از بهترین دروازه بان های فوتبال جهان. این بلژیکی سه بار جایزه زامورا را به عنوان بهترین دروازه بان لالیگا به دست آورده است: در سال 2013 و 2014 (با اتلتیکو مادرید) و فصل گذشته به همراه رئال که در 34 مسابقه فقط 20 گل دریافت کرد. او در جام جهانی 2018 نیز عنوان بهترین دروازه بان مسابقات را به دست آورد و جایزه دستکش طلایی را از آن خود کرد.

 

همچنین تعداد زیاد دیگری سوپراستار در این مسابقه حضور دارند که می توانند نقش مهمی در نتیجه بازی ایفا کنند. سرخیو بوسکتس، مارسلو، تونی کروس ، کوتینیو و ... به علاوه ادن هازارد و مارک آندره تراشتگن که البته هر دو به دلیل مصدومیت در این بازی غایب خواهند بود.
 

محتوای اختصاصی ورزش‌سه با همکاری رسمی لالیگا laliga
This Content Is Provided By Laliga In Partnership With Varzesh3

 

دیدگاه‌ها