کد خبر : 1714731 | 29 مهر 1399 ساعت 20:14 | 42.5K بازدید | 1 دیدگاه

شب درخشان مسی در ریازور؛

کریس رونالدو و آغاز پوکر در رئال مادرید!

در اواخر ماه اکتبر اتفاقاتی مهم و تاریخی در تاریخچه رقابت های لالیگا رقم خورده است.

کریس رونالدو و آغاز پوکر در رئال مادرید!

به گزارش "ورزش سه"، معمولا در ماه اکتبر به هفته های میانی رقابت های لالیگا می رسیم و در طول تاریخ در این مقطع اتفاقاتی هیجان انگیز رخ داده است. کریستیانو رونالدو، بهترین گلزن تاریخ رئال مادرید برای اولین بار در لباس این تیم موفق به زدن چهار گل شد و لیونل مسی نیز شبی تاریخی را در استادیوم ریازور سپری کرد.

 

20 اکتبر: هت تریک لیونل مسی در جریان برتری دلهره آور بارسای 10 نفره در ریازور (2012)

 

بارسلونا در تاریخ 20 اکتبر 2012 آغازی طوفانی در ریازور داشت و با گل های جوردی آلبا، کریستین تلو و لیونل مسی روی پاس پشت پای سسک فابرگاس در دقیقه 18 با نتیجه 0-3 از لاکرونیا پیش افتاد. تیم میزبان برای بازگشت مبارزه می کرد و با پنالتی پیتزی فرناندس و گل انفرادی الکس برگانتینوس در نیمه اول اختلاف را به حداقل رساند تا بارسا با برتری 3-2 راهی رختکن شود. مسی بلافاصله پس از آغاز نیمه دوم از روی یک پاس گل درخشان دیگر فابرگاس نتیجه را 4-2 کرد، اما پیتزی دوباره با نواختن یک ضربه ایستگاهی به گوشه بالای دروازه اختلاف را به حداقل رساند.

 

1537230

 

در ادامه ستاره آرژانتینی بارسا با یک حرکت انفرادی عالی هت تریک کرد، اما باز هم بازی تمام نشده بود. گل به خودی آلبا در 11 دقیقه مانده به پایان بازی باعث شد نتیجه 4-5 شود. در نهایت بارسلونا که با اخراج خاویر ماسکرانو 10 نفره بود، موفق شد با همین نتیجه پیروز شود و با هشت امتیاز اختلاف بالاتر از رئال مادرید، در صدر جدول رده بندی لالیگا باقی بماند.

 

22 اکتبر: آغاز درخشان کلودیو براووی جوان  (2006)

 

آسیب دیدگی آسیر ریسگو، انتخاب اول رئال سوسیداد درون دروازه، این فرصت را برای کلودیو براوو 23 ساله و شیلیایی فراهم کرد تا اولین بازی خود در لالیگا را در تاریخ 22 اکتبر 2006 انجام دهد. جایگاه او طی شش فصل بعدی در ترکیب اصلی سوسیداد به علت چابکی، قدرت رفلکس و همچنین توانایی بازیسازی از عقب حفظ شد. در نهایت همین عملکرد درخشان منجر به انتقال کلودیو براوو در تابستان 2014 به بارسلونا شد. این دروازه بان طی سه فصل حضور در نیوکمپ دو عنوان قهرمانی لالیگا به دست آورد و در نهایت در سال 2017 راهی منچسترسیتی شد.

 

1537228

 

کلودیو براوو که اکنون 37 ساله است، با لباس رئال بتیس به لالیگا بازگشت و در هر دو بازی اول خود در لالیگا موفق به ثبت کلین شیت و بسته نگه داشتن دروازه اش شده است. این بدان معناست که براوو تا به امروز در 114 مسابقه در 301 بازی در تاریخ حضورش لالیگا سانتاندر و دسته دوم موفق به ثبت کلین شیت شده و پس از بهبودی آسیب دیدگی زانو، این رقم بیشتر خواهد شد .

 

23 اکتبر: کریستیانو رونالدو برای اولین بار در لالیگا چهار گل به ثمر رساند و "پوکر" کرد. (2010)

 

14 دقیقه از دیدار رئال مادرید برابر راسینگ سانتاندر در سانتیاگو برنابئو در تاریخ 23 اکتبر 2010 در رقابت های لالیگا گذشته بود که کریستیانو رونالدو پاس گونزالو هیگواین را تبدیل به گل اول تیمش کرد و رئال مادرید با نتیجه 1-0 در خانه از حریف خود پیش افتاد. مسوت اوزیل موفق شد پاس دومین گل را برای رونالدو فراهم کند و ستاره پرتغالی از فاصله ای نزدیک به دروازه موفق به گلزنی شد.

