کد خبر : 1716172 | 08 آبان 1399 ساعت 10:47 | 4.6K بازدید | 0 دیدگاه

آغاز اردوی دختران وزنه بردار بدون سرمربی اختصاصی

تمرینات دختران وزنه‌برداری ایران البته بازهم مثل گذشته بدون داشتن سرمربی اختصاصی آغاز می‌شود.

آغاز اردوی دختران وزنه بردار بدون سرمربی اختصاصی

به گزارش ورزش سه و به نقل از ایران ورزشی  ، پس از گرفتن مجوز شروع تمرینات اردویی تیم ملی وزنه‌برداری مردان، مسئولان فدراسیون با هماهنگی اکبر خورشیدی مشاور فنی تیم ملی وزنه‌برداری بانوان با دعوت از شش دختر وزنه‌بردار قرار است از روز 28 آبان در کمپ تمرینی تیم‌های ملی تمرینات آماده‌سازی خود را آغاز کنند. 


سیده الهام حسینی، پریسا جهانفکریان، فروغ یونسی، یکتا جمالی، سیده آلما حسینی و ریحانه صیدی 6 دختر وزنه‌برداری ایران هستند که با صلاحدید مشاور فنی تیم ملی وزنه‌برداری بانوان کشورمان به اردوی جدید آماده‌سازی دختران وزنه‌برداری دعوت شده‌اند. 


ملی‌پوشانی که بعضی از آنها مثل سیده الهام حسینی و پریسا جهانفکریان سابقه و تجربه حضور در میادین آسیایی و مسابقات جهانی را طی دو، سه سال گذشته دارند و نشان داده‌اند که انگیزه بسیار بالایی برای درخشش و اسم و رسم‌دار شدن در این رشته المپیکی دارند. تعدادی از این وزنه‌برداران مثل یکتا جمالی، ریحانه صیدی و سیده آلما حسینی هم از پدیده‌های آینده‌دار در وزنه‌برداری بانوان هستند که مطمئناً با هدایتی درست و منطقی می‌توانند مسیر موفقیت را به خوبی طی کرده و باعث افتخار وزنه‌برداری و ورزش بانوان ایران در عرصه‌های معتبر بین‌المللی باشند. 


دو، سه ماه مانده به پایان سال 98 بود که دختران ملی‌پوش وزنه‌برداری به خاطر تعطیلی اردوهای تیم ملی و شیوع ویروس کرونا در کشور، مثل مردان وزنه‌برداری، مجبور به تحمل قرنطینه و انجام تمرینات انفرادی در محل اسکان و زادگاه خود برای حفظ سلامتی‌شان شدند. البته تفاوت دختران وزنه‌برداری با مردان این بود که آنها برای گرفتن برنامه اختصاصی و تحت کنترل بودن نه سرمربی مشخصی داشتند و نه تجربه کافی برای حفظ آمادگی رکوردی. 


به همین دلیل تعطیلی طولانی‌مدت اردوی تیم ملی قطعاً بیش از مردان به دختران وزنه‌برداری ایران از نظر روحی و انگیزشی ضربه وارد کرد. اگرچه اکبر خورشیدی مشاور فنی تیم ملی وزنه‌برداری بانوان کشورمان به عنوان مسئول فنی صفر تا صد برنامه‌ریزی برای دختران را برعهده دارد اما قطعاً او هرچقدر هم از نظر فنی و برنامه‌ریزی شایسته و کاربلد باشد، نمی‌تواند نقش سرمربی بانوان را با توجه به شرایط خاصی که در حوزه بانوان وجود دارد، ایفا کند. 


به همین دلیل است که حتی با گذشت نزدیک به دو سال از شروع رسمی فعالیت بانوان وزنه‌برداری در عرصه داخلی و بین‌المللی هنوز در این بخش نتوانسته‌ایم شرایطی برای دختران وزنه‌بردار در تیم ملی فراهم کنیم که آنها بتوانند رشد قابل توجهی از نظر رکوردی داشته باشند و برای درخشش و کسب مدال‌های خوشرنگ در تورنمنت‌های آسیایی، جهانی و المپیک خودی نشان دهند. 


البته این موضوع به هیچ وجه شایستگی و پتانسیل بالقوه موجود در وزنه‌برداری بانوان ایران را نقض نمی‌‌کند، بلکه تبدیل به گرهی شده که تا از پای وزنه‌برداری بانوان باز نشود، مطمئناً مانعی جدی است برای پیشرفت و حرکت رو به جلوی این بخش از جامعه وزنه‌برداری ایران.

دیدگاه‌ها