کد خبر : 1718547 | 21 آبان 1399 ساعت 10:45 | 2.3K بازدید | 0 دیدگاه

بیگی خلاء مبارزه برای ایران را احساس می‌کند

ساعی: همکاری مربیان ملی در رده باشگاه‌ها مزیت دارد

مدیر فنی تیم ملی تکواندو گفت: همکاری مربیان ملی با تیم‌های باشگاهی نه تنها شائبه ایجاد نخواهد کرد بلکه این حُسن را دارد که همه بازیکنان را رصد کنند.

ساعی: همکاری مربیان ملی در رده باشگاه‌ها مزیت دارد
به گزارش "ورزش سه" و به نقل از تسنیم، هادی ساعی در خصوص  برگزاری لیگ تکواندو در شرایط کرونایی اظهار داشت: قطعاً با شرایط فعلی لیگ امسال کیفیت سال‌های گذشته را نخواهد داشت و مسابقات از لحاظ کیفی در سطح پایین‌تری برگزاری خواهد شد. باید لیگ را نهایتاً در دو سه هفته یا حتی چند روز جمع کرد، اما برگزار نشدن مسابقات نیز موضوع مهمی‌ است. منبع درآمد خیلی از تکواندوکاران، لیگ است و باید در این شرایط مسابقات را به هر شکلی و با کمترین ریسک و در امنیت برگزار کرد تا از آن طرف نیز لطمه نخوریم.

وی در خصوص همکاری مربیان تیم‌های ملی تکواندو بانوان و آقایان با تیم‌های لیگ برتری عنوان کرد: این همکاری بد نیست و در گذشته نیز شرایط به همین شکل بوده است. حُسن این اتفاق این است که وقتی مربیان ملی در قالب تیم‌های باشگاهی حضور داشته باشند، همه بازیکنان را رصد می‌کنند که از این لحاظ خوب است. این همکاری با توجه به برگزاری مسابقات انتخابی مختلف تیم ملی شائبه‌ نیز ایجاد نخواهد کرد. در چند سال گذشته همیشه ترکیب تیم ملی با مسابقات انتخابی مشخص شده و انتصابی در کار نبوده است.


مدیرفنی تیم فتح صدر البرز در پاسخ به این سوال که تیم‌ها  حضور بازیکنان در این را به حضور او و بسحاق مرتبط نخواهد دانست، گفت: تیمی که برای سال اول وارد لیگ شده باید بازیکنانی را جذب کند که قرارداد نداشته باشند. اکثر بازیکنان لیگ قرارداد دارند و باشگاه‌ها می‌توانند بازیکنان خود را آزاد نکند. همکاری‌ام با تیم فتح صدر البرز نمی‌تواند باعث شود  بازیکنی که با تیمی دیگر قرارداد دارد را جذب کنم. تیم ما برای حضور در لیگ فعلی به دنبال بازیکنان آزاد یا بازیکنانی که رضایت نامه داشته باشد، است. این یک اتفاق طبیعی و حرفه‌ای‌ است که بازیکن بعد از اتمام قرارداد خود بتواند با باشگاه‌های دیگر مذاکره و قرارداد ببندد.


ساعی در خصوص اینکه حضور مربیان تیم ملی در باشگاه‌ها بی‌ارتباط به مسائل مالی و دریافتی کم آنها از تیم ملی نیست، گفت: مسلماً یکی از دلایل حضور مربیان ملی در تیم‌های باشگاهی همین موضوع است. امسال  به دلیل اینکه سال المپیک است، مربیان تیم ملی مقداری از لحاظ مالی از سوی کمیته المپیک و وزارت ورزش حمایت شدند، اما این دریافتی‌ها  آنچنان نیست که باعث شود مربیان ملی با تیم‌های باشگاهی قرارداد نبندند. 

وی با اشاره به اینکه حضور مربیان ملی در تیم‌های باشگاهی کار غیرحرفه‌ای نیست، گفت: قبل از حضور من به عنوان مدیرفنی تیم ملی، عسکری و بسحاق همیشه ترکیب تیم ملی را بر اساس مسابقات انتخابی، انتخاب می‌کردند و همه چیز شفاف بوده است. در رده باشگاهی نیز بحث جداست و هر بازیکنی دوست دارد در باشگاهی حضور داشته باشد که امکانات  بیشتر، شرایط مالی بهتر و کادرفنی قوی‌تر داشته باشد. قطعاً بچه‌ها دوست دارند به جای همکاری با یک مربی معمولی با بسحاق کار کنند  و در تیمی حضور داشته باشند که از کادرفنی قوی‌تر تشکیل شده باشد.


مدیرفنی تیم ملی تکواندو در پاسخ به این سوال که با توجه به صحبت‌های میلاد بیگی مبنی بر آرزوی مبارزه بر تیم ملی ایران، در صورت تمایل این تکواندوکار می‌تواند شرایط را برای بازگشت به بیگی به تکواندو ایران هموار کند، گفت: در این موضوع تصمیم گیرنده و کاره‌ای نیستم، قطعاً این کار مراحل قانونی دارد. از لحاظ قانون  IOC، ورزشکار المپیکی برای تغییر تابعیت سه سال اجازه نخواهد داشت. همه افراد عِرق ملی دارند و بیگی نیز با وجود عدم مبارزه و زندگی در ایران مانند همه ایرانی‌ها این عِرق ملی را دارد. 

پرافتخارترین المپین ورزش ایران در خصوص اینکه در صورت تصمیم بیگی برای بازگشت به ایران، مسئولان ورزش کشور با روی باز با او برخورد خواهند کرد، گفت: بیگی به هر حال ایرانی است و بحث ریشه و خاک آدم‌ها را نمی‌توان تغییر داد. بیگی نیز از این موضوع مستثنی نیست و هر جای دنیا باشد و برای هر کشوری بازی کرده باشد در آخر ایرانی است و خاک‌، ریشه و تعصب آدم را می‌کشد. هیچ فردی نمی‌تواند وطن خود را نادیده بگیرد و بیگی نیز با وجود کسب مدال المپیک و جهانی، خلاء مبارزه برای ایران را احساس می‌کند که این موضوع را اعلام کرده است. همه آدم‌ها حتی اگر اعلام نکنند نیز دوست دارند زیر پرچم کشور خود باشند.


ساعی در خصوص اینکه ظرفیت پذیرش بیگی از سوی مسئولان ورزش کشور وجود خواهد داشت، به تسنیم گفت: اینکه بیگی خودش از علاقه به ایران صحبت می‌کند، نشان می‌دهد هنوز عرق به ایران را دارد و این خوب است، اما اینکه شرایط چگونه باشد و قانون IOC  این اجازه را بدهد بعد از سه سال دوباره برای ایران بازی کند، قابل پیش‌بینی نیست. خوب است که بیگی اعلام می‌کند مملکت خود را دوست دارد و به کشورمان عرق و تعصب دارد و در این خصوص نیز مسئولان تصمیم گیرنده خواهند بود.

دیدگاه‌ها