کد خبر : 1718485 | 20 آبان 1399 ساعت 19:00 | 34.1K بازدید | 9 دیدگاه

کمتر از 48 ساعت برای پرسپولیس مدیرعامل انتخاب کردند

نظری جویباری: آقای سعادتمند دست از سر استقلال بردار!

سرپرست اسبق استقلال معتقد است که مدیریت قبلی باشگاه استقلال لطمات جبران‌ناپذیری به استقلال زده است. به

 نظری جویباری: آقای سعادتمند دست از سر استقلال بردار!

گزارش "ورزش سه"، علی نظری جویباری سرپرست سابق استقلال با توجه به رفاقت دیرینه‌ای که با محمود فکری سرمربی این تیم دارد مورد اعتماد این سرمربی است و به همین خاطر سعی دارد تا با توجه به اینکه هنوز سمِت رسمی در باشگاه به او محول نشده است محمود فکری را در مسئولیت خطیری که برعهده‌گرفته است کمک کند.


وی در گفت‌وگو با خبرنگار "ورزش سه"  ابتدا درباره باز شدن پنجره نقل و انتقالات باشگاه و همچنین فسخ قرارداد مدافع آینده دار این تیم شاهین طاهرخانی گفت: «باوجود اینکه باز شدن پنجره خبر بسیار خوبی برای باشگاه و هواداران تلقی می‌شود اما این وظیفه‌ای بود که باید بسیار زودتر از این‌ها انجام می‌شد نه امروز. مدیریت قبلی که من به آن به‌شدت گله‌مندم باید به شکلی عمل می‌کرد که استقلال بتواند از تک‌تک بازیکنان جدیدی که به خدمت گرفته است نهایت استفاده را ببرد. همان کاری که مدیران باشگاه پرسپولیس انجام دادند و ما نکردیم و متعاقباً چوب آن را هم خوردیم.»


وی در ادامه افزود: «من تعجب می‌کنم آقای سعادتمند با توجه به کارنامه ضعیفش هرروز از این رسانه به آن رسانه چه مصاحبه‌هایی هم انجام می‌دهد. برادر من تو بزرگ‌ترین وظیفه‌ای که بر گردنت بود را نتوانستی انجام دهی و لطمه بزرگی به این تیم و هوادارانش زدی. شما قهرمانی جام حذفی را از استقلال گرفتی. شما تنها مدت 6 ماه در این تیم بودی اما به‌اندازه 100 سال در حال مصاحبه و انتشار پست در اینستاگرام هستی. آقای سعادتمند دست ازسر این باشگاه بردار و آرامش استقلال را بر هم نزن.»


نظری جویباری همچنین درخصوص تعلقات باشگاهی سعادتمند نیز اظهار داشت: «تنها کافی بود که شما سری به پست‌های قبلی ایشان بزنید تا کاملاً مشخص شود که ایشان طرفدار کدام باشگاه بوده و هست. دیگر این را که نمی‌شود پنهان کرد.»


وی درباره فسخ ناگهانی شاهین طاهرخانی باشگاه استقلال گفت: «سعادتمند روز گذشته درخصوص رفتن طاهر خانی دوباره پست گذاشته که اتفاقاً خودش بیشترین تقصیر را داشته است. من از همین‌جا باید بگویم شاهین یک بازیکن بسیار مستعد و ارزشمند استقلال بود اما ممکن است در سیستم آقای فکری ایشان جای نداشته باشد و فکر نمی‌کنم که این هیچ ایرادی داشته باشد همان‌طور که یحیی گل محمدی و سایر مربیان هم بازیکنانی را در پازل تاکتیکی خود نمی‌بینند اما این دلیل بر عدم توانایی ان بازیکن نمی‌شود. ولی فراموش نکنیم که نحوه بستن قرارداد با او بارزترین دلیل جدایی طاهر خانی بود.»


