کد خبر : 1717272 | 14 آبان 1399 ساعت 10:44 | 7.2K بازدید | 0 دیدگاه

مقصودلو: مقابل کارلسن از موقعیت‌ها استفاده نکردم

نفر اول شطرنج ایران معتقد است که مقابل کارلسن موقعیت‌های خوبی داشته که از آن استفاده نکرده است.

مقصودلو: مقابل کارلسن از موقعیت‌ها استفاده نکردم

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از ایسنا، باتوجه به شیوع کرونا تنور رقابت‌های آنلاین شطرنج بسیار داغ شد تا جایی که مسابقات زیادی در سایت‌های معتبر پیگیری می‌شود. در جدیدترین رقابت‌ها پرهام مقصودلو نفر اول شطرنج ایران به مصاف مگنوس کارلسن، نفر اول شطرنج دنیا رفت. مقصودلو در این رقابت‌ها که به مسابقات سرعتی معروف است با نتیجه ۲۴ به ۵ شکست خورد. 

در اوایل بازی موس مگنوس کارلسن لیزخورده و حرکتی اشتباه انجام می‌دهد. کارلسن با این که در وضعیت بدی قرار داشت اما موفق شد بازی را به تساوی بکشد. او در خصوص این شوک گفت:  من آنچنان نگران نشدم.  بعد از این حرکت متوجه شدم که وضعیتم کمی بدتر از مقصودلو است اما با خود فکر کردم که بازی عادی و معمولی انجام دهم تا مشکلی ایجاد نشود. 

 

مقصودلو در اوایل بازی وضعیت خوبی داشت و حتی کارلسن تصور می‌کرد که کنترل مقصودلو بر بازی بیش‌تر است، نفر اول شطرنج دنیا درباره این تصور گفت: معتقدم که در اوایل رقابت خوب بازی نکردم. مقصودلو به نوعی بازی خود را به من دیکته می‌کرد و این موضوع به دلیل آن بود که من برای مدت طولانی مسابقات آنلاین برق آسا انجام نداده و برای ادامه کار نیاز به زمان داشتم.

کارشناسان معتقد بودند که یکی از مشکلات جدی مقصودلو از دست دادن زمان بود. رقابت او در چندین بازی نشان می‌داد که مقصودلو به کلی زمان را فراموش کرده است.

 

مقصودلو هم درباره این رقابت گفت: موقعیت‌های بسیار خوبی داشتم که نزدیک به برد بود اما آن‌ها را خراب کردم. حتی از این موقعیت‌ها به تساوی نرسیده و شکست خوردم. هنگامی که می‌توانید در بسیاری از موقعیت‌ها پیروز شوید اما نمی‌توانید به این امر دست پیدا کنید، این عامل باعث شده که کنترل بازی از دست شما خارج شود.

مقصودلو حتی با این شکست دست خالی برنگشته و موفق شد حدود ۳۴۵ دلار جایزه برنده شود. این رقابت‌ها که به مسابقات شطرنج سرعتی شناخته می‌شود با حضور ۱۶ بازیکن برتر از یازدهم آبان پیگیری شده و تا بیست و سوم ادامه خواهد داشت.

 

در این مسابقات علاوه بر حضور مگنوس کارلسن چهره‌هایی مانند هیکارو ناکامورا، لوون آرونیان، فابیانو کاروانا، وسلی سو، ماکسیم واشیه لاگراو، آنیش گیری و دیگر شطرنج‌بازان برتر جهان دیده می‌شود. هم‌چنین نابغه جوان شطرنج جهان یعنی علیرضا فیروزجا هم در این مسابقات دست به مهره شد.

این رقابت که به صورت تک حذفی برگزار می‌شود با جایزه ۱۰۰ هزار دلاری همراه است. نفر اول این رقابت‌ها می‌تواند ۱۰ هزار دلار را به جیب بزند.

این مسابقات جذاب به صورت آنلاین در سایت میزبان با تفسیر استاد بزرگان شطرنج پخش می‌شود.

دیدگاه‌ها