کد خبر : 1715287 | 03 آبان 1399 ساعت 13:01 | 31.4K بازدید | 0 دیدگاه

نورشرق: اگر بازیکن دو ماه حقوق نگیرد ولی ...

فسخ یکطرفه قرارداد و الزامات قانونی بودن آن

رییس کمیته وضعیت فدراسیون فوتبال می‌گوید، براساس قوانین فیفا اگر ۲ ماه حقوق یک بازیکن پرداخت نشود، می‌تواند با در نظر گرفتن این موضوع اقدام به فسخ قراردادش کند.

فسخ یکطرفه قرارداد و الزامات قانونی بودن آن 

به گزارش "ورزش سه"، فسخ یکطرفه قرارداد این روزها در فوتبال ایران خیلی بیشتر از گذشته دیده می‌شود و طی همین یکماه اخیر بازیکنان تاثیرگذاری نظیر دانیال اسماعیلی فر، احسان پهلوان، مهدی مهدی پور، شجاع خلیل زاده، مهدی ترابی و ... اقدام به فسخ یکطرفه قرارداد خود کردند.


این همان موضوعی است که مسئولان فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ هم نسبت به آن حساسیت بالایی دارند و به راحتی در مورد درست بودن یا نادرست بودن یک تصمیم حرف نمی‌زنند و معتقدند موضوعی پیچیده است که باید با درنظر گرفتن تمامی موارد مورد ارزیابی و قضاوت قرار بگیرد.


جمشید نورشرق رئیس کمیته تعیین وضعیت فدراسیون فوتبال ساعاتی پیش در گفت‌وگویی رادیویی و درباره سوال رایج این روزهای اهالی فوتبال در مورد نقل و انتقالات بازیکنان و اینکه آنها چطور می‌توانند اقدام به فسخ یکطرفه قرارداد کنند، حرف هایش را اینطور آغاز کرد و گفت: « در مقررات نقل و انتقالات فیفا و اصلاحاتی که یک سال پیش انجام شد، ماده‌ای اضافه شد که صراحتاً اعلام کرد اگر ۲ ماه حقوق یک بازیکن پرداخت نشود، او باید اخطاری ۱۵ روزه بابت حسن نیت خود به باشگاه بفرستد و سپس قراردادش را فسخ کند.» 


وی در مورد اینکه آیا بازیکنان ایرانی هم با استناد به این قانون می‌توانند قراردادشان را فسخ کنند یا خیر، اظهار داشت: « در بند ۳ ماده ۱۳ آیین‌نامه نقل و انتقالات این حکم را داریم که اگر حقوق بازیکنی پرداخت نشود و بازیکن اخطاری ۱۰ روزه بفرستد، می‌تواند با طرح دعوی، خواهان ضمانت اجرا شود. با توجه به مقررات نقل و انتقالات فیفا، بازیکن می‌تواند به سمت فسخ قرارداد برود.»

دیدگاه‌ها