کد خبر : 1717229 | 14 آبان 1399 ساعت 01:02 | 6K بازدید | 0 دیدگاه

یوسف کرمی: سازمان لیگ حقی برای ورزشکار قائل نیست

دارنده مدال های طلای جهان و برنز المپیک گفت: باشگاه های لیگ تکواندو فقط زورشان به ورزشکار می رسد و سازمان لیگ هم حقی برای ورزشکاران قائل نیست.

یوسف کرمی: سازمان لیگ حقی برای ورزشکار قائل نیست

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از ایسنا،  یوسف کرمی درباره دستمزد پایین تکواندوکاران لیگ و اعتراض آن ها نسبت به این موضوع، گفت: این یک معضل بزرگ برای تکواندو ایران محسوب می شود و سالیان سال است که تکواندوکاران با این مشکل دست و پنجه نرم می کنند. علاوه بر این باید 15 درصد حق هیات و مربی و مالیات را هم از این مبلغ ناچیز دستمزد تکواندوکاران کم کرد.

 

کرمی درباره اعلام انصراف برخی از ملی پوشان برای حضور در لیگ برتر تکواندو ادامه داد: این اتفاق منجر به آسیب دیدن رشته تکواندو می شود و به خودشان نیز آسیب وارد می کنند. بازیکنی که اعلام می کند اگر فلان مبلغ را به من ندهند بازی نمی کنم ابتدا به خود آسیب وارد می کند و سپس به ورزش تکواندو که سالیان سال است سرمایه گزاری کردیم که یک ورزشکار را پرورش داده ایم و به اینجا رسانده ایم. این مسئولیت فدراسیون را دو چندان می کند که این مسئله را مدیریت کند تا بازیکنان تکواندو چنین ذهنیتی برایشان بوجود نیاید.

 

دارنده مدال های برنز المپیک و طلای جهان خاطرنشان کرد: خودم به شخصه بارها این سوال برایم بوجود می آمد که چرا مبلغ قرارداد ما بازیکنان زیاد نمی شود؟ ابتدا تفکرم بر این بود که تیم هایی که شرکت می کنند بودجه آنچنانی ندارند و یا در بخش خصوصی فعالیت می کنند اما سوال اینجاست که مثلا پولادگر خود اهل اصفهان است و با ارتباطاتی که دارد می تواند با تیم های فولاد ماهان ، سپاهان، ذوب آهن صحبت کند و دلایل عدم حضور این تیم ها در لیگ را روشن کند، تیم هایی که سال های قبل در لیگ برتر حضور داشتند اما الان خبری از آنها نیست یا رییس هییت استان آذربایجان شرقی چرا نباید از تیم های تراکتور و ماشین سازی که میلیاردی برای فوتبال هزینه می کنند درخواست کند که در رشته ی المپیکی تکواندو تیمداری کنند؟

 

وی ادامه داد: وقتی تیم های شرکت کننده زیاد باشند و رقابت ها جذاب پیگیری شوند تاثیر خود را بر روی دستمزد بازیکنان خواهد گذاشت و مطمئن باشید این لیگ برگزار می شود و با بازی نکردن یه تعداد محدود بازیکن هیچوقت لیگ تعطیل نمی شود. بازیکنان بلاخره کوتاه خواهند آمد و رقابت ها آغاز می شود. 

 

دارنده مدال برنز المپیک درباره زورگویی سازمان ها و باشگاههایی که تیمداری می کنند و با قوانین سختگیرانه دستمزد پایین برای ورزشکاران در نظر می گیرند، گفت: این باشگاهها فقط زورشان به بازیکن می رسد و از طریق تبلیغات سود خود را خواهند بدست آورد. تنها بازیکن است که از این شرایط متضرر می شود. قطعا حق ورزشکاران بیشتر از این است.

 

کاپیتان سابق تیم ملی تکواندو درباره قانون قراردادهای شناور که "تمجید"، رییس سازمان لیگ از آن صحبت کرده است به رادیو ایران گفت: این قانون چیست؟ قانونی که برای همه ابهام دارد و کسی از آن مطلع نیست، اصلا آقای تمجید تکواندو کار بوده اند؟ ایشان کجای این رشته بوده است؟ 7 سال در تیم دانشگاه آزاد بودم و هر سال که پیشنهاد بهتری از  سایر تیم ها داشتم به من اعلام می کردند که شما قرارداد دارید و نمی توانید از تیم جدا شوید. سازمان لیگ هم کمترین حقی را برای ورزشکار قائل نیست.

 

وی در پایان گفت: در 20 سال گذشته یک نفر نبوده  که از منافع ورزشکار دفاع کند، جالب است تمام منافع مدیران از ورزش است اما قدمی برای آن ها بر نمی دارند و تنها به فکر برگزاری لیگ هستند و اینکه چگونه برگزار شود در اولویت آن ها نیست.

دیدگاه‌ها