کد خبر : 1716189 | 08 آبان 1399 ساعت 12:12 | 26.4K بازدید | 0 دیدگاه

رویای بازگشت العربی به قدرت  با ترابی و محمدی

نقش سه ایرانی در نیمه نهایی امیر کاپ قطر

زمان زیادی تا تعیین فینالیست های امیرکاپ قطر باقی نمانده چرا که فردا جمعه اولین دیدار نیمه نهایی بین العربی و المرخیا در ورزشگاه عبدالله بن خلیفه برگزار می شود.

نقش سه ایرانی در نیمه نهایی امیر کاپ قطر

به گزارش"ورزش سه"  روز شنبه دومین بازی نیمه نهایی امیرکاپ قطر را نیز دو تیم مطرح فوتبال این کشور السد و الدحیل برگزار می کنند تا تکلیف فینالیست ها مشخص شود.


این بازی ها از آن نظر برای علاقمندان به فوتبال ایران می تواند جالب توجه باشد که سه بازیکن ایرانی در نیمه نهایی بازی خواهند کرد. مهرداد محمدی و مهدی ترابی در بازی فردا با لباس العربی به مصاف المرخیا می روند و رامین رضاییان نیز با الدحیل روز شنبه با السد دیدار می کند. حضور الدحیل و العربی در فینال رقابت ها به رویارویی سه بازیکن ملی پوش ایرانی ختم خواهد شد. رامین رضاییان و مهدی ترابی که پیش از این در پرسپولیس بازی کرده اند و مهرداد محمدی نیز یک طرفدار جدی پرسپولیس بود که تا آستانه پوشیدن پیراهن این تیم هم پیش رفت که این اتفاق رخ نداد. 


روزنامه الرایه قطر در گزارشی در ارتباط با بازی های حساس نیمه نهایی امیرکاپ قطر نوشت:" هواداران فوتبال قطر منتظر هستند تا فردا شاهد اولین تقابل نیمه نهایی که بین العربی و المرخیا باشند. تقابلی که سخت و حتی ممکن است با نتیجه ای غافلگیرکننده همراه باشد. 


این تصور اشتباهی است اگر فکر کنیم این یک بازی آسان برای العربی است چون این تیم در لیگ ستارگان بازی می کند و المرخیا در لیگ دسته دوم و العربی دارای قهرمانی و تاریخ پرافتخاری است. بازی های قبلی نشان می دهد که این یک رویارویی دشوار برای العربی خواهد بود.


المرخیا در مرحله یک هشتم نهایی الغرافه را حذف کرد و در یک چهارم نهایی الریان یکی از پرافتخارترین تیم های قطر را شکست داد. بنابراین شاید   پیش بینی برد العربی کمی تصمیمی شتابزده به نظر برسد. 


موضوع قابل توجه این است که شرایط مسابقات نسبت به پیش از کرونا تغییر کرده و تیم ها از نظر سطح فنی در اندازه های مختلفی ظاهر شده اند. همین موضوع هرگونه حدس و گمان را درباره جدال العربی و المرخیا دشوار می کند.

 

 

 

1537028

 


فینال اصلی


اما دومین دیدار این مرحله روز شنبه بین السد و الدحیل برگزار می شود که به نوعی فینال زودرس هم هست. الدحیل توانست در فصل گذشته قهرمانی در لیگ ستارگان را به دست بیاورد و این مسابقه به نوعی دیدار انتقامی و اثبات این است که کدام یک از دو غول فوتبال قطر قدرت بیشتری دارند. السد و الدحیل در سال های اخیر در تمامی تورنمنت ها با هم رقابت کرده اند و به خاطر داشتن بازیکنان سطح بالا این رقابت همواره جالب توجه از آب درآمده است. 


شاید عامل جذابیت این مسابقه این باشد که به هیچ وجه نمی توان برنده را از پیش حدس زد چرا که هر دو تیم قدرتی برابر و بازیکنانی سرشناسی را در اختیار دارند. این مبارزه بزرگ می تواند نتیجه ای واقع بینانه نسبت به قدرت دو تیم در حال حاضر و بیان اینکه کدامشان تیم اول حال حاضر کشور قطر است را به دست بدهد. 

 


جدال مربیان


این مسابقات همچنین مبارزه ای ناب بین مربیان خارجی خواهد بود. المرخیا با مربی جدیدش عمر ناجی مراکشی و العربی با هایمر هالگریمسون ایسلندی و در دیدار روز شنبه بین السد و الدحیل ژاوی هرناندز اسپانیایی و صبری لاموشی فرانسوی جدال های جالبی را رقم خواهند زد. حذفی بودن این مسابقات به نوعی میدان خوبی است که این مربیان بتوانند توانایی های خودشان را نشان بدهند. 

 

 

1538410

 


دستاورد تاریخی برای المرخیا


مسلما رسیدن به نیمه نهایی رویای بزرگی است که المرخیا با حذف دو تیم بزرگ الغرافه و الریان به آن رسیده است و حالا این تیم یک قدم تا تاریخسازی در فوتبال قطر فاصله دارد. 


از طرفی هواداران العربی که یکی از تیم های قدیمی و پرافتخار فوتبال قطر است منتظر هستند که این تیم بتواند بعد از سال ها در فوتبال قطر به افتخار دست پیدا کند. آخرین افتخار العربی در فوتبال قطر به حدود چند سال  قبل باز می گردد و این در حالی است که تا پیش از آن این باشگاه افتخارات پیاپی را در فوتبال این کشور به دست آورده بود. آنها آخرین بار در سال 2011 قهرمان جام شیخ جاسم یا همان جام ولیعهد کشور قطر شدند اما در لیگ فوتبال قطر آخرین بار سال 96/97 و در امیرکاپ آخرین بار در سال 92/93 به عنوان قهرمانی رسیده اند.


العربی در این فصل با دو ستاره ایرانی اش مهرداد محمدی و مهدی ترابی و همچنین بازیکنانی چون مارک مونیه زا اسپانیایی، حمدی الحرباوی تونسی و  آرون گونارسون ایسلندی به دنبال بازگشت به سال های پرافتخار گذشته است و در اولین قدم باید دید این تیم می تواند از پس المرخیا شگفتی ساز برآمده و به فینال امیرکاپ برسد؟

دیدگاه‌ها