کد خبر : 1716368 | 09 آبان 1399 ساعت 13:50 | 17.1K بازدید | 2 دیدگاه

رمزگشایی از صحبت های اخیر داورزنی

آلکنو-کاستلانی؛ دو گزینه نهایی تیم ملی والیبال

رییس فدراسیون والیبال از انتخاب سرمربی تیم ملی ایران از بین دو مربی روسی و آرژانتینی خبر داده است.

 آلکنو-کاستلانی؛ دو گزینه نهایی تیم ملی والیبال

به گزارش "ورزش سه"، مدت هاست که فدراسیون والیبال پروسه انتخاب سرمربی تیم ملی را پشت سر می گذارد. ایگور کولاکوویچ که توانست والیبال ایران را به المپیک توکیو برساند، در پایان فروردین 99 رسما از تیم ملی ایران جدا شد، اما بعد از گذشت 6 ماه هنوز جانشین او مشخص نشده است. 


فدراسیون بعد از برگزاری نشست های هم اندیشی، با تشکیل کمیته فنی به 5 گزینه خارجی رسید. «ولادیمیر آلکنو»، «دجورجی»، «کاستلانی»، «جیانی» و «لورزنتی» پنج مربی خارجی در لیست نهایی فدراسیون والیبال بودند که کمیته فنی قرار بود از بین آن ها به گزینه نهایی برسد.


حالا بعد از اینکه فدراسیون با این 5 گزینه مذاکره کرده و از آن ها برنامه خواسته، گویا رقابت بین دو گزینه باقی مانده است. گزینه هایی ایتالیایی یعنی دجورجی، جیانی و لورنزتی از لیست فدراسیون کنار رفتند؛ اگرچه فدراسیون تا همین یکی، دو روز قبل منتظر اعلام برنامه از سوی یکی از آن ها مانده بود و پاسخی دریافت نکرد.

 

 

1515879

 


محمدرضا داورزنی در گفت و گوی رادیویی اخیر خود گفته است: «بر اساس تصمیماتی که کمیته فنی فدراسیون گرفت با 5 مربی طراز اول دنیا وارد مذاکره شدیم که از این تعداد به 3 مربی روس، آرژانتینی و ایتالیایی رسیدیم. از مربی روس و آرژانتینی برنامه‌ها را گرفته‌ایم. مربی ایتالیایی قرار بود هفته گذشته برنامه‌اش را ارائه دهد که هنوز این اتفاق نیفتاده است؛ البته این مربی در حال رصد وضعیت والیبال ایران است.»


رییس فدراسیون والیبال در ادامه عنوان می کند: « اکنون ما بین مربی روس و آرژانتینی باید یک نفر را انتخاب کنیم که این تصمیم را با مشورت کمیته فنی انجام می‌دهیم. انشالله در هفته آینده جلسه‌ای برگزار می‌شود  و مربی تیم را انتخاب می‌کنیم.»

 

 

1539698

 


با توجه به صحبت های داورزنی به نظر می رسد ولادیمیر آلکنو، سرمربی فعلی تیم زنیت کازان و سرمربی سابق تیم ملی روسیه و همچنین دنیل کاستلانی، سرمربی فعلی تیم اولشتین و سرمربی سابق تیم ملی لهستان گزینه های نهایی فدراسیون هستند.


آلکنو که کارنامه قابل قبولی چه در زنیت کازان و در تیم ملی روسیه از خود برجای گذاشته است و از اقبال خوبی در ایران هم برخوردار است.


از سوی دیگر کاستلانی، بازیکن سابق تیم ملی آرژانتین که فصل قبل با سیدمحمد موسوی در اولشتین لهستان کار می کرد و سابقه سرمربیگری در تیم ملی لهستان را هم دارد، در عرصه باشگاهی کارنامه درخشانی از خود به جای گذاشته و می تواند گزینه مناسبی برای هدایت تیم ملی در المپیک باشد.

 

1539699

دیدگاه‌ها