کد خبر : 1715801 | 06 آبان 1399 ساعت 11:17 | 14.5K بازدید | 0 دیدگاه

چرا سرمربی تیم ملی به انتخابی رودررو رضایت داد؟

غیرمنتظره‌ترین تصمیم بنا در دوران مربیگری

کمتر کسی تصور می کرد محمد بنا به انتخابی رودرروی شاگردانش پیش از مسابقات جهانی رضایت دهد.

غیرمنتظره‌ترین تصمیم بنا در دوران مربیگری

به گزارش "ورزش سه"، بعد از حواشی که باعث شد تا کادرفنی تیم ملی کشتی آزاد خبر از برگزاری مسابقات انتخابی در همه اوزان برای شناخت ترکیب جهانی خود بدهد، دیروز در خبری غیرمنتظره اعلام شد این انتخابی در تیم ملی کشتی فرنگی هم برگزار خواهد شد. 


تا جایی که به یاد داریم نام محمد بنا همیشه کارشناسان را به یاد عدم برگزاری انتخابی می اندازد. البته که این اعتقاد آقای خاص کشتی ایران است که در تورنمنت های بین المللی شاگردانش را محک بزند و در نهایت عملکرد آنها در همین مسابقات ملاک او برای انتخاب نفر نهایی خواهد بود.


اما چه شده که محمد بنا هم برای اولین بار به انتخابی رودرروی شاگردانش رضایت داده؟ اینکه مدعیان هر وزن به صورت مستقیم با هم کشتی بگیرند و برنده همان یک مبارزه راهی مسابقات جهانی شود. این یعنی کادرفنی کمترین دخالت را در انتخابی ملی پوشان خواهد داشت. 


مثلا شاید در 87 کیلو نتوان پیش بینی کرد که از بین رامین طاهری و حسین نوری کدام یک برنده انتخابی می شوند و سلیقه محمد بنا با توجه به آمادگی این دو کشتی گیر با نتیجه ای در انتخابی رخ می دهد، متفاوت باشد.
چیزی که مشخص است بنا به خاطر برگزار نشدن تورنمنت های بین المللی برای اولین بار به برگزاری انتخابی در تمامی اوزان رضایت داده است. از سویی با توجه به اینکه مسابقات جهانی 2020 نه گزینشی المپیک است و نه سطح بالایی نسبت به سال های اخیر دارد، بنا حساسیت چندانی روی نفرات اعزامی نخواهد داشت. 

 

1428468


البته در مجموع نفرات حاضر در اردو بازهم با سلیقه محمد بنا انتخاب شدند. مثلا اینکه خبری از سعید عبدولی، کاپیتان تیم ملی کشتی فرنگی در سال های اخیر نیست و نام او در انتخابی هم گنجانده نشده است. 


یا اینکه در برخی اوزان بنا با بالا و پایین کردن وزن فرنگی کاران در پی جذاب تر کردن رقابت بین مدعیان است. مثلا اینکه محمدرضا گرایی به وزن 67 کیلوگرم رفته تا با حسین اسدی کشتی بگیرد. 


بدون شک در این میان رقابت در سه، چهار وزن از حساسیت بالاتری برخوردار است. در وزن 60 کیلوگرم با حضور دو مدعی بزرگ یعنی پویا ناصرپور و علیرضا نجاتی احتمالا شاهد یک دوئل جذاب خواهیم بود.


در وزن 87 کیلوگرم رامین طاهری و حسین نوری رقابت نزدیکی خواهند داشت. در 97 کیلوگرم هم با حضور علیاری و بالی، شاید ساروی کار آسانی برای قهرمانی در انتخابی نداشته باشد.


و در نهایت اوج حساسیت در 130 کیلوگرم خواهد بود؛ جایی که سه مدعی یعنی امیر قاسمی منجزی، میرزازاده و یوسفی به مصاف هم می روند.

دیدگاه‌ها