کد خبر : 1717614 | 16 آبان 1399 ساعت 13:16 | 77.6K بازدید | 5 دیدگاه

همه گفتند تمام شده، من گفتم نه

تحقیقات پزشکی روی زلاتان؛ این چه اعجوبه‌ای است؟

پزشکان قصد دارند بعد از بازنشستگی زلاتان ابراهیموویچ برای کشف ارتباط بین فیزیولوژی او و آمادگی جسمانی خیره‌کننده‌اش روی او تحقیقات انجام دهند.

تحقیقات پزشکی روی زلاتان؛ این چه اعجوبه‌ای است؟

به گزارش "ورزش سه"، در سال 2016 که زلاتان ابراهیموویچ با مصدومیت شدید از ناحیه زانو به مدت 9 ماه از میادین دور ماند کمتر کسی باور می کرد که او دیگر بتواند به فوتبال برگردد. زلاتان که پیراهن یونایتد را به تن می کرد در دیدار مقابل اندرلخت در یک چهارم نهایی لیگ اروپا مصدوم شد و با برانکارد به بیرون از زمین منتقل شد.

 

1541561

 

با وجود ترسهای اولیه اما زلاتان با خوش بینی مفرط و اراده بالا اعلام کرد قوی تر از همیشه به میادین برمی گردد. زلاتان پستهای انگیزشی متعددی در اینستاگرام خود منتشر می کرد اما اکثر کارشناسان معتقد بودند او بعد از آن مصدومیت جدی اگر هم به فوتبال برگردد دیگر هرگز مثل گذشته نخواهد بود.

 

1541556

 

زلاتان در آن روزها اصلا جوان به حساب نمی آمد. فوتبالیستی 36ساله که برای تیمهایی مثل یوونتوس، اینتر و بارسلونا بیش از 500 بازی انجام داده بود. زلاتان در نهایت تصمیم گرفت با ترک یونایتد راهی آمریکا شده و پیراهن لس آنجلس گلکسی را به تن کند.

 

زلاتان اما در آمریکا کارش را درخشان آغاز کرد و در 17 بازی اول خود پانزده گل به ثمر رساند و یک بار برای گلکسی هت تریک کرد. زلاتان بعد از هت تریک مقابل اورلاندو سیتی برای اینکه نشان دهد مصدومیت زانویش تا چه حد جدی بوده از شبکه های مجازی استفاده کرد و با انتشار عکسی از زانوی مصدوم خود نوشت:" همه می گفتند تمام شد. من گفتم نه".

 

1541559

همه می گفتند تمام شد؛ من گفتم نه

 

چهار سال بعد از آن مصدومیت وحشتناک زلاتان حالا بهترین گلزن سری آ است و در چهار بازی اول آث میلان 7 گل به ثمر رسانده است.

 

1541557

7 گل زلاتان 39 ساله در 4 بازی اول میلان در فصل جاری

 

مینو رایولا ایجنت زلاتان با اشاره به بازگشت باورنکردنی او به روزنامه سوئدی اکسپرسن گفت:" زانوی ایبرا آنقدر قوی است که پزشکان می گفتند تا کنون اصلا زانویی مشابه آن ندیده اند. می گویند امکان ندارد حتی یک فوتبالیست 20ساله زانویی به این قدرت داشته باشد. پزشکان از او خواسته اند بعد از بازنشستگی برگردد تا رویش تحقیقات انجام شود. پزشکانی که در بهترین موسسات تحقیقاتی دنیا درباره زانو و رباطهای زانو تحقیق می کنند".

 

دیدگاه‌ها