کد خبر : 1715007 | 01 آبان 1399 ساعت 11:56 | 16.8K بازدید | 9 دیدگاه

برگزاری مسابقات به نفع پویایی جامعه است

مهدی: برای برگزاری سوپرجام ورزشگاه نداشتیم

سرپرست کمیته مسابقات سازمان لیگ معتقد است برگزاری لیگ می تواند در این شرایط باعث پویایی جامعه شود و بهتر است این رقابت ها را با رعایت ضوابط بهداشتی در این ایام برگزار کنیم.

مهدی: برای برگزاری سوپرجام ورزشگاه نداشتیم

به گزارش "ورزش سه"، سهیل مهدی سرپرست کمیته مسابقات سازمان لیگ در گفتگوی تلفنی در برنامه "ورزشگاه" نسبت به برخی از ابهامات موجود در خصوص تاریخ برگزاری سوپر جام و زمان آغاز رقابت های لیگ بیستم توضیحاتی را ارائه داد.


وی در ابتدا در ارتباط با اینکه 6 روز تاخیر در برگزاری لیگ برتر تا چه حد می تواند در کم شدن تلفات ویروس کرونا موثر باشد گفت :« واقعیت این است که ما سراپا گوش به مدیریت بهداشت کشورهستیم و هر زمان آنها این تشخیص را دهند که در رعایت پروتکل های بهداشتی و کنترل پاندمی قرار است اتفاقاتی رخ بدهد و ما بتوانیم در کنار این عزیزان باشیم ، حتی اگر بتوانیم یک فرد مبتلا را از جامعه کم کنیم قطعا ارزش آن بیش از این است که ما بخواهیم به سمت مقابله با این امر برویم . البته این 6 روز قاعدتا به خاطر آن دو هفته تعلیقی بود که جهت کاهش فعالیت های اجتماعی بود که یک هفته آن همپوشانی داشت با برگزاری رقابت های  لیگ برتر.»


مهدی در پاسخ به این سوال که آیا این یک هفته تعلیق به منظور تعویق کلی مسابقات لیگ برتر به وجود آمده است اظهار داشت:« ستاد ملی مقابله با کرونا و ستاد مقابله با کرونا در ورزش به نوعی در دوران برگزاری مسابقات فوتبال در فصل گذشته در شرایط کرونا وظایف را به ستاد مقابله با کرونا در فوتبال تفویض کردند و همکاران ما در کمیته پزشکی و ایفمارک به خوبی توانستند این وظیفه را به جلو ببرند. ما می دانیم که فوتبال پیشروترین ورزش در برگزاری مسابقات در شرایط کرونا است و  ما نیز با حداقل ابتلا توانستیم این کاررا انجام دهیم . در شرایط فعلی به نظرمی رسد شرایط به گونه ای بغرنج نیست که  مسابقات بخواهد برگزار نشود و امیدوارم در آینده نیز به این سمت نرود،  چرا که جامعه به پویایی نیاز دارد و یکی از آن مواردی که پویایی یک جامعه را حفظ می کند برگزاری مسابقات فوتبال است.ضمن اینکه یکی از دلایل  نتیجه گرفتن  تیم پرسپولیس در رقابت های آسیایی همین برگزاری رقابت لیگ برتر بود که باعث شد اعضای تیم فوتبال پرسپولیس در شرایط خوبی به قطر پا بگذارند و نتایج درخشانی بگیرند.اما به هر حال اولویت ما تحت هر شرایطی  سلامتی جامعه است.»

 

سرپرست کمیته مسابقات سازمان لیگ درباره موکول کردن دیدار سوپر جام به دل فصل آینده تصریح کرد:« به هر حال ما فشردگی بسیار زیادی داریم و امیدوارم که این تعویقات و تعطیلات به حداقل خودش برسد . ضمن اینکه ما منتظر رویداد های بین المللی هم هستیم. مثلا سال گذشته لیگ قهرمانان  آسیا به طور ناگهانی به صورت متمرکز برگزار شد و دو فیفا دی هم کنسل شد و همین دو عامل باعث شد تا ما بتوانیم لیگ را به اتمام برسانیم و الا ما قادر به این کار نبودیم. در ارتباط با سوپر جام هم باید این را بگویم که پس از اینکه ما به این جمع بندی کلی درارتباط با برگزاری این دیدار در نیم فصل رسیدیم بلافاصله هر دو باشگاه نیز خواستار به تعویق افتادن این بازی شدند و درعین حال با توجه به زیر کشت رفتن ورزشگاه ها در این مقطع زمانی ما استادیومی را هم برای برگزاری این دیدار نداشتیم. »


مهدی در پاسخ به اصرار مجری این برنامه مبنی بر اعلام یک عدد در خصوص اینکه شما تا چند روز تاخیر را می توانید بپذیرید افزود:« می ترسم که یک عدد را اعلام کنم و مدیریت بهداشت کشور تا همان چند روز را از ما بگیرند . اما در واقع اردوهای تیم ملی در روزهای سخت و حساس باید بیش از روزهای فیفا باشد و باید آن روزها را ذخیره در اختیار داشته باشیم و اِلا ما تا هفته سی ام برنامه لیگ را می دانیم اما به همین دلایل مجبوریم یک ماه ، یک ماه آن  را اعلام کنیم.»

دیدگاه‌ها