کد خبر : 1718020 | 18 آبان 1399 ساعت 10:09 | 132.8K بازدید | 7 دیدگاه

راس ابو عبود  استادیومی از کانتینر و صندلی متحرک

ساخت عجیب ترین ورزشگاه جهان در قطر

در حالی که نزدیک به یک سال دیگر به آغاز رقابت های جام جهانی قطر 2022 مانده تلاش این کشور برای آمادگی برگزاری این مسابقات افزایش یافته است.

ساخت عجیب ترین ورزشگاه جهان در قطر

به گزارش"ورزش سه" یکی از اتفاقات مهم جام جهانی قطر ساخت ورزشگاه هایی با امکانات و شرایط تازه است. ویژگیهای جغرافیایی این کشور –گرمای هوا و وسعت کم- باعث شد که این کشور برای میزبانی اقدامات متفاوتی را برای ساخت و تجهیز ورزشگاه های جام جهانی به کار بگیرد . اتفاقی چون کاهش و کنترل دمای ورزشگاه اتفاقی بود که به نظر می رسد از این پس می تواند در ورزشگاه های سراسر جهان مورد استفاده قرار بگیرد. 
با این وجود قطر که خودش را برای برگزاری مسابقات جام جهانی در سال 2022 آماده می کند ، در حال آماده سازی یک ورزشگاه با یک شرایط کاملا ویژه است. ورزشگاه "راس ابو عبود" که به گفته قطری ها استانداردهای جدیدی را در جام های جهانی تعریف می کند. 


این ورزشگاه قرار است که یک سال قبل از مسابقات جام جهانی افتتاج شود و کمیته عالی پروژه‌ها و میراث جام جهانی 2022 در صفحه رسمی توئیترش تنوشت:" ساخت ورزشگاه راس ابو عبود با استفاده از کانتینرهای حمل دریایی و صندلی های متحرک ادامه دارد." 


پس از پایان جام جهانی 2022 ورزشگاه راس ابو عبود به طور کامل از بین می رود و قطعات آن دوباره مورد استفاده می گیرد که این امر باعث می شود استانداردهای جدیدی در ساخت ورزشگاه های جام جهانی به وجود بیاید. 

 

1542182


روزنامه الرایه قطر در این رابطه نوشت:" این یک پیشرفت بزرگ در زمینه ساخت و ساز استادیوم های فوتبال در جهان خواهد و می تواند منبع الهامی برای نوآوری در ساخت اماکن ورزشی باشد.


در ساخت این ورزشگاه که ظرفیت آن 40 هزار نفر است از کانتینرهای حمل بارهای دریایی ، صندلی های قابل جابه جایی و سایر واحدهای ساختمانی استفاده شده و طراحی چشمگیری دارد. 


اما این تنها نوآوری در ساخت این ورزشگاه نیست، بلکه پس از جام جهانی این ورزشگاه به طور کامل برچیده شده و برای اهداف دیگری مورد استفاده قرار می گیرد. بخش هایی از این ورزشگاه در پروژه های ورزشی استفاده خواهد شد و سایر موارد در کارهای غیرورزشی به کار گرفته می شوند. 


صندلی ها، سقف و بقیه اجزای ورزشگاه می تواند در سال ها و حتی دهه های آینده مورد استفاده قرار بگیرد. این ورزشگاه از این نظر یک نمونه کاملا متفاوت در استادیوم های سراسر جهان به حساب می آید.

 

1542181

دیدگاه‌ها