کد خبر : 1716160 | 08 آبان 1399 ساعت 09:39 | 43.5K بازدید | 2 دیدگاه

دلم پر می‌کشه یک بار دیگه بپوشمش!

بی‌تاب‌های پوشیدن دوباره پیراهن تیم ملی

تیم ملی در روز 22 آبان‌ماه و در یکی از حساس‌ترین دیدارهای دوستانه‌ی چند سال اخیر خود به دیدار بوسنی خواهد رفت.

بی‌تاب‌های پوشیدن دوباره پیراهن تیم ملی

به گزارش ورزش سه، تیم ملی ایران که پس از جام جهانی 2018 بازی دوستانه‌ی با کیفیت و بزرگی را در کارنامه ندارد، حالا در دومین تجربه‌ی کاری دراگان اسکوچیچ با تیم ملی، می‌خواهد به مصاف تیم ملی بوسنی برود.


 نکته‌ی مهم آن است که با توجه به اینکه این دیدار آزمون مهمی برای ملی‌پوشان می‌باشد، احتمالا سرمربی کروات تیم ملی از تمام پتانسیل ممکن در این دیدار استفاده کند. با توجه به آنکه در اردوی قبلی تیم ملی، چند بازیکن سرشناس غایب بودند، این قضیه مهم‌تر به نظر می رسد تا ببینیم چه بازیکنانی در افکار تاکتیکی اسکوچیچ جای ندارند و کدام ستاره‌ها به تیم ملی بازخواهند گشت. در زیر نگاهی می اندازیم به وضعیت این غایب‌های سرشناس که احتمال بازگشت به تیم ملی را دارند :

 

 

علیرضا بیرانوند

اگرچه بیرو در بلژیک روزهای خوبی را پشت سر نمی‌گذارد و هنوز نتوانسته اعتماد سرمربی آنتورپ را به دست آورد، اما او همچنان مهم‌ترین مهره‌ی تیم ملی درون دروازه است که با سابقه درخشان در جام جهانی، نمی‌توان به راحتی از نام او چشم پوشید. بیرانوند دروازه‌بان فوق‌العاده‌ای برای تیم ملی بوده اما باید هوشیار باشد که نیمکت‌نشینی و سکونشینی‌های پیاپی در آنتورپ می‌تواند پیراهن شماره یک تیم ملی را از او بگیرد. چه آنکه امیر عابدزاده روزهای درخشانی را در پرتغال پشت سر می‌گذارد و پیام نیازمند و رشید مظاهری هم در شرایط بازی قرار دارند. 
بیرو به احتمال فراوان برای دیدار برابر بوسنی به اردوی تیم ملی بازخواهد گشت تا پس از مدت‌ها بتوانیم بازی‌اش را تماشا کنیم.

 


کریم انصاری‌فرد

یکی از قدیمی‌ترین بازیکنان تیم ملی، هرگز بنای تسلیم شدن ندارد. او در 30 سالگی مجددا به روزهای خوب خود بازگشته تا اسکوچیچ کار سختی برای نادیده گرفتن نام او پیش روی داشته باشد. مهاجم آ اِ ک یونان با توجه به درخشش‌اش در دیدارهای اخیر، به احتمال زیاد باز هم پیراهن شماره 10 تیم ملی را بر تن خواهد کرد. او در دیدار برابر بوسنی جام جهانی 2014 حدود 25 دقیقه در میدان حاضر بود و می‌خواهد بار دیگر شانس حضور برابر این تیم را بدست بیاورد. 

 

سعید عزت‌اللهی

از آخرین بازی سعید عزت اللهی برای تیم روزهای بسیار زیادی می گذرد و کمتر کسی آخرین بازی او برای تیم ملی را به یاد می‌آورد. او که در سال‌های گذشته از عناصر مهم تیم ملی در میانه میدان بوده است، رقابت‌های جام ملت‌های آسیا را به علت مصدومیت از دست داد و در تیم ویلموتس هم جایی نداشت. عزت اللهی که امسال در لیگ دانمارک فوتبالش را دنبال می‌کند، مجددا به روزهای خوب خود بازگشته، احتمالا با نظر اسکوچیچ به اردوی تیم ملی باز خواهد گشت. عزت اللهی از آن دست بازیکنان است که در رده ملی بسیار درخشان‌تر از رده باشگاهی بوده و اکنون تیم ملی نیز به حضور او در میانه میدان احتیاج دارد. 

