کد خبر : 1717637 | 16 آبان 1399 ساعت 15:12 | 13.4K بازدید | 0 دیدگاه

دوباره با ماهینی و جلال

افتتاحیه لیگ - ستاره توییتر علیه کاپیتان همیشگی

امروز دیدار پرسپولیس و سایپا برای هواداران پرشمار سرخ ، یک جدال جالب بین کاپیتان با سابقه شان و کاپیتان سابقه این تیم را درون خودش دارد.

 افتتاحیه لیگ - ستاره توییتر علیه کاپیتان همیشگی

به گزارش"ورزش سه" سیدجلال حسینی بعد از جدایی غیرمترقبه شجاع خلیل زاده به ترکیب خط دفاعی پرسپولیس برمی گردد و این در حالی است که حسین ماهینی کاپیتان سابق پرسپولیس نیز در دومین فصل جدایی اش از این تیم ، در ترکیب سایپا به میدان خواهد رفت.


ماهینی که به عنوان مدافع راست در فوتبال ایران مطرح شده و به تیم ملی هم رسید، در زمان برانکو  و اوج کمبود بازیکن پرسپولیس در پست های مختلف برای این تیم به میدان رفت؛ از دفاع میانی و چپ تا هافبک دفاعی و در نهایت این تغییرات پست باعث شد تا جایگاه ثابتش در دفاع راست را در اختیار مدافعان جوانتری چون رامین رضاییان، صادق محرمی و مهدی شیری بگذارد.

 


جدال سیدجلال و ماهینی


سیدجلال حسینی و حسین ماهینی دو بازیکنی هستند که در سال 1391 دو ستاره ملی پوشی بودند که برای ساختن پرسپولیس کهکشانی به این تیم آمدند اما تیمی که رویانیان از سرشناس ترین بازیکنان لیگ برتر ایران ساخت در نهایت رتبه ای بهتر از هفتم به دست نیاورد. 


سیدجلال سال 93 به الاهلی رفت و ماهینی به خاطر خدمت سربازی رهسپار ملوان شد و در حالی که ماهینی در ابتدای لیگ پانزدهم به تیم برانکوایوانکوویچ پیوست سیدجلال به نفت تهران رفت تا حضورش در پرسپولیس یک فصل به تاخیر بیفتد. 


با این وجود سیدجلال در لیگ شانزدهم به پرسپولیس بازگشت و در کنار ماهینی توانستند سه قهرمانی پیاپی ، یک فینال لیگ قهرمانان و یک قهرمانی جام حذفی را به دست بیاورند. این دو بازیکن البته کاپیتان های اول و دوم پرسپولیس هم بودند و رابطه خوبشان با یکدیگر و دیگر بازیکنان باعث شد که تبدیل به ستون های باتجربه پرسپولیس برانکو شوند.

 

 

1541595

ماهینی همیشه علاقه اش را در پست های پربیننده توئیتری اش به پرسپولیس نشان داده و امروز باید مقابل تیم سابقش و سیدجلال برای شکست پرسپولیس تلاش کند.(طرح : سبحان ضرغامی)

 


ماهینی در سال های حضورش در پرسپولیس 126 بازی برای این تیم انجام داد و سیدجلال امروز برابر سایپا دویستمین بازی اش را با لباس پرسپولیس انجام خواهد داد. 


ماهینی البته در این سالها علاوه بر مصدومیت های سنگین و جدی که برایش پیش آمد به دلیل اینکه تبدیل به آچارفرانسه برانکو شده بود ، عملا پست اصلی اش دفاع راست را از دست داد و همین موضوع به ثباتش در ترکیب اصلی تیم لطمه زد با اینحال برخورد او در سال های حضورش به گونه ای بود که همواره یکی از بازیکنان محبوب برانکو بود و شاید اگر کالدرون به جای او نیامده بود ماهینی در روزهایی که پرسپولیس با کمبود مدافع وسط مواجه است می توانست یک آلترناتیو جدی برای بازی در این پست باشد.


ماهینی در شرایطی از پرسپولیس جدا شد که در آن زمان شایعاتی درمورد جدایی سیدجلال نیز شنیده می شد اما کاپیتان پرسپولیس در این تیم ماند تا کماکان یکی از کلیدی ترین مهره های تیمش باشد. در روزهایی که شجاع خلیل زاده بهترین بازیکن لیگ قهرمانان از پرسپولیس جدا شد هواداران این تیم به خاطر حضور سیدجلال است که نگرانی نسبت به فینال و حضور در لیگ احساس نمی کنند. اگر نگرانی هم هست برای بازی هایی است که ممکن است سیدجلال یا کنعانی یک کدام نتوانند بازی کنند.


امروز بازی پرسپولیس و سایپا علاوه بر بازگشت سیدجلال به ترکیب به دلیل حضور حسین ماهینی در ترکیب سایپا برای هواداران پرسپولیس جالب توجه است. ماهینی بازیکنی بسیار محبوب در بین هواداران پرسپولیس است که در روزهای جدایی اش نیز ارتباط جدی اش را دستکم از طریق توئیتر و فضای مجازی توانسته با دوستداران سرخش حفظ کند.

دیدگاه‌ها