کد خبر : 1715243 | 03 آبان 1399 ساعت 08:23 | 3.7K بازدید | 0 دیدگاه

قارداشی: ملی‌پوشان تمایلی به حضور در اردو ندارند

رئیس فدراسیون تنیس روی میز با بیان اینکه به خاطر کرونا برنامه‌های این فدراسیون هنوز وارد فاز اجرایی نشده، گفت: در رده ملی هم برنامه‌ای نداریم به خصوص که خود ملی‌پوشان تمایلی به آن ندارند.

قارداشی: ملی‌پوشان تمایلی به حضور در اردو ندارند

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از مهر، مهرداد علی قارداشی با بیان اینکه به خاطر فراگیری و گستردگی کرونا نیمه اول سال را بدون هیچ فعالیت قابل توجه و مدونی - به لحاظ اردو و مسابقات - پشت سر گذاشتیم، گفت: برای نیمه دوم سال فعلاً به جز لیگ برتر که برای برگزاری آن برنامه زیری لازم انجام شده، برنامه‌های مصوبی دیگری حتی برای تیم ملی نداریم.

 

ملی پوشان تمایلی به تشکیل اردو ندارند 
وی تصریح کرد: مشکلی بابت برپایی اردوی تیم ملی نداریم اما به خاطر کرونا و شرایط بحرانی که ایجاد کرده، ترجیح می‌دهیم این کار را از طریق مشاوره و نظر خواهی از خود ملی پوشان انجام دهیم. در همین زمینه و برای برگزاری اردوی تیم ملی بانوان نظر بازیکنانی مانند ندا شهسواری و مهشید صامت که باید در مسابقات انتخابی المپیک شرکت کنند را جویا شدیم اما آنها هیچ تمایلی به برگزاری اردو و شرکت در آن ندارند.

 

ترجیح می‌دهند کماکان انفرادی تمرین کنند 
رئیس فدراسیون تنیس روی میز ادامه داد: تاکید آنها این است که در صورت حضور در اردو خانواده‌ها نگران وضعیت‌شان می‌شوند و درکل در این شرایط کرونایی ترجیح می‌دهند در محل اقامت خود و به صورت انفرادی تمرینات‌شان را دنبال کنند.

 

فدراسیون هم اصراری به برگزاری اردو ندارد 
قارداشی تاکید کرد: با این شرایط ما هم در فدراسیون تنیس روی میز هیچ اصراری به برگزاری اردو و دعوت از بازیکنان نداریم. البته که اگر قصد چنین کاری را داشته باشیم به طور حتم تمام شرایط را مهیا می‌کنیم و اردو را با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی دنبال می‌کنیم اما نمی‌توانیم مسئولیت جان افراد را بر عهده بگیریم.

 

نمی‌توانیم نسبت به کرونا ریسک کنیم 
رئیس فدراسیون تنیس روی میز با تاکید بر اینکه به خاطر کرونا و به خصوص آمار بالای موج سوم این ویروس به هیچ وجه در برگزاری اردو و تمرینات ملی پوشان ریسک نمی‌کند، تصریح کرد: اگر قرار بر برگزاری اردو باشد باید دعوت از بازیکنان توسط فدراسیون انجام شود و این یعنی اینکه خودِ ما مسئول سلامتی اردونشینان خواهیم بود. این در حالی است که کرونا وضعیت پیچیده‌ای را ایجاد کرده طوری که نمی‌توان تضمین داد که به هیچ وجه فردی در اردو و در حین تمرینات مبتلا نمی‌شود.

 

تردد ملی پوشان مانعی دیگر در برگزاری اردو 
وی همچنین در مورد تیم ملی مردان و وضعیت اردویی این تیم نیز گفت: برای این تیم هم به دلایل مشابه فعلاً هیچ برنامه‌ای نداریم. از طرفی طبق نتیجه مسابقات انتخابی نوشاد و نیما عالمیان و امیرحسین هدایی نمایندگان ایران در مسابقات جهانی هستند، این سه بازیکن در رنکینگ جهانی هم سه نفر برتر ایران به حساب می آیند. بنابراین در صورت برپایی اردوی تیم ملی قاعدتاً باید از آنها هم دعوت شود در حالی که این سه نفر به خاطر فعالیت در لیگ‌های اروپایی حضور دائم در ایران ندارند و مدام در تردد هستند.

 

برگزاری اردو به شرط ارائه تقویم مصوب و اعزام قطعی نماینده 
قارداشی گفت: در کل اینکه برای تیم ملی مردان هم فعلاً هیچ اردویی پیش بینی نکرده‌ایم به خصوص که رویداد مصوبی هم در پیش نداریم که قصد اعزام صد درصدی به آن را داشته باشیم. اگر قرار بر برگزاری یک رویداد و حضور حتمی بازیکنان مان در آن باشد، قطعاً اردو تشکیل می‌دهیم و مسئولیت همه جوانب آن هم با من است اما فعلاً هیچ مسابقه‌ای نداریم. فقط در شرایطی اردوهای ملی را آغاز می‌کنیم که تقویم مصوبی از آسیا یا جهان ارائه شده باشد و قصد اعزام نماینده به آن را داشته باشیم.

 

بعید می دانم مسابقات قهرمانی جهان برگزار شود 
رئیس فدراسیون تنیس روی میز در پاسخ به این پرسش که «البته طبق اعلام فدراسیون جهانی، برگزاری مسابقات قهرمانی جهانی برای اسفندماه پیش بینی شده است»، گفت: مسابقات قهرمانی جهانی تا به امروز چهار بار لغو و به تعویق افتاده است. اسفندماه به عنوان زمان جدید این رقابت‌ها تعیین شده اما من با توجه به شرایط پاندومی کرونا بعید می دانم این بار هم این مسابقات برگزار شود.

 

دیدگاهی مانند استرالیا و کانادا را داریم 
وی در این زمینه ادامه داد: اگر هم مبنای فدراسیون جهانی تنیس روی میز برگزاری قطعی مسابقات قهرمانی جهان در این زمان باشد شاید ایران حضور در مسابقات را تحریم کرده و اصلاً نماینده‌ای اعزام نکند. سال گذشته کشورهایی مانند استرالیا و کانادا اینگونه اعلام کردند که اگر المپیک لغو نشود از اعزام کاروان به آن امتناع می‌کنند. دیدگاه ما هم نسبت به مسابقات قهرمانی جهان همین است.

 

تحریم مسابقات جهانی از سوی تنیس روی میز ایران 
قارداشی یادآور شد: فدراسیون جهانی تصمیمات خود را اتخاذ می‌کند اما ملزم به اجرای آن در هر شرایطی نیستیم. اگر شرایط نامساعد باشد و این فدراسیون بخواهد مسابقات را به هر قیمتی برگزار کند قطعاً حضور در آن را تحریم می‌کنیم.

 

سلامتی و جان افراد مهمتر از هر مسئله‌ای است 
«ایران در دوره پیشین مسابقات قهرمانی جهان برای نخستین بار به دسته اول این مسابقات صعود کرد و قطعاً تحریم رقابت‌های پیش رو باعث از دست رفتن این موفقیت می شود»، رئیس فدراسیون تنیس در پایان و در واکنش به این موضوع گفت: امتناع از اعزام تیم یکی از احتمالاتی است که در مورد مسابقات قهرمانی جهان وجود دارد. من که بعید می دانم این رقابت‌ها امسال برگزار شود اما به صورت کلی سلامتی و جان بازیکنان مان از هر مسئله‌ای مهمتر است.

دیدگاه‌ها