کد خبر : 1718317 | 19 آبان 1399 ساعت 19:14 | 75.8K بازدید | 0 دیدگاه

اولین گل کارلس پویول؛

ستاره هلندی رئال مادرید و خیز برای آقای گلی

در هفته دوم نوامبر اتفاقات مهمی در تاریخ لالیگا رخ داده است.

ستاره هلندی رئال مادرید و خیز برای آقای گلی

به گزارش "ورزش سه"، در ادامه وقایع نگاری اتفاقات تاریخ در لالیگا، این بار به هفته دوم نوامبر رسیده ایم. کارلس پویول، اسطوره مهم و محبوب بارسلونا موفق شد در این هفته اولین بار با لباس این تیم گلزنی کند. رود فان نیستلروی در این روزها بود که نشان داد مهاجم بزرگی در طول فصل برای رئال مادرید خواهد بود و مارسلو، یکی از بهترین مدافعان تاریخ رئال مادرید در این مقطع به هواداران این باشگاه معرفی شد.

 

9 نوامبر: رافا مارکز در لالیگا برای اولین بار موفق به گلزنی شد (2003)

 

در استادیوم بنیتو ویلامارین در 9 نوامبر 2003 تفریبا ساعت 9 شب بود که تیم میزبان یعنی رئال بتیس موفق شده بود بارسلونا را با نتیجه 1-1 متوقف کند. در ادامه ژاوی هرناندز، هافبک بازی ساز بلوگرانا کرنر را به سمت تیرک دروازه نزدیک تر کرنر خود را ارسال کرد و جایی که رافا مارکز، مدافع میانی مکزیکی بارسلونا با پروازی با شکوه و یک ضربه سر دقیق دروازه بتیس را باز کرد.

 

1542716

 

رافا مارکز که تابستان گذشته از تیم موناکو در لیگ یک پیوست و برای پنجمین بار در لالیگا در ترکیب قرار گرفت. اولین گل این بازیکن در لالیگا سه امتیاز بسیار ارزشمند برای تیم فرانک رایکارد به ارمغان آورد.

 

در نهایت در مجموع این ملی پوش مکزیکی که 147 بار برای تیم ملی کشورش نیز به میدان رفته، در هفت فصل حضور در نیوکمپ در 163 بازی در لالیگا 9 گل برای بارسلونا به ثمر رساند و در این مدت چهار بار به همراه تیمش کسب عنوان قهرمانی در رقابت های لالیگا را نیز جشن گرفت.

 

11 نوامبر: کارلس پویول اولین گل خود در لالیگا را به ثمر رساند (2001)

 

مدافع راست جوان بارسلونا در نیمه راه صاحب توپ شده، در نیمه والادولید به سمت جلو حرکت کرده و مهاجم هم تیمی خود یعنی خاویر ساویولا را برای ارسال انتخاب کرد. مهاجم آرژانتینی بلافاصله توپ را به ارسال کرده و ناگهان کارلس پویول به سمت دروازه حمله ور شده و نفوذ خود را با یک ضربه پای راست به گوشه دروازه تکمیل کرد تا اولین گل لالیگایی خود را در 11 نوامبر 2001 به ثمر برساند. پویول 23 ساله و رشد یافته در لاماسیا همان موقع نیز در نوکمپ بازیکنی محبوب بود و در کنار هواداران این گل را جشن گرفت.

 

1542714

 

پویول کارش را به عنوان مهاجم آغاز کرده بود، اما در سومین فصل حضور در تیم اول بلوگرانا نام خود را به عنوان یک مدافع مطرح می کند. این چهره محبوب فقط 13 بار دیگر در مجموع 392 بازی لالیگا گلزنی کرد ، اما او هرگز اشتیاق و میل به موفقیت خود را از دست نداد و همین باعث شد پویول شش عنوان قهرمانی لالیگا با بارسلونا کسب کند.

