کد خبر : 1715639 | 05 آبان 1399 ساعت 13:59 | 52.6K بازدید | 3 دیدگاه

ایشان همه باشگاه‌های جهان را به ورزش صبحگاهی فرستاد

دعوای ادامه‌دار لطیفی و علیفر روی آنتن

علی لطیفی می‌گوید حرف‌های علی علیفر و موضع گرفتن او علیه مربیان بزرگ دنیا فقط به این دلیل است که خودش را مطرح کند.

دعوای ادامه‌دار لطیفی و علیفر روی آنتن

به گزارش "ورزش سه"، یکی از حواشی روزهای اخیر فوتبال ایران در برنامه لذت فوتبال شبکه ورزش رخ داد؛ جایی که علی علیفر گزارشگر دیدار دو تیو وستهام و منچسترسیتی، بار دیگر از گوآردیولا که یکی از بزرگترین مربیان فوتبال دنیا به شمار می‌رود به دلیل عدم کسب قهرمانی در رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا انتقاد کرد و حرف‌های علی لطیفی کارشناس برنامه را تعریف بیش از حد از سرمربی منچسترسیتی و چند مربی دیگر دانست.

 

علی لطیفی که به تازگی سرمربی گل ریحان البرز شده و سعی داشت این تیم را برای رسیدن به لیگ برتر مهیا کند ولی به دلیل مشکلات مالی از سمت خود استعفا داد، در گفتگویی با "ورزش سه" در پاسخ به اتفاقاتی که در دیدار شنبه شب روی آنتن زنده رخ داد، با اشاره به پیشینه‌ای که او با علیفر دارد، گفت:« آقای علیفر مشکلشان با من از این بازی نیست. آقای علیفر سالیان سال از دفاع خطی حرف می زد و می گفت دفاع حتما باید پوششی باشد و معتقد بود مربیانی مثل مورینیو، گوآردیولا و ... که این کار را نمی‌کنند، در واقع مربی نیستند.»

 

1538681

علی لطیفی کارشناس بازی منچسترسیتی و وستهام در بخشی از حرف هایش گفته بود: « چیزی که باعث شد گوآردیولا، بیلسا و برخی مربیان دیگر شاخص باشند، این است که فوتبال زیبایی را ارائه می‌کنند و این موضوع همیشه برای هواداران جذاب است.»

 

او ادامه داد: این موضوع مدام از سوی ایشان تکرار می‌شد، تا اینکه من در یک بازی دلایل عدم استفاده از دفاع پوششی را توضیح دادم. گفتم اگر می بینید دفاع پوششی منسوخ شده است، دلیل دارد. مثلا اینکه در آفسایدگیری به مشکل می‌خورید، یا کناره‌های زمین را از دست می‌دهید. در واقع در سیستم نوین، هر کسی باید جای خودش را پوشش بدهد. آقای علیفر همچنان در سال های گذشته مانده است. در فوتبال روز دنیا، همه همدیگر را و هر کس خودش را پوشش میدهد. اگر کسی می خواهد با سه دفاع بازی کند، آن سه بازیکن باید هم سرزن باشند و هم سرعتی.  این روشی بسیار قوی است که خیلی ها نظیر کونته، فیلیک و ... از آن استفاده می‌کنند، اما آقای علی علیفر جوابی برای حرف‌ها و توضیحات من نداشتند.»


علی لطیفی سپس به ماجرایی که شنبه در شبکه ورزش رخ داد، اشاره کرد و افزود:« درنهایت این ماجرا به بازی قبلی کشیده شد. آقای علیفر گفت این تیم‌ها مثل منچسترسیتی منتخب جهان را دارند و مربیانشان کار خاصی برای قهرمانی لیگ های داخلی انجام نمی دهند و باید حتما در اروپا قهرمان شوند. من گفتم تیم هایی هستند که 30 سال قهرمان نشده‌اند. لیورپول پس از سال‌ها قهرمان لیگ برتر شد و رئال سال‌ها در اروپا هیچ قهرمانی‌ای به دست نیاورد. آیا باید در باشگاه رئال مادرید را تخته می‌کردند؟».

 

1538681

علی علیفر بلافاصله پس از شروع گزارش اینطور پاسخ لطیفی را می‌دهد:« کارشناس محترم برنامه قبل از آغاز مسابقه برای دو سه نفر زیاد تبلیغ کردند. باید به کارهای فنی و فوتبال پرداخت و کمتر به حاشیه‌ها بپردازیم.»

 


او با اشاره به تیم های داخلی ادامه داد: « آقای علیفر هنوز هم متوجه نیست. در دنیا تیم هایی هستند که قهرمان نشدهاند ولی کلی هوادار دارند. با این حساب تیم هایی مثل نفت آبادان، نساجی مازندران، شاهین بوشهر و ... باید بروند و ورزش صبحگاهی کنند!.»


لطیفی با اشاره به درگیرهای گذشته علیفر با برخی چهره های مطرح فوتبال ایران ادامه داد: « متاسفم که این را می گویم. آقای علیفر بزرگ‌تر من هستند و من یاد گرفته ام که به بزرگ‌‎‌ترم احترام بگذارم، ولی او برای دیدن شدن به کارهایی که به ایشان ربطی ندارد، ورود می کند. من کارشناس هستم و باید نظراتم را در عین رعایت احترام مطرح کنم. با صحبت های آقای علیفر باید همه تیم ها کنار بروند و چند تیم مثل بایرن مونیخ، یوونتوس، بارسلونا و رئال مادرید بمانند و بقیه تیم ها بروند ورزش صبحگاهی بازی کنند. ایشان در گذشته هم با بازیکنان و پیشکسوتان بزرگی برخورد داشته اند، مثل خداداد عزیزی. بنده حداقل بازیکنی بودم که در سطح بالا، در استقلال، پرسپولیس و پاس بازی کرده ام. در بازی های آسیایی حضور داشته‌ام و جام جهانی بودهام. لژیونر بودهام و از نزدیک تیم های مختلف را لمس کردهام و بیش از یک دهه در اختیار رسانه ملی هستم. من سعی می کنم با حفظ شئونات و احترام به تمام اهالی فوتبال، عقایدم را بیان کنم. به نظرم حرفهای آقای علیفر بیهوده است و جز اینکه بخواهد خودش را مطرح کند، چیز دیگری نیست و این اصلا کار خوبی نیست.»

دیدگاه‌ها