کد خبر : 1717280 | 14 آبان 1399 ساعت 11:27 | 14.5K بازدید | 1 دیدگاه

تماشای سه مسابقه جام جهانی در یک روز

تجربه بینظیر هواداران در قطر 2022

با تسریع در سرعت تکمیل ورزشگاه ها و پروژه های جام جهانی و همزمان با شمارش معکوس برای افتتاحیه بازی ها در دو سال آینده به نظر می رسد هواداران حاضر در این مسابقات تجربه ویژهای را پشت سربگذارند.

تجربه بینظیر هواداران در قطر 2022

به گزارش"ورزش سه"  یکی از جنبههایی که جام جهانی 2022 را نسب به جامهای قبلی متمایز می کند مسافت میان ورزشگاه های محل مسابقات و همچنین اسکان تیم ها و هواداران است که باعث می شود وقت زیادی صرف سفر و دردسرهای مربوط به آن نشود.


"الرایه" قطر در گزارشی ضمن اشاره به مورد فوق نوشت:" کمیته عالی که کارهای مربوط به آماده سازی قطر برای جام جهانی را انجام می دهد در توئیتر رسمی خود اعلام کرد که مسابقات جام جهانی قطر 2022 تجربه بی نظیری را برای همه هواداران با تماشای حداقل دو مسابقه در یک روز به وجود خواهد آورد؛ چرا که در طول مسابقات در یک مکان می توانند با طی مسافت های نزدیک در ورزشگاه های مختلفی حضور پیدا کنند. به ویژه اینکه دورترین فاصله بین دو ورزشگاه در مسابقات جام جهانی قطر کمتر از 75 کیلومتر است که پیش از این سابقه نداشته است.


کمیته عالی پروژه ها در ویدئویی که در حساب رسمی توئیتر خود منتشر کرده به مقایسه جام جهانی قطر 2022 و جام جهانی برزیلی 2014 از این نظر پرداخت و می گوید:" 20 هزار کیلومتر فاصله قطب شمال و جنوب است و چنین فاصله ای در جام جهانی طی شده است. تیم فوتبال ایالات متحده امریکا برای برای حضور در جام جهانی برزیل مسافت طاقت فرسایی را طی کرد اما در قطر وضعیت به این شکل نخواهد بود.
تیم آمریکا بری بازی با تیم ملی غنا به شهر ناتال سفری شش هزارکیلومتری را پشت سرگذاشت و پس از بازگشت یک سفر دیگر را برای بازی با تیم ملی پرتغال در شهر مانائوس انجام داد که در حدود 8 کیلومتر بود. 

 

1541017


در قطر اما هر تیم در طول مسابقات تنها 350 کیلومتر مسافت طی خواهد کرد و تیم ها به جای اتلاف وقتشان در سفرهای خسته کننده می توانند تمرین کنند و برای اولین بار در جام جهانی این فرصت را دارند که در طول یک دوره مسابقه در یک مکان بمانند. 


بیشترین فاصله بین دو ورزشگاه معرفی شده برای میزبانی مسابقات بین دو استادیوم البیت در شهر الخور در شمال و ورزشگاه الوکره در جنوب است که بیشتر از 35 مایل (56 کیلومتر) نیست ضمن اینکه کمترین فاصله بین دو ورزشگاه بین المللی خلیفه و استادیوم قطر اجوکیشن است که فقط 8 کیلومتر است. 


برای اولین بار در تاریخ مسابقات جام جهانی، ویژگیهای جغرافیایی به هواداران مسابقات این امکان را می دهد که بتوانند روزانه دو تا سه مسابقه را از نزدیک تماشا کنند و از این نظر قطر 2022 یک تورنمنت متفاوت خواهد بود. نه فقط برای هواداران و تیم هایی که به قطر می آیند بلکه برای کسانی که مسابقات را تماشا می کنند موقعیت جغرافیایی قطر به گونه ای است که 3 میلیارد نفر در جهان می توانند مسابقات را به طور زنده و در ساعت های اوج تماشا کنند.


ورزشگاه البیت که نام و طراحی اش  از خیمه های سنتی بادیه نشین های حاشیه خلیج فارس الهام گرفته شده با ظرفیت 60 هزار تماشاگر در 21 نوامبر 2022 و از ساعت 13 به وقت محلی(12:30 به وقت تهران) میزبان مسابقه افتتاحیه خواهد بود. مسابقات مرحله گروهی در ساعت های 13، 16، 19 و 22 به وقت محلی شروع و بازی های همزمان در مسابقات آخر مرحله گروهی در ساعت 18 و 22 برگزار خواهد شد. ورزشگاه بین المللی خلیفه در تاریخ 17 دسامبر شاهد مسابقه رده بندی است در حالی که فینال روز بعد از آن ساعت 18 و در ورزشگاه لوسیل برگزار می شود.

دیدگاه‌ها