 

1537231

 

در اوایل نیمه دوم آنخل دی ماریا خط دفاعی راسینگ را بهم ریخت و در نهایت رونالدو با گذر از سد سه مدافع پوششی حریف موفق شد باز هم گلزنی کرده و هت تریک خود را کامل کند. اما کار ستاره پرتغالی هنوز به پایان نرسیده بود و او در نهایت با گلزنی از روی نقطه پنالتی چهارمین گل خود را نیز به ثمر رساند. کریستیانو رونالدو در طی 9 سال حضور در ترکیب تیم رئال مادرید پنج بار دیگر نیز موفق به ثبت پوکر شد و در نهایت رکورد 311 گل زده برای رئال مادرید در 292 بازی لالیگا را در تاریخ این باشگاه به ثبت رساند.

 

23 اکتبر: اولین گل دیوید سیلوا در لالیگا، با لباس سلتاویگو (2005)

 

در یک عصر ابری یکشنبه در استادیوم بالایدوس در تاریخ 23 اکتبر 2005 بود که یک هافبک جوان و ریزنقش به نام داوید سیلوا موفق شد اولین گل خود را در تاریخ رقابت های لالیگا به ثمر برساند. در حالی که تنها 9 دقیقه به پایان بازی مانده بود، داوید سیلوای متولد جزایر قناری که در آن مقطع 19 ساله بود، با گذر از سد کارلوس کامنی، دروازه بان اسپانیول، تک گل سلتا را برابر این تیم به ثمر رساند و در نهایت همین گل بود که باعث شد سلتاویگو به رده دوم جدول رده بندی لالیگا برسند.

 

1537229

 

سیلوا در سلتا به صورت قرضی حضور داشت و در پایان تنها فصل حضور در این باشگاه، در رسیدن آنها به رقابت های لیگ اروپا نقش مهمی ایفا کرد. داوید سیلوا تابستان بعدی به باشگاه والنسیا بازگشت و این بازیکن خوش تکنیک قبل از انتقال به منچسترسیتی در سال 2010، موفق شد در لباس خفاش ها 25 گل به ثمر رسانده و 22 پاس گل نیز ارسال کند. داوید سیلوا که حالا 34 ساله شده، تابستان امسال به لالیگا بازگشت و به رئال سوسیداد و هوادارانش محلق شد. هم هواداران تیم فعلی و هم طرفداران تیم سابق داوید سیلوا مشتاقانه منتظر بازگشت او در پایان ماه اکتبر با سوسیداد به استادیوم بالایدوس هستند.

 

25 اکتبر: لوئیس سوارز اولین بار در لالیگا آنهم در ال کلاسیکو برابر رئال مادرید به میدان رفت (2014)

 

لوئیس سوارز در ماه ژوئن سال 2014 از لیورپول به بارسلونا پیوست، اما اولین حضور او در لالیگا به علت محرومیت از سوی فیفا برای جنجال های بازی ایتالیا مقابل اوروگوئه در جام جهانی 2014 به تاخیر افتاد. اما اولین حضور لوییس سوارز در لالیگا نمی توانست از این بزرگ تر برایش رقم بخورد و این بازیکن در تاریخ 25 اکتبر 2014 در ال کلاسیکو مقابل رئال مادرید در سانتیاگو برنابئو به میدان رفت.

 

1537232

 

لوییس سوارز، شماره 9 جدید بارسلونا شروعی درخشان داشت و در همان دقایق ابتدایی بازی پاس گل اول تیمش را برای نیمار ارسال کرد، اما در ادامه رئال مادرید کنترل بازی را در دست گرفت و تاثیرگذاری سوارز با گل های کریستیانو رونالدو از روی نقطه پنالتی، په په و کریم بنزما، در بازی کمرنگ شد. سوارز آن فصل را با کسب اولین قهرمانی از چهار قهرمانی اش در لالیگا با پیراهن بارسا به پایان رساند و در نهایت در همین تابستان نوکمپ را ترک کرد و به اتلتیکو مادرید پیوست.

 

محتوای اختصاصی ورزش‌سه با همکاری رسمی لالیگا laliga
This Content Is Provided By Laliga In Partnership With Varzesh3

دیدگاه‌ها