کد خبر : 1717007 | 12 آبان 1399 ساعت 17:34 | 5.7K بازدید | 0 دیدگاه

سلطانی‌فر: اقدامات ویژه‌ای برای بانوان صورت گرفته است

وزیر ورزش و جوانان گفت: در وزارت ورزش و جوانان، علاوه بر توسعه زیر ساخت‌ها و تجهیز اماکن ورزشی ویژه بانوان در ۲ بخش ورزش همگانی و قهرمانی اقدامات ویژه‌ای صورت گرفته است.

سلطانی‌فر: اقدامات ویژه‌ای برای بانوان صورت گرفته است

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از وزارت ورزش و جوانان، مسعود سلطانی فر در مراسم امضای تفاهمنامه همکاری با معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده گفت: در حوزه قهرمانی، با موافقت فدراسیون‌های جهانی، زمینه حضور رشته‌های مختلف مثل بسکتبال که بیش از ۳۰ سال امکان شرکت در رویدادها و مسابقات ورزشی را نداشت را با حفظ موازین شرعی و فرهنگی مناسب برای شرکت در رقابت‌هاب ورزشی فراهم کردیم.

 

وی گفت: یکی از اقدامات صورت گرفته در دولت تدبیر و امید، حضور زنان در استادیوم‌ها برای تماشای رقابت‌های ملی بود که با ایجاد شرایط مساعد این امکان فراهم آمد و بانوان ما توانستند، چند رویداد ملی فوتبال را از نزدیک  تماشا کنند.

 

سلطانی فر اظهار کرد: درحال حاضر هیچ مشکلی برای حضور زنان علاقمند به ورزش برای تماشای رشته‌های سالنی وجود ندارد و با رعایت ملاحظات شرعی و فرهنگی،  بانوان ما در سالن‌های ورزشی حضور پیدا کرده و تیم مورد علاقه خود را تشویق می کنند.

 

وی ادامه داد: یکی از اهداف ما این است که در کنار منابع، ظرفیت‌ها و نیروی انسانی بتوانیم از پتانسیل سایر ارگان‌ها و نهادها استفاده کنیم، ما بر این باور هستیم که استفاده از سایر ظرفیت‌ها برای توسعه ورزش با هدف ارتقای سطح سلامتی و نشاط عمومی، اقدامی ارزشمند است.

 

سلطانی فر تصریح کرد: دغدغه دولت علاوه بر تامین معاش و ایجاد بهترین شرایط برای زیست مردم، ارتقای سطح سلامتی آن‌هاست و طرحی که امروز با همکاری وزارت ورزش و جوانان و معاونت رییس جمهور در امور زنان و خانواده به امضا رسید در جهت ارتقای بهداشت جسمی، روانی و اجتماعی خانواده‌هاست.

 

وزیر ورزش و جوانان افزود: امروزه در شهرهای مختلف علاوه بر وزارت ورزش و جوانان که برای گسترش فضاهای ورزشی تلاش بسیاری کرده است، شهرداری‌ها، دانشگاه‌ها، واحدهای مختلف صنعتی، نیروهای مسلح، مکان‌های ورزشی را احداث کرده‌اند که در اختیار بانوان کشورمان قرار می‌گیرد.

 

وی اظهار کرد: در ورزش روستایی و عشایری خلاء بزرگی داشتیم که این تفاهم نامه، آغازی برای یک حرکت بزرگ است تا بتوانیم  اگر صدماتی به دختران و زنان کشورمان در مناطق محروم وارد شده با ارائه راهکار مناسب صدمات را رفع کنیم.

 

وی در پایان گفت: امیدواریم بتوانیم با تعامل و همدلی مردان و زنانی سالم به لحاط جسمی و روانی داشته باشیم تا همگان در مسیر توسعه به ایرانی آباد کمک کنیم.

 

دیدگاه‌ها