کد خبر : 1714719 | 29 مهر 1399 ساعت 20:50 | 184.7K بازدید | 6 دیدگاه

موافقت قطعی لیورپول و منچستر‌یونایتد

تولد قریب الوقوع یک رقیب بزرگ برای چمپیونزلیگ

منچستر یونایتد و لیورپول موافقت خود را با برگزاری لیگ جدید در اروپا که تیم‌های درجه یک این قاره در آن حضور خواهند داشت، اعلام کرده‌اند.

تولد قریب الوقوع یک رقیب بزرگ برای چمپیونزلیگ

به گزارش "ورزش سه"، خبر گزاری مطرح اسکای اسپورتس بعد از تحقیق و تفحص فراوان دست یافته که سرمایه‌گذاران اروپایی در حال تامین سرمایه ای 6 میلیون دلاری برای برگزاری مسابقاتی با نام لیگ برتر اروپا هستند. در واقع بیش از 10 تیم از کشورهای انگلیس، فرانسه، ایتالیا، آلمان و اسپانیا در حال مذاکره برای راه اندازی این مسابقات هستند.

 

بر اساس ادعای اسکای پنج باشگاه انگلیسی می‌توانند در این مسابقات حضور داشته باشند؛ رقابت هایی که گفته می‌شود در صورت موافقت برای برگزاری از اوایل سال 2022 آغاز خواهد شد. منابع حاضر در فیفا می‌گویند که این مسابقات با حضور 18 تیم برگزار خواهد شد و به طور منظم در طول فصل پیگیری می‌شود.

 

 

1537235

 

 

در این رابطه یکی از چهره های معتبر فوتبال مدعی شده که تصمیم‌گیری نهایی در این باره می تواند تا پایان ماه جاری میلادی اعلام شود. این در حالی است که البته هنوز در برخی موارد از جمله تیم‌های حاضر در این مسابقات شک و شبهه وجود دارد.

 

از طرف دیگر اسکای مدعی شده که منچستریونایتد و لیورپول در صدر باشگاه هایی هستند که از برگزاری این لیگ استقبال جدی کرده اند و باشگاه های نظیر منچسترسیتی، آرسنال، چلسی و تاتنهام نیز موافقت ضمنی خود را با برگزاری آن اعلام کرده‌اند.

 

 

1537237

 

 

برگزاری این لیگ اگرچه ممکن است در ابتدا امری فرسایشی و سخت برای بازیکنان و باشگاه ها به نظر برسد اما در عین حال جوایز مالی موجود در آن واقعا وسوسه برانگیز است و از طرف دیگر کیفیت مسابقات حتی می تواند لیگ قهرمانان را به دومین تورنمنت مهم اروپا تبدیل کند.

 

برخی منابع نیز معتقدند که یوفا به طور کلی با برگزاری این لیگ مخالف است و به همین خاطر باشگاه ها به نهاد بالاتر یعنی فیفا درخواست کرده‌اند که با نهایی شدن آن موافقت کند. از طرفی گفته می‌شود که درصورت کوتاه آمدن یوفا و موافقت با برگزاری این مسابقات توسط این نهاد، خیلی زود جزئیات آن اعلام خواهد شد.

دیدگاه‌ها