 

12 نوامبر: رود فان نیستلروی برای فتح پی چی چی ماموریت خود را آغاز کرد (2006)

 

هنگامی که ریکاردو، دروازه بان اوساسونا ضربه از راه دور روبینیو را دفع کرد، رود فان نیستلروی اولین بازیکن حاضر در محوطه بود و در ریباند دروازه را باز کرد. دقایقی بعد ستاره هلندی بار دیگر در مکان و زمان مناسب قرار گرفت تا توپی که به مدافع حریف برخورد کرده بود را با یک ضربه پای چپ تبدیل به گل دوم کند.

 

1542715

 

در ادامه اگرچه رائول توپ را به منطقه پشت مدافعان حریف هدایت کرد، اما نیستلروی با حرکت کرده و در نهایت هت تریک کرد. گل چهارم او در این بازی زیباترین گل نیستلروی بود و او توپ را از بالای سر ریکاردو به گوشه بالا فرستاد تا پیروزی 1-4 تیمش را رقم بزند.

 

پوکرمهاجم سابق منچستریونایتد او را در مسیر کسب جایزه بهترین گلزن لالیگا با 25 گل در اولین فصل حضورش در اسپانیا قرار داد. رود فان نیستلروی همچنین در رئال مادرید دو عنوان قهرمانی لالیگا را به دست آورد و در ادامه و در اواخر دوره درخشان خود به مالاگا در راه رسیدن به لیگ قهرمانان کمک کرد.

 

14 نوامبر: ایسکو اولین بازی خود در لالیگا را برای والنسیا انجام داد (2010)

 

پیروزی 2-0 والنسیا مقابل ختافه در 14 نوامبر 2010 نتیجه ای به یادماندنی نبود، اما هوادارانی که در آن روز در مستایا حضور داشتند، شاهد اولین بازی بازیساز لاغر اندام و 18 ساله ای به نام فرانسیسکو رومن آلورکون سوارز در لالیگا بودند. این بازیکن اهل اندلس هرگز در والنسیا جا نیفتاد و فقط پس از چهار بازی در لالیگا  و همگی به عنوان بازیکن تعویضی، دوباره به سوی خانه رهسپار گشته و در مالاگا به هم تیمی فان نیستلروی تبدیل شد.

 

1542717

 

در آنجا بود که همه به سرعت را از استعداد درخشان ایسکو آگاه شدند و در نهایت این روند منجر به انتقال او در تابستان 2013 به رئال مادرید شد. ایسکو از آن زمان تا امروز دو بار فاتح لالیگا شده و گرچه شاید همه هواداران والنسیا دوست نداشته باشند این حقیقت را به خاطر بسپارند، اما همه چیز از دیدار مقابل ختافه و با پیراهن والنسیا آغاز شد.

 

15 نوامبر: مارسلو نشان داد باید چه انتظاری از او داشت (2006)

 

وقتی در سانتیاگو برنابئو و در 15 نوامبر 2006 رئیس باشگاه رئال مادرید یعنی رامون کالدرون و آلفردو دی استفانو افسانه ای با یک دفاع چپ برزیلی جوان به نام مارسلو ویرا داسیلوا جونیور که به تازگی جشن تولد 18 سالگی را جشن گرفت عکس انداختند، احساس شادی بیشتر از هیجان حس می شد.

 

1542718

 

البته هواداران بلانکوس به لطف گل از فاصله دور مارسلو در جریان برتری تیم برزیل در بازی دوستانه چند هفته قبل برابر ولز، نشانه ای از کیفیت هجومی مدافع جدید شان را دریافته بودند. مارسلو آن روز گفت: "تخصص من این است که دفاع را به سرعت به حمله تبدیل کنم"، عملکردی که در طول 14 سال با پنج عنوان لالیگا پیراهن رئال مادرید، در آن تخصص خود را نشان داده است.

 

محتوای اختصاصی ورزش‌سه با همکاری رسمی لالیگا laliga
This Content Is Provided By Laliga In Partnership With Varzesh3

دیدگاه‌ها