کد خبر : 1714840 | 30 مهر 1399 ساعت 13:09 | 15.2K بازدید | 1 دیدگاه

عابدزاده کماکان در صدر بهترین دروازه بانان

امیر، صاحب بهترین سیو هفته چهارم لیگ پرتغال

امیرعابدزاده دروازهبان ملی پوش ایرانی تیم ماریتیمو بهترین سیو هفته چهارم رقابت های لیگ پرتغال را به نام خودش ثبت کرد.

امیر، صاحب بهترین سیو هفته چهارم لیگ پرتغال

به گزارش"ورزش سه"، امیر عابدزاده در این فصل ستاره تیم ماریتیمو و یکی از بهترین های لیگانوس ، لیگ فوتبال پرتغال بوده است. امیر در حال حاضر و در پایان هفته چهارم در صدر دروازه بان های لیگ پرتغال قرار گرفته است.


همچنین سیو دروازه بان 27 ساله و ملی پوش ایرانی در بازی برابر پورتیموننزه نیز به عنوان برترین سیو هفته چهارم رقابت ها انتخاب شد. در دقیقه 54 بازی و در حالیکه ماریتیمو یک بر صفر از حریفش پیش بود، کلمنته بازیکن شماره هفت و کاپیتان پورتیموننزه توپی را که در میانه زمین لو رفته بود گرفت و سپس از فاصله دور با یک شلیک فوق محکم به سمت دروازه فرستاد.


عابدزاده که امسال بهترین دروازه بان لیگ پرتغال از نظر تعداد سیوهای موفق بوده با یک عکس العمل عالی توپ را از گوشه بالای دروازه دفع کرد. این شوت آنقدر محکم بود و امیر آنقدر برای گرفتن آن بدنش را کشید که وقتی روی زمین افتاد احساس درد می کرد.

 

 

1537445

 

1537446

 

1537448

 

1537447

 


ماریتیمو این بازی را با وجود درخشش دروازه بان ایرانی اش نتوانست ببرد و در نهایت با نتیجه دو بر یک مغلوب حریف شد هرچند عملیات نجات امیرعابدزاده به عنوان سیو برتر هفته چهارم لیگ پرتغال انتخاب شد.


با این وجود امیرکماکان با سیوهایش در این بازی در صدر جدول بهترین دروازه بان های فصل پرتغال باقی ماند. او در این فصل در هر چهار مسابقه تیمش در ترکیب اصلی حضور داشت و تا اینجا در 4 مسابقه 7 بار دروازه اش باز شده است.


اما آنچه ارزش کار امیر را در تیم متوسط لیگ پرتغال یعنی ماریتیمو نشان می دهد این است که در این چهار بازی 22 شوت به سمت دروازه او شلیک شده و او 16 سیو موفق داشته است که چیزی در حدود 0.7 میانگین سیو موفق به حساب می آید. عابدزاده در این فصل یک پنالتی هم در بازی برابر پورتو از حریف گرفت و باعث شد تا سه امتیاز با ارزش به امتیازات ماریتیمو اضافه شود.

دیدگاه‌ها