کد خبر : 1715809 | 06 آبان 1399 ساعت 11:58 | 44K بازدید | 1 دیدگاه

گیگز: هیچکس باورش نمی‌شد پدرم سیاه‌پوست است

رایان گیگز سرمربی ولز و ستاره سابق یونایتد در صحبتهای خود درباره نژادپرستی می گوید به دلیل دورگه بودن و سیاهپوست بودن پدرش، در فوتبال گاهی لحظاتی عجیب را تجربه کرده است.

گیگز: هیچکس باورش نمی‌شد پدرم سیاه‌پوست است

به گزارش "ورزش سه"، رایان گیگز که از پدری سیاهپوست و مادری سفیدپوست به دنیا آمده و این روزها سرمربی تیم ملی کشورش ولز است و سالها به عنوان ستاره منچستریونایتد در این تیم درخشیده می گوید به دلیل دورگه بودن و پیشینه نژادی‌اش، در فوتبال گاهی لحظاتی عجیب را تجربه کرده و با اینحال به پیشینه نژادی خود افتخار می کند.

 

پدر رایان، دنی ویلسون بازیکن سیاهپوست راگبی و مادرش لین گیگز سفیدپوست اهل ولز بوده. رایان گیگز می گوید تا زمانی که به دلیل شرایط حرفه ای پدرش در دنیای راگبی از شهر کاردیف در ولز به شهر منچستر در انگلیس مهاجرت می کندمتوجه نبوده که به عنوان یک دورگه با دیگر بچه‌های اطرافش تفاوتی دارد. گیگز می گوید از آن لحظه بوده که خود را متفاوت احساس کرده به خصوص با توجه به اینکه اکثر مردم متوجه نمی شدند که او پیشینه نژادی دورگه دارد.

 

1538858

رایان گیگز در اولین سالهای جوانی

 

رایان گیگز در صحبتهایش در این باره گفت:" من در کاردیف هیچ تجربه خاصی از مسائل مربوط به نژاد نداشتم. آن موقع هفت سالم بود و از سالهای قبلی چیز زیادی به خاطر ندارم. تا اینکه به همراه خانواده به منچستر مهاجرت کردیم. جایی که ما زندگی می کردیم پدرم آنجا خیلی مشهور بود چون راگبی باز خیلی خوبی بود. پدرم می شود گفت بهترین بازیکن تیم آن شهر بود".

 

گیگز در ادامه گفت:" همینطور که حتما حدس می زنید کسی که من را ببیند نمی تواند تشخیص بدهد که پدرم سیاهپوست است. ولی خب آنجا همه می دانستند که او پدرم است و دیدن من برایشان عجیب بود. این اولین تجربه ای بود که از نظر تفاوت نژادی داشتم. که البته عجیب بود چون پیش از آن چنین حسی را تجربه نکرده بودم".

 

1538857

پدر رایان گیگز ستاره راگبی و سیاه پوست بود

 

 

 

 

سرمربی ولز و ستاره سابق یونایتد در ادامه گفت:" برایم جالب بود چون وقتی در منچستر به مدرسه می رفتم هیچ بچه سیاهپوستی در مدرسه ما نبود. شاید یکی دو نفر. ولی وقتی به خانه برمی گشتم دائم با خانواده سیاهپوست پدرم سر و کار داشتم. من عاشق آن فضا بودم و از این بابت به پیشینه نژادی و خانواده خودم از هر دو سمت افتخار می کنم".

 

 

 

 

دیدگاه‌ها