کد خبر : 1714784 | 30 مهر 1399 ساعت 01:35 | 70.9K بازدید | 2 دیدگاه

افتتاحیه ایران در لیگ قهرمانان با آزمون 

زوج سردار مقابل سیتی به میدان می‌رود؟

یک شکست تلخ در روزی که سردار پرتلاش و دونده ظاهر شد؛ اما این تازه آغاز راه دیگر ایرانی حاضر در لیگ قهرمانان اروپاست.

 زوج سردار مقابل سیتی به میدان می‌رود؟

به گزارش ورزش سه، هیچ فوتبالیستی از ایران نتوانسته کاپ زیبای یو سی ال را تصاحب کند اما خاطرات خوشی که ستاره های ایرانی در لیگ قهرمانان خلق کردند، آنقدر زیاد هست که برای مرور ذهنی در شبی که یک ایرانی قرار است به میدان برود، کافی باشد. اما سه شنبه شب، قرار نبود که یکی از این خاطرات این بار با پیراهن فیروزه ای زنیت سن پترزبورگ برای یک ایرانی ثبت شود.

 

اگر کاوه رضایی تصمیم به ترک این تیم آبی و مشکی پوش بلژیکی نمی‌گرفت، این بازی مقابل دو مهاجم تیم ملی می‌بود. اما حالا تنها تقابل ایرانی ها میتواند دیدار آزمون با طارمی باشد که البته خیلی بعید است رخ دهد.

 

 

1537357

 

 

سردار در ترکیب اصلی تیمش قرار گرفت تا در اولین بازی لیگ قهرمانان، جایگاه ثابت خود را حفظ کرده باشد. نکته جالب اما نه حضور آزمون در ترکیب اصلی بلکه حضور تماشاگران زنیت در استادیوم خانگی این تیم است. اگرچه ۱۶ هزار و ۶۸۲ نفر عددی خارق العاده نیست و حتی نیمی از ورزشگاه را هم تشکیل نمی‌دهد اما به هر حال در روزهای کرونایی، عدد عجیب و غریبی محسوب می‌شود.

 

آزمون در پریمیر لیگای روسیه آمار شش گل زده در ۱۱ بازی را ثبت کرده و یکی از چهره های شاخص تیم زنیت محسوب می‌شود. طرفداران پیگیر فوتبال در اروپا، اگر بازی های مهاجم شماره ۷ در جام جهانی را به خاطر نداشته باشند، احتمالا گلزنی او به بایرن مونیخ با دریبل استثنایی بوآتنگ و همچنین گلش به اتلتیکو مادرید را در ذهن خود دارند و چه بسا در نگاه طرفداران کلوب بروژ، او همان ستاره ای است که باید در استادیوم سن پترزبورگ به هر شکلی که شده متوقف شود.

 

 

1537356

 

 

او متوقف نمی‌شود اما زنیت چرا. در شب ناکامی زیوبا، آزمون سه پاس کلیدی می‌دهد و اگرچه نمی‌تواند ضربه ای در چارچوب بزند، نمایش موفقیت آمیزی را از خود به جای می‌گذارد. در دوئل های روی زمین چندان موفق نبود اما در آسمان اکثر تقابل ها را به سود خود خاتمه داد و البته نرخ توپ لو دادن کمتری هم از زوج خود یعنی آرتم زیوبا داشت.

 

لحظه ای پس از این که دژان لاورن با شوت تماشایی خود توپ را به تیرک می‌زند و با اشتباه دروازه‌بان توپ گل می‌شود، مدافع سابق لیورپول به همراه همبازیانش جشن کوچکی را برگزار می‌کنند اما خبری از سردار نیست. او توپ را برداشته و به امید این که در ۱۶ دقیقه باقی مانده گل پیروزی بخش را بزند، در وسط زمین می‌کارد اما...

 

 

1537355

 

 

زنیت حملات خود را ادامه می‌دهد. اگر طرفدار این تیم یا حتی بیننده ای بی طرف باشید هم تصور می‌کنید که حلقه محاصره تنگ و تنگ تر می‌شود و قلعه فیلیپ کلمنت به تسخیر یاران آزمون در خواهد آمد اما چند دقیقه پس از سانتر نافرجام مهاجم ایرانی، چهار لمس توپ متوالی باعث می‌شود تا چارلز، مهاجم ۱۹ ساله توپ را قل بدهد در دروازه مهاجم تیم روسی.

 

یک شکست تلخ اما تازه شروع کار سردار و دیگر ایرانی لیگ قهرمانان اروپا یعنی مهدی طارمی است. آن ها که در تیم ملی یک زوج مهار نشدنی و هماهنگ هستند، حالا باید مهار نشدنی بمانند تا همدیگر را در یک چهارم ملاقات کنند؛ فعلا اما مهاجم اهل ترکمن صحرا مثل بقیه ایرانی ها لحظه شماری خواهد کرد تا نمایش طارمی در منچستر مقابل شاگردان پپ گواردیولا را تماشا کند، نمایشی که جملگی امیدواریم که با یک درخشش به یادماندنی همراه شود.

 

 

1537358

دیدگاه‌ها