کد خبر : 1714854 | 30 مهر 1399 ساعت 14:46 | 24.1K بازدید | 3 دیدگاه

بازی با سپاهان برایم حساسیتی ندارد؛

قلعه‌نویی: در مورد استقلال 2 کتاب حرف دارم

امیر قلعه‌نویی می‌گوید تعویق مسابقات لیگ برتر به ضرر تیم او و سایر تیم‌هایی است که با برنامه کارهایشان را پیش برده‌اند.

قلعه‌نویی: در مورد استقلال 2 کتاب حرف دارم

به گزارش "ورزش سه"، امیر قلعه‌نویی در گفتگویی درباره دلیل انتخاب گل‌گهر برای فصل جدید اظهار داشت: بعد از پایان فصل گذشته دوستان زیادی لطف داشتند و پیشنهاداتی دادند و از میان آنها با مطالعه و مشورت و همفکری با همکارانم شرایط گل گهر را مناسب دیدیم و بستر مناسبی در آنجا وجود داشت که تصمیم گرفتیم به این تیم و مردم این شهر خدمت کنیم. من پیش از این هم در مس کرمان و استقلال اهواز حضور داشتم و تجربه حضور در تیم‌هایی که شرایط ایده آلی تا پیش از آن نداشتند را داشته‌ام و در تیم‌های مطرحی هم که بودم همیشه شرایطشان نسبت به قبل و بعد خوب نبود و مسائل و مشکلات مالی وجود داشت. به هر حال تصمیم گرفتیم برای فصل جدید با تیم خوب گل گهر همکاری کنیم.


وی در مورد خاطرات خوبش از استان کرمان با مس و اینکه چقدر امید دارد آن روزهای خوب دوباره برایش تکرار شود هم گفت: من از همه تیم‌ها و شهرهایی که در آن فعالیت کردم خاطرات خوبی دارم و استان کرمان یکی از آنهاست. ما وظیفه داریم تلاشمان را برای موفقیت تیم به کار بگیریم و هر چه در توان داریم بگذاریم تا تیم شرایط خوبی پیدا کند ولی اینکه نتیجه‌گیری چطور باشد دیگر فوتبال است و به هزار و یک جور اتفاق وابسته است. یک جا شوت 30-40 متری وارد دروازه می‌شود و آن طرف 6-7 تک به تک و موقعیت گل خراب می‌شود و به تیر دروازه می‌خورد برای همین می‌گویند فوتبال یک ورزش غیر قابل پیش بینی است.


سرمربی گل‌گهر در مورد اهدافش در این فصل هم توضیح داد: اینکه من در هر تیمی فعالیت کنم همه انتظار نتیجه‌گیری و مدعی بودن دارند لطف خداست و از این اتفاق خوشحالم ولی مسئولیتم را سنگین می‌کند. ما در گل گهر به دنبال ایجاد ثبات تیمی هستیم و می‌خواهیم یک تیم خوب و قابل احترام راهی مسابقات کنیم و همانطور که گفتم نتیجه‌ را نمی‌توان پیش بینی کرد.
قلعه‌نویی در مورد عقب افتادن یک هفته‌ای برنامه مسابقات لیگ هم گفت: این اتفاق به ضرر ما و تیم‌هایی است که برنامه ریزی کرده‌اند. ما از مدت‌ها قبل برنامه‌مان را جوری چیده بودیم که برای شروع مسابقات در آن مقطع آماده شویم و از این جهت ضرر کردیم. البته دلیل این تعویق زمان را می‌دانیم و همه می‌دانند که چرا این تصمیم گرفته شده است و همانطور که فصل قبل هم تصمیمات این چنینی گرفته شد این فصل هم دلیلش همان است که همه از آن با خبر هستند.


