کد خبر : 1718364 | 20 آبان 1399 ساعت 01:00 | 48.6K بازدید | 3 دیدگاه

فیفا مشکلی با حضور من در لیست داوران نداشت

فغانی: گفتند خط زدن من وزارتی و سیاسی بوده

داور بین المللی ایران نسبت به حذف نامش از لیست داوران الیت واکنش نشان داد.

فغانی: گفتند خط زدن من وزارتی و سیاسی بوده

به گزارش "ورزش سه"، نام علیرضا فغانی از لیست داوران الیت ایران برای حضور در جام جهانی 2022 خط خورد که این اتفاق باعث واکنش های زیادی شد. علیرضا فغانی در مصاحبه با برنامه فوتبال برتر نسبت به این اتفاق واکنش نشان داد.


فغانی گفت: شکل کلی کار به این صورت بود که قبل از مهاجرت من از ایران، جلسه ای با آقای تاج داشتم که گفتم طبق ضوابط و آیین نامه با نام ایران ادامه دهم. سال گذشته شیطنت هایی شد که توسط مسئولین فدراسیون مدیریت شد.


او گفت: تا چند روز پیش در کمیته داوران و دپارتمان داوری، تنها در مورد کمک داوران صحبت می کردند. من به آنها اعلام کردم که با تمام کمک داوران راحتم و مشکلی با کسی ندارم ولی از من خواستند دو نفر را اسم ببرم که بنده دو نفر را اعلام کردم. بعد از خط زدن نام من، عده ای گفتند بخاطر مسائل وزارتی و سیاسی نام من را خط زده اند که پس از پیگیری ها مشخص شد اینگونه نبوده است.


وی ادامه داد: رئیس کمیته داوران اعلام کرده است به دلیل قوانین فیفا، من باید سال گذشته در ایران می بودم که این اتفاق رخ نداده است و بنا بر استعلام AFC من نمی توانم در لیست باشم. در صورتی که آنگونه که من خبر دارم، طبق استعلامی که از AFC گرفته اند، آنها پرونده را به فیفا ارجاع داده اند. فیفا در پاسخ به این استعلام اعلام کرده که من چون 2 سال پیش در ایران قضاوت کرده ام و سال قبل نیز در استرالیا که یکی از لیگ های معتبر است داوری کرده ام پس من مشکلی برای حضور در لیست داوران الیت ایران ندارم.


فغانی ادامه داد: اعضای کمیته داوران که 5 نفر هستند، عنوان کردند لیستی که امضا کرده اند متفاوت بوده و نام من در آن لیست حضور داشته است.  این وسط مدارکی برای من ارسال شد که من در مقام تأیید این مدارک نیستم. آقای اصفهانیان و دوستان تنها 2 ماه دیگر در رأس کار هستند ولی تصمیم برای داوری ایران می گیرند. ان شالله که آنها همچنان بر سر قدرت بمانند.


وی گفت: اینکه می گویند من باید یکی دو هفته در ایران قضاوت میکردم منطقی نیست. من دو هفته ابتدایی لیگ قبل را قضاوت کردم. سال گذشته نیز در لیگ معتبر استرالیا قضاوت کرده ام. با تماسی که مسئولین فیفا با کمیته داوران گفتند که می توانند نام من را در لیست داوران الیت قرار بدهند. من خوشحالم که این اتفاق رخ داد که اگر زمانی من در جایی دیگر قضاوت کردم یا آن را کنار گذاشتم، این موضوع از سوی من نبوده است و خود آنها باعث محقق شدن این امر شدند.


فغانی در مورد علت شیطنت های سال گذشته علیه خودش گفت: من نمی دانم دلیل این اتفاق ها چیست. چرا که بحث ملی مطرح است. من دو جام جهانی را قضاوت کردم و خدا را شکر میکنم. من از بحث مالی و اعتباری به هر جایی که نیاز بود برسم، رسیده ام. من بعد از جام باشگاه های آسیا در قطر قصد داشتم قضاوت را کنار گذاشته و وارد حوزه نظارت و مدرسین شوم تا از فشار استرس ها خارج شوم.ولی زمانی که شرایطش فراهم بود، دوست داشتم به عنوان یک تیم و نماینده ایران به این مسابقات اعزام شویم. ددلاین ارسال این لیست روز یکشنبه بود. کسی که تا 2 ماه مشخص نیست هست یا نه، چرا باید برای بلند مدت داوری ایران تصمیم گیری کند؟ باید در این زمینه منافع ملی هم در نظر گرفته شود و فقط تسویه حساب های شخصی نباشد.

دیدگاه‌ها