کد خبر : 1715605 | 05 آبان 1399 ساعت 10:48 | 46.4K بازدید | 0 دیدگاه

خسروی: هم قهرمانی لیگ را می‌خواهم، هم مدرک تحصیلی؛

برای پایان دو کار نیمه‌تمام به ایران برگشتم

لژیونر فصل گذشته فوتبال بانوان که فصل گذشته در تیم کوناک بلدی اسپور ترکیه توپ می‌زد، به صورت قرضی به ایران بازگشت و حالا قرار است در فصل جدید برای تیم وچان کردستان به میدان رود.

برای پایان دو کار نیمه‌تمام به ایران برگشتم

به گزارش "ورزش سه" در یکی از اتفاقات نقل و انتقالاتی فوتبال بانوان که به شکلی غیرمنتظره رخ داد، باشگاه وچان کردستان پس از توافق با گلنوش خسروی، بازیکن فصل گذشته کوناک بلدی اسپور ترکیه را به خدمت گرفت تا در فصل جدید لیگ برتر فوتبال بانوان، وچانی‌ها با حضور خسروی ترکیبی ایده‌آل را در اختیار داشته باشند و خود را برای قهرمانی آماده کنند؛ گلنوش خسروی در حالی که به عنوان جوان‌ترین لژیونر تاریخ فوتبال بانوان ایران به ترکیه رفته بود، پس از یک فصل بار دیگر به ایران بازگشت، که دو معضل بزرگ را پیش‌روی خود داشت. یکی موضوع کرونا که لیگ ترکیه را تا آغاز سال میلادی جدید به تعطیلی کشاند و دیگری موضوع مدرک تحصیلی او که باعث شد تا نتواند پیشنهاد خارجی‌اش را بپذیرد و ترجیح داد تا به صورت قرضی به فوتبال ایران بازگردد و مشکلات پیش آمده را برطرف کند.

 

گلنوش خسروی که فصل درخشانی را در کوناک بلدی اسپور گذراند، در گفتگو با خبرنگار ما درباره بازگشت دوباره‌اش به ایران گفت: من از زمانی که با ذوب‌آهن در لیگ برتر فوتبال بانوان حضور پیدا کردم، فارغ از رسیدن به پیراهن ملی به دنبال رسیدن به جام قهرمانی لیگ برتر هم بودم که پیش از لژیونر شدن، نتوانستم قهرمانی در لیگ ایران را بچشم؛ وقتی تصمیم برای بازگشت گرفتم، چند باشگاه ایرانی به من پیشنهاد دادند اما ترجیح دادم تا برای فصل جدید به کردستان بروم و انشالله بتوانم تجربه قهرمانی را در این تیم در فصل جدید به دست آورم تا یکی از ماموریت‌های نیمه تمام من در ایران به پایان رسد.

 

او درباره رد پیشنهادات خارجی به دلیل مشکلات مدرک تحصیلی توضیح داد: خیلی دوست داشتم تا بتوانم فوتبالم را در قاره اروپا دنبال کنم، پیشنهاد خوبی را هم داشتم اما مشکل اینجا بود که باشگاه طرف مقابل مشروط بر آن کرده بود که من بتوانم با ویزای دانشجویی به آن کشور سفر کنم اما به دلیل سفر زودهنگام من به ترکیه، پرونده تحصیلی‌ام در ایران ناقص مانده بود و نمی‌توانستم ویزای دانشجویی دریافت کنم. هر چند تلاش‌های زیادی برای اخذ دیپلم داشتم و از راه دور تلاش کردم، اما در نهایت نشد و فکر می‌کنم قسمت این بود که به ایران بازگردم تا هم تجربه قهرمانی در لیگ را به دست آورم و هم با کسب مدرک تحصیلی، دو ماموریت بزرگ را به اتمام برسانم و دوباره به روزهای لژیونری‌ام برگردم.

 

1511328

 

خسروی در توضیح نیمه‌تمام ماندن فصل گذشته لیگ ترکیه و شرایط شروع فصل جدید گفت: فصل گذشته که شرایط کرونایی ایجاد شد، در ترکیه به مانند بسیاری از کشورهای دنیا، مسابقات فوتبال نیمه تمام ماند و اعلام تعطیلی شد؛ برای فصل جدید در حالی‌که برنامه‌ریزی برای آغاز مسابقات از شهریورماه بود، شیوع موج جدید ویروس کرونا باعث شد تا دستور رسمی برای لغو مسابقات و تعویق تا ابتدای سال جدید میلادی (دی ماه) صادر شود و من نمی‌توانستم واقعا بیش از این دور از مسابقات باشم. البته قبل از اینکه از ترکیه به ایران بیایم، در تورنمنت 6 تیمی در ترکیه حضور پیدا کردم تا آمادگی بدنی‌ام را بتوانم حفظ کنم که خوشبختانه آن‌جا هم با تیم فومگِت به مقام قهرمانی رسیدم و عملکرد خوبی را توانستم برای تیمم داشته باشم.

 

بازیکن جدید وچان کردستان در واکنش به آینده فوتبالی‌اش گفت: فعلا که در خدمت باشگاه خوب وچان کردستان هستم؛ امیدوارم بتوانم در مقطعی که در ایران هستم، دو ماموریت مهم خودم را همراه با تیم وچان به سرانجام برسانم و با خیالی آسوده و البته کوله‌باری از تجربیات جدید، به فوتبالم خارج از ایران ادامه بدهم. البته با توجه به قرارداد دو ساله‌ام با کوناک اسپور که هنوز یک سال دیگر آن باقیمانده است، برای اینکه بخواهم به پیشنهادات دیگرم در بازار نقل و انتقالات زمستانه فکر کنم، باید رضایت باشگاه ترکیه‌ای را هم بگیرم. البته تا آن وقت خدا بزرگ است و امیدوارم همانطور که تا امروز برای من بهترین‌ها را خواسته، آن زمان هم بهترین اتفاقات رخ دهد.

 

وی در بخش پایانی صحبت‌های خود با تشکر از مسئولان باشگاه وچان کردستان افزود: از آقای دکتر مفاخری مدیرعامل محترم باشگاه که واقعا در این شرایط اقتصادی به فوتبال بانوان توجه دارند و خانم دکتر رحمتی که در این روزها بی‌نهایت به من لطف داشتند و پیگیر حضور من در تیم وچان بودند، ممنون و سپاسگزار هستم؛ پیش از این‌که از ترکیه به ایران سفر کنم، مدیران چند باشگاه با من تماس داشتند اما سرانجام خوشحالم که الان در خدمت تیم خوب وچان هستم و امیدوارم برای من در این تیم بهترین اتفاقات رقم بخورد.

دیدگاه‌ها