کد خبر : 1715790 | 06 آبان 1399 ساعت 10:49 | 25.9K بازدید | 1 دیدگاه

تصمیم سرنوشت‌ساز گواردیولا در سیتی

پپ در دوراهی رفتن و ماندن

این اتفاق شاید امروز، فردا یا هفته آینده نیفتد‌ اما بی‌تردید روزی خواهد افتاد. زمانی می‌رسد که پپ گواردیولا باید تصمیم قاطعی درباره آینده‌اش در منچسترسیتی بگیرد. این تصمیم تنها توسط خود او گرفته می‌شود.

پپ در دوراهی رفتن و ماندن

به گزارش ورزش سه ، سیتی خوشحال خواهد شد اگر گواردیولا، مشهورترین مربی تاریخش، هشت ماه بعد و پس از پایان فصل هم همچنان در این تیم بماند. البته که آنها به دنبال این تصمیم هستند. اما اینکه گواردیولا باید خودش تصمیم بگیرد باعث شده که این وضعیت حساس شود.


گواردیولا ادعا کرده که قراردادش روی عملکرد تیم تأثیر نمی‌گذارد اما برخی از بازیکنان به این فکر می‌کنند که فصل بعد زیر نظر چه مربی‌ای به میدان خواهند رفت. زمستان دارد از راه می‌رسد و هیچ‌کس در دفتر آکادمی فوتبال سیتی خبر ندارد که گواردیولا در تابستان آینده مربی تیم خواهد بود یا نه.


اگر او تصمیم بگیرد که تیم را ترک کند – که در این صورت کسی او را مقصر نخواهد دانست چرا که این مربی کاتالان پنج سال را در باشگاهی گذرانده که از او توقعات بالایی دارد – باشگاه باید از همین حالا به فکر مربی آینده تیم باشد.


تنها دو نفر گزینه‌های سیتی برای جانشینی گواردیولا به شمار می‌آیند؛ موریسیو پوچتینو که پس از اخراج از تاتنهام، مرتباً‌ نامش برای باشگاه‌های مختلف به گوش می‌رسد‌ و یولیان ناگلسمان 33ساله، مربی آربی لایپزیگ که شهرتش رو به فزونی است ‌و چهارشنبه هم به اولد‌ترافورد می‌رود تا تیمش را مقابل منچستر‌یونایتد هدایت کند. سیتی هر دو نفر را می‌پسندد‌ اما آنها تنها باشگاهی نیستند که این دو مربی را زیر نظر دارند.

 

1532281


به این ترتیب زمان بسیار مهم است، حتی با آنکه سیتی تنها پنج بازی در این فصل انجام داده است. البته فصل آنها متزلزل آغاز شده است؛ در واقع، این بدترین شروع سیتی در یک فصل از سال 2014 تاکنون است. 


البته این شروع ضعیف دلایل خودش را هم دارد. این تیم پیش‌فصل نداشته و تعداد مصدومان تیم کاهش پیدا نمی‌کند، به علاوه اینکه آنها هر هفت روز سه بازی انجام می‌دهند. برای مثال، مشکل همسترینگ سرخیو آگوئرو در بازی با وستهم؛ این بازیکن آرژانتینی در ماه ژوئن دچار مصدومیت زانو شده بود و اخیراً‌ به میادین برگشته بود. او در هر دو بازی سیتی قبل از دیدار با وستهم در ترکیب ثابت قرار گرفت‌ و به این ترتیب در بازی با وستهم، خستگی باعث مصدومیت او شد. قرار است او تحت معاینات بیشتری قرار بگیرد.


سیتی حتی با حضور آگوئرو هم در حمله مشکل داشت. گواردیولا گفت: «ما باید حرکات مناسب را پیدا کنیم. ما برای این کار داریم می‌جنگیم. ما بد بازی نکردیم. تیم رقیب هم مشخصاً‌ خوب بازی نکرد.»
جالب است که گواردیولا به حرکات بازیکنان در زمین اشاره می‌کند، چون ممکن است تصور کنید‌ او بیش از آنکه به فکر آمادگی جسمانی و ضرباهنگ تیمش باشد، به غریزه بازیکنان اتکا کرده است. جالب آنکه سیتی فصل پیش 102 گل به ثمر رساند‌ اما با این حال در ایجاد موقعیت مشکل داشت.


یک نکته دیگر اینکه در حالی که بازیکنان سیتی خسته بودند، گواردیولا برای اولین بار از اکتبر 2017 به این سو، در دو بازی پیاپی از یک ترکیب استفاده کرد. اما فیل فودن گفت: «ما تیمی نیستیم که تسلیم شود و غر بزند. ما فردا به مشکل خستگی غلبه می‌کنیم.» فودن که در این بازی جای آگوئرو را گرفت عالی کار کرد، گل تساوی را زد و انرژی و خلاقیت زیادی به تیم بخشید.

منبع: دیلی میل / ترجمه :ایران ورزشی

دیدگاه‌ها