وی در مورد اهداف نقل و انتقالاتی‌اش در گل گهر هم توضیح داد: خدا را شکر اکثر خواسته‌های ما تا اینجای کار براورده شده و فقط در 2 پست دیگر بازیکن لازم داریم. یکی دفاع راست و دیگری وینگر که البته برای این دو پست هم بازیکن داریم ولی نیاز به تقویت داریم و امیدوارم طی روزهای آینده این دو پست هم تقویت شود و تیم‌مان کامل شود.
سرمربی گل گهر در مورد اینکه 3 هفته ابتدایی لیگ در استان کرمان هستند هم عنوان کرد: این اتفاق خوبی نیست به نظرم چرا که در دیدارهای نیم فصل اول هرچقدر خارج از خانه حضور داشته باشی و در دور برگشت دیدارهای خانگی داشته باشی بهتر است ولی به هر حال تیمی که قصد دارد نتیجه بگیرد باید در هر شرایطی این امکان را داشته باشد.

 

1526530

 


قلعه‌نویی در مورد وضعیت تیم ملی و دیدار با ازبکستان گفت: وضعیت تیم ملی هم برگرفته از وضعیت کلی فوتبال ماست و نمی‌شود توقع دیگری از آن داشت. البته تغییراتی در تیم انجام شده که نیاز به زمان دارد تا بشود در موردش قضاوت کرد ولی بازی با ازبکستان بازی خوبی بود.


وی در مورد تقابل با سپاهان در هفته نخست رقابت‌ها توضیح داد: این دیدار هم یک دیدار مثل سایر بازی‌هاست و برای من به شخصه حساسیت خاصی ندارد و مثل سایر بازی‌ها 3 امتیاز دارد. اگر بخواهم به این توجه کنم که سپاهان تیم سابقم است من در خیلی تیم‌های دیگر هم کار کردم و باید مقابل همه آنها بگویم تیم سابقم است و فرق می‌کند ولی اینطور نیست.


سرمربی گل گهر در مورد اینکه میانگین سنی مربیان لیگ برتر پایین آمده و او اکنون مسن ترین سرمربی لیگ است هم گفت: در مورد خودم باید بگویم به قول قیصر امین پور چقدر زود دیر می‌شود. ولی در کل به نظرم جوانگرایی هم اصول و برنامه ریزی می‌خواهد و چه خوب است این سرمایه‌های فوتبال ما پله پله در مربیگری رشد کنند و بالا بیایند و اصولی در موردشان کار شود تا خدای نکرده سرمایه‌سوزی نشود. به هر جهت برای همه مربیان جوان آرزوی موفقیت دارم.

 

1526531

 

 

وی در مورد قانون منع استفاده از بازیکنان خارجی هم گفت: این قانون درستی نیست و باید تصمیم دیگری گرفته می‌شد و این قانون هم مثل قانون سقف قرارداد که چند سال قبل گذاشتند غیر اصولی و غیر کارشناسی است. آن زمان بازیکن 100 میلیونی بعد از سقف قرارداد به 400-450 میلیون رسید و امسال هم بازیکنی که فصل قبل یک میلیارد می‌گرفت الان 3 میلیارد می‌خواهد و این رقم کف دریافتی یک بازیکن است. شما نگاه کن 16 تیم هر کدام 22 بازیکن هم داشته باشند می‌شود 350 بازیکن و هرکدام بر این اساس حداقل 2 میلیارد به قیمتشان اضافه شده باشد 700 میلیارد هزینه مضاعف روی دست فوتبال ایران گذاشته است. می‌شد به جای این موارد یک فیلتری روی جذب بازیکنان خارجی گذاشت که اجازه جذب بی کیفیت ها را ندهد و کیفیت بازیکن تایید می‌شد.


قلعه‌نویی در پایان در مورد گلایه‌هایی که از مسئولان استقلال مطرح کرده بود، در گفتگویی که با ایلنا داشته، اینطور توضیح داده است: من گلایه‌ای از کسی ندارم چون انتظاری هم از کسی ندارم. از من سوال شد چرا در مورد استقلال صحبت نمی‌کنی و من هم جواب آن سوال را دادم و اگر بخواهم صحبت کنم به اندازه 2 کتاب می‌شود.

دیدگاه‌ها