کد خبر : 1714914 | 30 مهر 1399 ساعت 19:50 | 6.5K بازدید | 0 دیدگاه

براتی: با فیفا بر سر اساسنامه به توافق رسیدیم

رئیس کمیته حقوقی فدراسیون اعلام کرد که فیفا و فدراسیون بر سر اساسنامه به توافق رسیده اند.

براتی: با فیفا بر سر اساسنامه به توافق رسیدیم

به گزارش "ورزش سه"، احمدرضا براتی، رئیس کمیته حقوقی و تدوین مقررات فدراسیون در مورد جواب فیفا به آخرین نسخه پیشنهادی اساسنامه فدراسیون فوتبال گفت: به جهت شیوع بیماری کرونا، برگزاری جلسات حضوری و رایزنی ها درخصوص اساسنامه فدراسیون فوتبال ایران عملا با دشواری هایی مواجه شده بود و این فرایند به صورت تلفن، ویدیو کنفرانس و مکاتبات پیگیری می شد. به همین جهت این مسئله به طول انجامیده بود.


وی ادامه داد: امروز فیفا بالاخره نقطه نظراتش را در مورد اساسنامه فدراسیون و ضمائم آن را که شامل کدها و مقررات انتخاباتی و دستورالعمل برگزاری مجمع عمومی بود، به فدراسیون فوتبال ارسال کرد که خوشبختانه دامنه اختلافات به حداقل ممکن رسید.


براتی گفت: ما اکنون در اساسنامه تقریبا مشکل خاصی نداریم و یک سری مسائل جزئی و کم اهمیت در آیین نامه انتخاباتی باقی مانده است که ان شالله در اسرع وقت نظرات ما و فیفا به همدیگر نزدیک خواهد شد.


وی درباره مهلت زمان فدراسیون برای حل مشکلات جزیی اساسنامه گفت: در نامه ای که فیفا امروز ارسال کرده است، 10 روز به ما فرصت داده شده است البته ما می توانیم با ارسال نامه، درخواست تمدید این زمان را بدهیم که قرار است فردا بررسی های لازم در این زمینه صورت بگیرد که باید ببینیم در مدت 10 روز می توان این اصلاحات را انجام داد یا خیر.


براتی در مورد زمانی تقریبی پاسخ مجدد فیفا به اساسنامه اصلاح شده گفت: براساس برنامه زمان بندی اولیه که به تایید فیفا نیز رسیده بود، تمامی این فرآیند باید تا به امروز انجام می گرفت ولی به دلیل تأخیرهایی که از طرف مقابل صورت گرفت، این کار تا به امروز انجام نشد. نمی توان به طور دقیق مشخص کرد فیفا چه زمانی پاسخ خواهد داد ولی امیدوار هستیم که تا اواسط زمستان بتوانیم انتخابات فدراسیون فوتبال را انجام دهیم.


وی درباره نظر افراد مجمع فدراسیون در مورد اصلاحات اساسنامه گفت: مجمع عمومی فدراسیون به عنوان عالی ترین رکن فدراسیون، در نهایت باید در مورد کل اساسنامه تصمیم گیری کند. اما قبل از آن باید نظر فیفا را کسب کنیم و بعد از آن در اختیار مجمع قرار بگیرد. در حال حاضر نظر فیفا بر روی استانداردهای بین المللی است و قطعا نظر مجمع نیز خارج از استانداردهای بین المللی نخواهد بود و نهایتا 21 روز قبل از برگزاری مجمع، اساسنامه در اختیار اعضای مجمع قرار می گیرد تا نظرات نهایی خود را اعلام کنند.

دیدگاه‌ها