 


مرتضی پورعلی‌گنجی

مدافع 28 ساله تیم شنزن چین در اولین لیست دراگان اسکوچیچ برای دیدار دوستانه برابر ازبکستان غایب بود، اما مطمئنا هیچ مربی نمی‌خواهد مهم‌ترین عنصر دفاعی تیم ملی، در 5 سال اخیر را در اختیار نداشته باشد. پورعلی‌گنجی که این روزها در ترکیب ثابت شنزن بازی‌های حساسی را پشت سر می‌گذارد به دلیل مصدومیت در اردوی اولیه تیم ملی غایب بود و حالا امیدوار به بازگشت برای دیدار برابر بوسنی است.

 

رامین رضاییان

مدافع آماده تیم الدحیل یکی از غایب‌های عجیب دور اول اردوی تیم ملی بود که چند روز پیش هم در مصاحبه با "ورزش سه" برای بازگشت به تیم ملی اعلام آمادگی کرد. او که در یکی از دو تیم بزرگ قطر حضور دارد، در ماه اخیر چند گل سرنوشت‌ساز برای این تیم به ثمر رسانده و آماده مبارزه برای کسب جایگاه ثابت تیم ملی در پست دفاع راست است.

 

 

1538656

 

 

وریا غفوری

مصدومیت همسترینگ او را از اردوی قبلی تیم ملی دور کرد و با رفع آن، کاپیتان استقلال برای بازگشت به تیم ملی لحظه‌شماری می‌کند. وریا هم مثل رضاییان برای بازگشت به تیم ملی اعلام آمادگی کرد و مطمئنا جدال جذابی را برای قرار گرفتن در ترکیب با او خواهد داشت؛ دو بازیکنی که در آخرین اردو به تیم ملی دعوت نشدند.

 

علیرضا جهانبخش

یکی از ستاره‌های فوتبال ایران ، آخرین اردوی تیم ملی را به علت مصدومیت از دست داد و از آن زمان هم‌چنان درگیر مصدومیت است و حضورش در دیدار برابر بوسنی قطعی نیست. علیرضا که هنوز نتوانسته نظر گراهام پاتر را برای حضور در ترکیب ثابت برایتون جلب کند، می‌خواهد با درخشش در ترکیب تیم ملی بار دیگر شایستگی‌هایش را نشان دهد. 

 

امید ابراهیمی
یکی از ستاره‌های تیم ملی در جام جهانی و جام ملت‌های آسیا، هنوز نتوانسته اسکوچیچ را برای حضور در تیم ملی مجاب کند، اما به عنوان کاپیتان الاهلی هم‌چنان شانس حضور در اردوی تیم ملی را دارد. باید دید با توجه به بازگشت سعید عزت اللهی و آمادگی علی کریمی و نوراللهی، آیا سرمربی تیم ملی بار دیگر به فرمانده اعتماد خواهد کرد یا خیر؟

 

روزبه چشمی

بازیکنی که از سوی کی‌روش لقب مدرن‌ترین مدافع فوتبال ایران لقب گرفت، در اولین لیست دعوت شدگان اسکوچیچ جایی نداشت و حالا با پیوستن به ام‌صلال و آمادگی خوبش در بازی‌های اخیر امیدوار است بار دیگر بتواند پیراهن تیم ملی را به تن ببیند. با بازگشت مرتضی پورعلی‌گنجی و اعتماد سرمربی تیم ملی به شجاع خلیل‌زاده او کار سختی برای بازگشت به تیم ملی دارد.

 

مهرداد محمدی

درخشش پیاپی در رقابت‌های لیگ قطر ممکن است اسکو را مجبور کند تا بار دیگر هر دو برادران محمدی را در تیم ملی ببینیم. ویلموتس، سرمربی پیشین تیم ملی اعتقاد زیادی به مهرداد محمدی داشت اما خیلی زود فوتبال ایران را ترک کرد و سرمربی کروات هم در اولین اردوی خود قلم قرمز روی نام مهرداد محمدی کشید. اکنون و پس از درخشش در العربی، باید منتظر ماند و دید این بازیکن 27 ساله بار دیگر لباس تیم ملی را به تن خواهد کرد یا خیر؟ اگر چه در پست وینگر آنقدر رقابت برای حضور در تیم ملی وجود دارد که اسکوچیچ برای انتخاب نفراتش سر درد خواهد گرفت.

دیدگاه‌ها