کد خبر : 1715773 | 06 آبان 1399 ساعت 09:39 | 35.5K بازدید | 6 دیدگاه

فکری و حساب وِیژه روی وریا 

چرا استقلال حریفان دسته اولی را انتخاب می‌کند؟

استقلال در سومین بازی دوستانه پیش از فصل امروز پشت درهای بسته با تیم دسته اولی شهرداری آستارا بازی می کند. تیمی که مربیگری اش بر عهده یک استقلالی قدیمی است. یعنی حسن اشجاری.

چرا استقلال حریفان دسته اولی را انتخاب می‌کند؟ 

به گزارش "ورزش سه"، تیم آبی در هر دو بازی قبلی حریفان خود را شکست داده است. دو بر یک در برابر نفت مسجد سلیمان پیروز شد و به هوادار هم یک گل زد. به نظر می رسد انتخاب تیم های دسته اولی به عنوان حریف تدارکاتی تیم آبی با هدف خاصی از سوی محمود فکری صورت گرفته است. به این خاطر که تیم های دسته اولی فشرده و جنگنده در برابر تیم استقلال بازی می کنند و این بازی ها به تیم آبی کمک می کند راه های عبور و پیروزی در برابر تیم هایی که فشرده بازی می کنند را تمرین کند. در لیگ برتر این بازی ها به طور حتم برای استقلال تکرار خواهد شد. نمونه اش در بازی هفته اول و در برابر مس رفسنجان؛ حریف بدون شک در برابر استقلال باز بازی نخواهد کرد و به احتمال قوی تاکتیکش دفاع و ضد حمله خواهد بود. 

 

1538814

 

استقلال اینروزها جدی تر از همیشه تمرین می کند؛ محمود فکری از روزی که سرمربی تیم استقلال شده سعی کرده این جدیت را در تمرین به شاگردانش القاء کند. همان طور که خود در دوران بازیگری همیشه محکم و شاید هم به تعبیر خیلی ها خشن بازی می کرده است. در عین حال او روی صمیمت در اردوی تیم آبی تاکید ویژه ای دارد و بر این عقیده است اگر این دو فاکتور در تیم آبی تلفیق شود استقلال در فصل پیش رو به طور جدی می تواند برای قهرمانی درلیگ برتر با حریفان مبارزه کند. بهره گیری او از وریا غفوری هم در نوع خود جالب است. کاپیتان تیم آبی؛ و این البته طبیعی است. وریا نماینده محمود فکری در زمین است و جدا از این در خلوت های دوستانه با بازیکنان می تواند ایده های تاکتیکی را روشن تر برای بازیکنان توضیح دهد. تا اکنون محمود فکری در جلسات تمرینی استقلال چندین بار با وریا صحبت داشته تا در سریعترین زمان ممکن او و دیگر هم تیمی هایش را با ایده هایی که در سر دارد نزدیک کند و به نظر می رسد تا اکنون در این مسیر موفق بوده است. 

 

1538813

 

و اما با اتفاقاتی که در بازی با نفت مسجد سلیمان و هم چنین هوادار رقم خورد به نظر می رسد محمود فکری پلن گذشته تیم را دنبال خواهد کرد. یعنی بازی با سیستم 3.5.2 در زمان استراماچونی. این نه تنها عیب نیست بلکه یک حسن بزرگ بشمار می رود. وقتی تیم با شیوه ای در گذشته خوب بازی می کرده و حتی به قهرمانی در لیگ برتر نزدیک شد تبعیت از آن یک رفتار حرفه ای است. معمولا مربیان وقتی هدایت تیمی را برعهده می گیرند سعی می کنند افکار تاکتیکی مربی گذشته را کنار بگذارند تا متهم به تبعیت از شیوه های مربی گذشته نشوند در حالی که این تصمیم اشتباه است. طی کردن راه درستی که تیم در گذشته طی کرده بهترین و منطقی ترین تصمیم است؛ هر چند این مسیر از سوی مربیان بعد از استراماچونی منجر به قهرمانی تیم نشد و اگر محمود فکری این راه را درست ادامه دهد باید قهرمانی را به نام او نوشت.

دیدگاه‌ها