کد خبر : 1716000 | 07 آبان 1399 ساعت 12:06 | 2.2K بازدید | 0 دیدگاه

صدیقی: سلامت ورزشکاران دغدغه اصلی ماست

رئیس فدراسیون ووشو گفت: فدراسیون ووشو علاقه‌مند به برگزاری لیگ است اما باشگاه علاقه‌ای به برگزاری مقطعی و مجتمع این مسابقات ندارند.

صدیقی: سلامت ورزشکاران دغدغه اصلی ماست
به گزارش "ورزش سه" و به نقل از تسنیم، امیر صدیقی درباره همکاری فدراسیون ووشو با هیئت ووشوی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح اظهار داشت: از روز اول فعالیت ما یکی از نکاتی که مورد توجه  فدراسیون ووشو بود، بحث توسعه همگانی ورزش است. توسعه همگانی ورزش نیز نیازمند استفاده از ظرفیت نهادها و سازمان‌های بیرونی ورزش از جمله نیروهای مسلح است.
 

وی تصریح کرد: خدا را شکر با نگاه ویژه امیر پیمبری رئیس کل ستاد نیروهای مسلح توانستیم در تمام نیروهای مسلح از جمله ارتش، سپاه، بسیج، نیروی انتظامی و وزارت دفاع و پشتیبانی هیئت ووشو را راه‌اندازی کنیم. تلاش می‌کنیم از ظرفیت‌های نیروهای مسلح استفاده کنیم، چرا که در کنار کارکنان نیروهای مسلح، خانواده‌های این عزیزان نیز ظرفیت‌های بزرگی هستند و می‌توانیم ووشو را به بهترین شکل ممکن گسترش بدهیم.

رئیس فدراسیون ووشو درباره استفاده از ظرفیت این نیروها برای حضور در لیگ و استفاده از طرح سرباز قهرمان ورزشکاران ووشو گفت: اتفاقاً روز گذشته با دبیر هیئت ووشوی کل نیروهای مسلح درباره همین موضوع صحبت کردم تا در کنار تیم‌های پاس و مقاومت ظرفیت این تیم‌ها را نیز افزایش بدهیم. اگر توفیقی بود تا بتوانیم لیگ را برگزار کنیم، تلاش خواهیم کرد از ظرفیت این عزیزان نیز استفاده کنیم.



صدیقی در مورد برنامه‌های فدراسیون ووشو برای برگزاری لیگ ووشو نیز به تسنیم گفت: بحث برگزاری لیگ یک موضوع است، اما بحث سلامت ورزشکاران دغدغه اصلی ماست و باید این موضوع را اهم و فی‌الاهم کرد. فدراسیون علاقه‌مند است فرآیندی را ایجاد تا به هر طریقی لیگ را برگزار کند، اما یکی از خصوصیت برگزاری لیگ آماده‌سازی ورزشکار برای طولانی مدت است.

وی افزود: برگزاری لیگ به صورت مقطعی و مجتمع شاید برای رشته‌هایی که رویدادی در پیش ندارند، خوب باشد، اما برای ما راهکار مناسبی نیست. برگزاری لیگ به این صورت هزینه سنگین را به باشگاه‌ها  تحمیل خواهد کرد که در حال حاضر مورد علاقه باشگاه‌ها نیست و از آن استقبال نشده است. طبق پیش‌بینی تا پایان سال 99 ما هیچ رویداد بین‌المللی نخواهیم داشت و به همین خاطر سعی خواهیم کرد رویدادها را به گونه‌ای برگزار کنیم تا از ظرفیت آن به نفع تیم‌های ملی استفاده کنیم.

 

رئیس فدراسیون ووشو درباره برنامه‌های آینده فدراسیون گفت: به دنبال برگزاری سمینار آنلاین ووشو سلامت هستیم و کمپینی را در این خصوص راه‌اندازی کردیم تا علاقه‌مندان به مطالعه و پژوهش در حوزه‌های ورزش‌های رزمی و ووشو با هشتگی که تعریف کردیم کارهای خود را ارائه بدهند. همچنین سمیناری را با حضور شش نفر از پزشکان و متخصصان را به صورت رایگان 30 آبان ماه تحت عنوان وبینار ووشو سلامت برگزار خواهیم کرد.

دیدگاه‌ها