کد خبر : 1715490 | 04 آبان 1399 ساعت 14:59 | 88.8K بازدید | 4 دیدگاه

تمرینات گلادیاتوری یزدانی در خانه کشتی

نابغه و دردی که برای طلا و انتقام می‌کشد

با انصراف آمریکا از مسابقات قهرمانی جهان صربستان، سومین رویارویی حسن یزدانی و دیوید تیلور حداقل تا المپیک توکیو به تعویق افتاد.

نابغه و دردی که برای طلا و انتقام می‌کشد

به گزارش "ورزش‌سه"، مصدومیت زانو، عمل جراحی و کرونا هم نتوانسته جلودار انگیزه و جسارت کشتی‌گیر دوست داشتنی و مقتدر جویباری باشد. حسن یزدانی که از پایتخت کشتی جهان آمده، به این راحتی‌ها متوقف نمی‌شود و با نمایشی که در لیگ کشتی داشت، خیال هوادارانش را بابت افت نکردن بعد از جراحی زانو راحت کرد.

 

این پسر جویباری که دو طلای جهان و یک طلای المپیک را در کارنامه دارد، تنها نقطه سیاه در کارنامه خود را دو شکست برابر دیوید تیلور آمریکایی می‌بیند؛‌ کشتی‌گیری که خیلی خوب راه شکست نابغه کشتی ایران را بلد است. مرور این خاطرات به ویژه توسط تیلور روی صفحه اینستاگرامش ناخودآگاه حسن یزدانی را آزار می‌دهد؛‌ اگرچه این پسر ایرانی هیچ وقت سعی نکرده برای تیلور کری‌خوانی کند.

 

1538454

حسن یزدانی با وجود سن کمتری که از برخی دیگر از کشتی‌گیران حاضر در اردو دارد، همواره به خاطر آمادگی بدنی بالای خود، هنگام گرم کردن به عنوان سرگروه در پیشانی نفرات قرار می‌گیرد و با نرمش‌هایی که می دهد، بدن خودش و هم تیمی‌هایش را گرم می کند

 

خیلی‌ها در یک سال اخیر نگران تکرار نشدن طلای حسن یزدانی در المپیک توکیو بودند و هستند؛ تنها دلیل آن هم وجود تیلور بوده. حالا که المپیک یک سال به تعویق افتاده بود، یک فرصت استثنایی وجود داشت تا در مسابقات جهانی صربستان برای اولین بار دست یزدانی برابر تیلور بالا برود تا او با استرس کمتری در فینال احتمالی المپیک برابر این کشتی‌گیر باهوش آمریکایی بایستد.

 

در روزهای گذشته خبر رسید آمریکا بعد از نظرخواهی از کشتی‌گیران و مربیان خود تصمیم گرفته قید حضور در مسابقات جهانی 2020 به میزبانی بلگراد را بزند. این موضوع احتمالا برای یزدانی چندان خوشایند نبوده چون او حالا باید تا المپیک برای گرفتن انتقام از تیلور صبر کند.

 

حسن یزدانی که با صلابت تر از قبل روی تشک برگشته، این روزها در اردوی تیم ملی مثل همیشه آمادگی بدنی‌اش را به رخ می‌کشد و از طناب‌های مخصوص با سرعت بی‌نظیری بالا می‌رود.

 

1538456

نکته جالبی که در تصاویر اردوی تیم ملی کشتی آزاد به چشم می خورد، تمرین کردن حسن یزدانی با محمدحسین محمدیان است؛ کشتی‌گیری که در دو وزن بالاتر از یزدانی کشتی می‌گیرد. به نظر می رسد قدرت یزدانی در این لحظه حتی یک کشتی گیر سنگین تر از خودش را هم وادار به فرار کرده از دستان او کرده است


با اینکه تیلور هم نیست؛ اما یزدانی می‌تواند با حفظ انگیزه خود در گرفتن مدال طلا در مسابقات جهانی هت‌تریک کند و با کارنامه پربارتر به سوی المپیک گام بردارد.

 

یزدانی که دو بار در برابر تیلور شکست را پذیرفته در حال افزایش استقامت بدنی برای جبرانی است که بعد ازشکست برابر او در مسابقات قهرمانی جهان به مردم قول داد.حسن یکبار با سرماخوردگی شدید در ایران به روی تشک رفت و قافیه را به تیلور واگذار کرد و بار دوم بعد از جنگ و گریزهای فراوان و افت بدنی در مسابقات قهرمانی جهان و در دو دقیقه آخر هر چه کاشته بود را ازدست داد.تیلور که سابقه شکست جردن باروز را در رقابت های داخلی آمریکا در کارنامه دارد و استقامت بدنی بالایی دارد اینبار با توجه به نحوه تمرینات یزدانی و اراده او لحظات سختی را بر روی تشک سپری خواهد کرد.نبردی که نه تنها برای یزدانی جنبه انتقامی دارد،بلکه برای مردم ایران هم مهم است.او نماینده یک ملت بر روی تشک خواهد بود.

 

1538457

حسن یزدانی با سرعتی بالا همچون یوزپلنگ از طناب‌های خانه کشتی بالا می رود؛ در حالی که پشت او، عکسش در کنار بزرگانی همچون تختی، دبیر و خادم که قهرمان المپیک شده اند، حک شده است

 

البته که در گام اول و قبل از نبرد انتقامی ، یزدانی دو کشتی‌گیر با انگیزه یعنی کامران قاسمپور و احمد بذری را در انتخابی تیم ملی که به صورت درون اردویی برگزار خواهد شد؛ پیش رو دارد. شاید بیراه نباشد اگر بگوییم مبارزه یزدانی با قاسمپور جذاب تر از نبردهای او در مسابقات جهانی خواهد بود چون به جز تیلور هیچ کس نمی‌تواند نابغه جویباری کشتی ایران را حتی به سه دقیقه دوم کشتی بکشاند!

 

عکس‌ها: ایرج عباسی

دیدگاه‌ها