کد خبر : 1715256 | 03 آبان 1399 ساعت 10:25 | 20.1K بازدید | 1 دیدگاه

کومان؛ از یک قدمی رئال تا اسطوره بارسلونا

رونالد کومان سرمربی امروز بارسلونا و یکی از اسطوره‌های این تیم در گذشته تا یک قدمی پیوستن به رئال پیش رفته و ممکن بود حالا اسطوره لوس بلانکوس باشد.

کومان؛ از یک قدمی رئال تا اسطوره بارسلونا

به گزارش "ورزش سه"، رونالد کومان سرمربی جدید بارسلونا امروز اولین ال کلاسیکوی خود را به عنوان مربی بلوگرانا تجربه می کند. این در حالی است که او در گذشته بازیکن بارسا بوده و سابقه بازی در چندین ال کلاسیکو را دارد. اما جالب اینجا است که کومان در دوران بازی خود تا یک قدمی پیوستن به رئال مادرید پیش رفت و ممکن بود امروز اسطوره لوس بلانکوس باشد.

 

در سال 1989 زمانی که کومان با پیراهن آیندهوون هلند می درخشید رئال مادرید تا جایی برای جذب او پیش رفت که حتی بین دو باشگاه توافق اولیه هم حاصل شده بود. کومان در آن زمان در کنار باره‌سی ایتالیایی یکی از پرخواهان‌ترین لیبروهای اروپا بود و با تایید خودش در یک قدمی پیوستن به رئال قرار داشت.

 

1538010

 

کومان در سال 1989 در پاسخ به یک خبرنگار گفت: " بله‌، رئال به جذب من علاقه نشان داده. بارسلونا؟ برایم فرقی ندارد. هر دو باشگاه‌، باشگاه‌های باپرستیژی هستند".

 

رئال مادرید به کومان پیشنهادی 7 میلیون یورویی ارائه داده بود اما بارسلونا وارد رقابت شد و به کومان پیشنهاد داد که با دریافت 8.5 میلیون یورو راهی نوکمپ شود. جالب اینجا است پدر کومان که آن زمان مربی تیم گرونینگن هلند بود به پسرش پیشنهاد کرده بود رئال مادرید را انتخاب کند.

 

اما در نهایت رئال سیاستی در فصل نقل و انتقالات در پیش گرفت که انتقال کومان به این تیم را غیرممکن کرد. در دوران پیش از قانون بوسمان‌، هر باشگاه اسپانیایی تنها قادر به جذب دو بازیکن خارجی در هر فصل بود و رئال مادرید پیشتر هوگو سانچس و شوستر را جذب کرده بود. با اینکه اتلتیکو مادرید هم وارد رقابت برای جذب مدافع هلندی شده بود ولی در نهایت بارسا بود که او را به خدمت گرفت. رسانه ها البته مدعی بودند که میلان و یوونتوس هم برای جذب کومان تلاشهایی کرده اند.

 

1538009

 

به این ترتیب کومان در 22 ژانویه 1989 قدم به نوکمپ گذاشت و به عنوان بازیکن بارسا به هواداران معرفی شد. کومان به مدت شش سال در تیم رویایی یوهان کرویف بازی کرد و یک دوران طلایی را پشت سر گذاشت. کومان که در این مدت ده جام با بارسا بدست آورد و در کسب اولین جام اروپایی بارسا نقش مهمی داشت حالا به عنوان سرمربی به نوکمپ بازگشته تا کشتی بحران زده بارسلونا را به ساحل آرامش برساند.

 

 

دیدگاه‌ها