کد خبر : 1717497 | 15 آبان 1399 ساعت 15:08 | 10.4K بازدید | 0 دیدگاه

نمی خواهم خیلی از مسائل را درباره ویسی باز کنم

محمدی: هنر مربیگری تارتار بر کسی پوشیده نیست

مدیرعامل باشگاه پیکان تهران می گوید هدف گذاری تیمش برند سازی و البته موفقیت در لیگ برتر است.

محمدی: هنر مربیگری تارتار بر کسی پوشیده نیست

به گزارش "ورزش سه"، اکبر محمدی مدیرعامل باشگاه پیکان در مراسم معارفه مهدی تارتار به عنوان سرمربی جدید این تیم صحبت هایی را بر زبان آورد که مشروح آن را در ادامه می خوانید:

 


**تارتار بهترین فرد برای هدایت پیکان بود
مشخصات مهدی تارتار بر هیچکس پوشیده نیست. او سال‌هاست در سطح اول کشور کار مربیگری می‌کند. به او به خاطر استمرار در سطح اول تبریک می‌گویم، چون استمرار در این حوزه نیازمند توانایی زیادی است. به هر حال با ارزیابی که در کمیته فنی صورت گرفت، به این نتیجه رسیدیم که بعد از قطع همکاری با سرمربی قبلی که خیلی برای ما ارزشمند و قابل احترام بود، به سرمربی بعدی رسیدیم و با توجه به هدف‌گذاری که داشتیم بهترین نفر را تارتار دانستیم. مأموریت مذاکره با او بر عهده من بود و در نهایت با افتخار ما خدمت تارتار هستیم و خواهیم بود.

 


**یکی از بااستعدادترین تیم های جوان لیگ هستیم
مهم‌ترین نکته برای ما آینده است و باید به شایسته‌ترین شکل فصل را به پایان برسانیم. از مخالفت هم نمی‌هراسیم و سعی می‌کنیم منتقدان را با خودمان همراه کنیم. تیم فوتبال ما از 4 مهرماه استارت آمادگی خودش را زده و تا الان بیش از هشت بازی دوستانه انجام دادیم. بازیکنان خوبی هم در تیم حضور دارند و با نظر کمیته فنی با جرأت می‌توانیم بگوییم تیم‌مان یکی از با استعدادترین تیم‌های جوان این فصل است. 

 


**تلاش مان برندسازی در پیکان است
با توجه به هنر مربیگری تارتار و استفاده از بازیکنان و حضورشان در شرایط سخت،‌ امیدواریم بتواند ما را به اهداف از پیش تعیین شده برساند. پیکان نیم قرن تاریخچه دارد و برند والیبالش از فوتبال جلوتر است. همه تلاش ما هم این است که در فوتبال هم همین برندسازی هم انجام شود. امسال خوشبختانه با حضور مغانلو در اروپا به‌عنوان اولین لژیونر تاریخ فوتبال باشگاه این اتفاق شروع شده است. 

 


**خداوند ما را در مسیر سخت کمک کند
همچنان پتانسیل زیادی در تیم پیکان وجود دارد و من کوچکترین تلاشم را می‌کنم تا با حمایت هیئت مدیره و مدیران پیکان بتوانیم هر چیزی که باید برای ارتقا برند پیکان انجام شود را فراهم کنیم. آرزو می‌کنم خداوند ما را در این مسیر سخت کمک کند. هیچکس در تصمیماتش خالی از اشتباه نیست. برای تارتار و همکارانش و همه بازیکنان پیکان آرزوی موفقیت می‌کنم.

 


**چرا ویسی جدا شد؟
من بیشتر علاقه‌مند هستم در مورد اتفاقات آینده صحبت کنم. به هر حال باشگاه پیکان استانداردی دارد که بخشی از آن توسط مدیران قبل انجام شده و بخشی هم توسط رویکرد مدیران جدید هدف‌گذاری شده است. در این استاندارد هم هیچ شوخی وجود ندارد. رویکرد من مبتنی بر دانش آکادمیک و تجربه عملی بوده است. ما از 4 مهرماه تمرینات را شروع کردیم و تا همین الان یکی از تیم‌هایی که به لحاظ برگزاری اردوها بدون وقفه کارش را انجام داده، تیم ما بوده است. 

 


**استانداردهای ما با کادرفنی قبلی متفاوت بود
با توجه به اینکه استانداردهای ما با استانداردهای کادرفنی قبلی متفاوت بود، با حفظ احترام متقابل، بهتر است خیلی از مسائل باز نشود. در این مدتی هم که ما به دنبال تعامل بودیم، دائماً این موضوع در تیم بود که ممکن است سرمربی قبلی ما به هر دلیلی نتواند به کارش ادامه داد. 

 


**ویسی چهاربار با ما قطع همکاری کرد
ایشان (ویسی) چهار بار با ما قطع همکاری کرد و به ما پیغام داد و علاقه‌مند نبود که این همکاری ادامه پیدا کند. ما هم بر اساس خواست کمیته فنی و مأموریت‌مان جلسات زیادی برگزار کردیم. اگر تعصبی باشد، بیشتر باید در کار خودش را نشان دهد. اگر من در مورد جایی با تعصب حرف می‌زنم، مهم‌ترین اصل رعایت امانت است. مهم‌ترین اصل کاری هم حضور سر تمرین و داشتن انرژی و برنامه است. همانطور که گفتم وقتی استانداردهای ما با مربی متفاوت بود، هر دو به این نتیجه رسیدیم که همکاری ادامه پیدا نکند. اگر هم طول کشید به این خاطر بود که انرژی زیادی صرف شد تا این همکاری ادامه پیدا کند. همین‌جا هم برای او آرزوی موفقیت می‌کنم. همیشه هم به این فکر می‌کنم دوستی یک اتفاق است، جدایی یک قانون است. بهتر است هر چیزی در چارچوب خودش جلو برود.

 


**واکنش به اتهام ویسی درباره تحمیل بازیکن
برای آقای ویسی آرزوی موفقیت می‌کنم. همه اقداماتی که در باشگاه برای جذب بازیکن صورت گرفت با نظر کمیته فنی بوده است. طبیعتاً در تیمی که 40 نفر اسامی دارد، می‌تواند بازیکنانی مد نظر سرمربی باشند و نباشند. ما درخواست داشتیم با چند بازیکن قرارداد بسته شود این حق سرمربی است. البته بعد از مدتی نظر عوض می‌شود که این مورد هم نظر سرمربی است که بازیکنانی نباید در تیم باشند.

 


**بازیکنان جوان قبل از ویسی به پیکان آمدند
خیلی مساله قابل ذکری نیست. این موارد در دنیای فوتبال هست و ما بر اساس رسالت‌مان که تیم‌سازی و نتیجه‌گیری و آینده‌نگری است باید کار کنیم. سال گذشته که ایشان در پیکان نبودند استعداد‌های جوان خوبی مثل قادری و کوشکی با مبالغ اندک به اینجا آمدند و حالا مبالغ آنها بالای یک میلیارد است. 

دیدگاه‌ها