کد خبر : 1714986 | 01 آبان 1399 ساعت 09:35 | 4.1K بازدید | 0 دیدگاه

اسبقیان: جان ورزشکاران را با مدال معاوضه نمی‌کنیم

رئیس فدراسیون ورزش های جانبازان و معلولین گفت: اگر احساس کنم مدال طلایی در پارالمپیک توکیو خواهیم گرفت اما دو ورزشکار ما در این بازی‌ها نباشند، به هیچ وجه اردوها را برگزار نخواهیم کرد.

اسبقیان: جان ورزشکاران را با مدال معاوضه نمی‌کنیم

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از فارس، سیدمحمدشروین اسبقیان  در مورد اینکه مسابقات انتخابی پاراتیراندازی برگزار می‌شود، اظهار داشت: بعد از پارالمپیک توکیو بازی‌های آسیایی را در برنامه داریم که باید نفرات آماده حضور در این مسابقات شوند. بر همین اساس با اخذ مجوز ستاد مقابله با کرونا در ورزش و رعایت پروتکل‌های بهداشتی مسابقات انتخابی پاراتیراندازی را برگزار کردیم.

 

وی در مورد برگزاری اردوها نیز گفت:‌ هر چند شرایط به لحاظ همه‌گیری ویروس کرونا پیچیده است ولی اولویت فدراسیون ورزش‌های جانبازان و معلولین سلامتی ورزشکاران است ولی نباید از دنیا عقب بمانیم چون رقبا نیز در حال تمرین و تلاش هستند. باید با رعایت پروتکل‌‌های بهداشتی و اخذ مجوز از ستاد ملی مقابله با کرونا در ورزش مسابقات و اردوهای خودمان را دنبال کنیم.

 

وی افزود: دغدغه‌های مربیان و ملی‌پوشان دغدغه‌های بجا و به حق است و بحث‌هایی را در مورد برگزاری اردوها مطرح می‌شود ولی این تلفات انسانی که هر روز بالاتر می‌رود نگرانی خانواده‌ها را زیاد می‌کند.

 

اسبقیان در مورد اینکه ستاد ملی مقابله با کرونا هر دستوری را بدهد ما اجرا خواهیم کرد، تأکید کرد: این مسئولیت خطیری است که باید از جان انسان‌ها محافظت کنیم. ما نیز گوش به فرمان مقام معظم رهبری هستیم که می‌فرمایند هر چه ستاد ملی مقابله با کرونا بگوید من آن را عمل می‌کنم. وزارت ورزش و تمامی فدراسیون‌ها هم مکلف هستند طبق فرمان مقام معظم رهبری عمل کنند. وقتی ستاد ملی مقابله با کرونا به من اجازه نمی‌دهد، من نیز به هیچ وجه اردوها را برگزار نخواهم کرد. برای اخذ مجوز اقدام کرده‌ایم ولی هم اکنون شرایط پیچیده‌ای از لحاظ بیماری وجود دارد که قرار است ستاد ملی مقابله با کرونا، پروتکل‌های مدنظر و پیشنهادی ما را مطالعه کنند تا خدایی ناکرده با برگزاری اردوها تلفاتی نداشته باشیم.

 

رئیس فدراسیون ورزش‌های جانبازان و معلولین در مورد اینکه جان انسان‌ها بالاتر از مدال طلای المپیک و پارالمپیک است، اذعان کرد: من به عنوان رئیس فدراسیون با صراحت اعلام می‌کنم اگر احساس کنم مدال طلایی در پارالمپیک توکیو خواهیم گرفت ولی به شرطی که دو ورزشکار ما در این بازی‌های حضور نخواهند داشت به هیچ وجه اردوها را برگزار نخواهیم کرد. هدف و فلسفه ورزش حفظ و ارتقای سلامتی ملی‌پوشان است. اگر یک ورزشکار به خاطر بیماری کرونا آسیب ببیند، رسانه‌ها انتقاد خواهند کرد که چرا در اردوها یک قهرمان بیمار شده است؟ 

دیدگاه‌ها