سرپرست سابق استقلال در ارتباط بااینکه چطور این بازیکن به‌راحتی توانست قراردادش را فسخ کند اشاره کرد: «این‌که خوب است در حال حاضر در باشگاه استقلال 5 یا 6 بازیکن کلیدی وجود دارند که به دلیل نوع اشتباه قراردادشان می‌توانند هرلحظه تیم را ترک کنند. همچنان که روزبه چشمی این کار را انجام داد. واقعاً این نوع انعقاد قرارداد در باشگاه استقلال بیشتر شبیه به فاجعه است که توسط مدیری بسته‌شده که راه‌به‌راه این روزها شاهد آن هستیم که فقط حرف می‌زند و از مدیران وقت استقلال انتقاد می‌کند، هرچند من هم بعضی از تصمیمات هیئت‌مدیره انتقاد دارم اما بیشتر انتقادم به شما است که در بدترین شرایط بدترین ضربه را به استقلال زدید. تیمی که شاید امروز می‌توانست باکمی درایت در فینال جام باشگاه‌های آسیا حضور پیدا کند. ضمن اینکه سهل‌انگاری شما باعث شده است یک قهرمانی در جام حذفی در تاریخ باشگاه نابود شود.»


او با اشاره به اینکه باخت استقلال مقابل مس می‌توانست تبعات بسیار بدی را برای مدیران این تیم به بار بیاورد بیان کرد: «5 -6 بازیکن درجه‌یک استقلال بیرون نشستند اما بازهم دست آقای فکری درد نکند که بدون اینکه بخواهد بهانه‌ای بیاورد و خواستار تعویق بازی شود با اتکا به بازیکنان فصل گذشته که همه‌شان هم از بهترین‌های ایران به شمار می‌آیند مقابل مس صف‌آرایی کرد و بازی را برد. این کار واقعاً دلِ‌شیر می‌خواست که محمود با سر نترسی که دارد توانست بالاخره طلسم 4 ساله استقلال را در عدم کسب پیروزی در بازی اول بشکند.»


جویباری همچنین درخصوص انتخاب هر چه سریع‌تر مدیرعامل باشگاه استقلال خاطرنشان کرد: «شما ببینید آقای رسول پناه استعفا داد و در کمتر از 48 ساعت وزیر ورزش برای این تیم مدیرعاملی مشخص کرد و رئیس حراست خودش را به‌عنوان مدیر پرسپولیس معرفی کرد که اتفاقاً یکی از مدیران توانمند هستند. ولی استقلال حدود 40 روز است که مدیرعامل ندارد و با کدخدا منشی اداره می‌شود که همین امر باعث شده که هرروز یکی علیه استقلال حرف بزند. حالا باز دمِ آقای فکری گرم که بدون توجه به این مسائل در حال اداره تیمش است، اما به نظر من باید هر چه سریع‌تر جلسه‌ای برگزار و تکلیف مدیرعامل استقلال مشخص شود.»


وی همچنین در ادامه گفت: «من تعجبم از این است که آقای رسول پناه که حتی یک روز سابقه مدیریت در حوزه ورزش را نداشته تیمش را به فینال آسیا می‌برد و از طرفی آقای سعادتمند که 30 سال سابقه مدیریت ورزشی را در حوزه‌های مختلف در کارنامه داشته این‌چنین اشتباهاتی را به بار می‌آورد. وی نه‌تنها نتوانست استقلال را در مسابقات لیگ قهرمانان آسیا تقویت کند بلکه کاری کرد که درنهایت منجر به جدایی سرمربی تیمش شد و بدون اینکه درک درستی از اهمیت رقابت‌های لیگ قهرمانان داشته باشد استقلال را بدون سرمربی و بازیکنان تازه به خدمت گرفته روانه این مسابقات کرد. عدم توانایی در اداره استقلال را می‌شود از همین امر متوجه شد.»


جویباری در پایان درخصوص اضافه شدن خودش به ترکیب هیئت‌مدیره نیز اظهار داشت: «من به‌عنوان یک استقلالی و به‌عنوان کسی که همیشه حامی این تیم بوده و خواهد بود، تمام تلاشم را برای موفقیت این تیم می‌کنم، چه پستی داشته باشم. من چه نداشته باشم برای موفقیت استقلال هر کاری از دستم بربیاید انجام می‌دهم و این وظیفه من است که برای شاد کردن دل هواداران استقلال ذره‌ای کوتاهی نکنم و نداشتن پست برایم به‌هیچ‌وجه مهم نیست. مطمئن باشید که هر چیزی که برخلاف میل و اراده این باشگاه و هواداران ببینیم بازگو خواهم کرد و در اخرهم مجدداً می‌گویم که اشتباهات آقای سعادتمند لطمه بزرگی به استقلال زد که امیدوارم در آینده کمتر شاهد این‌گونه اشتباهات محرز در امر مدیریت این تیم باشیم.»

دیدگاه‌ها