کد خبر : 1718722 | 22 آبان 1399 ساعت 12:30 | 159.5K بازدید | 53 دیدگاه

سنگین ترین حکم فیفایی استقلال رسید 

استراماچونی؛ یک کلام 45 میلیارد تومان

در حالی که چند روزی بیشتر از ماجراهای پرداخت طلب میلیاردی وینفرد شفر نمی گذرد، استقلال حالا با مجازات یک میلیون و 350 هزار یورویی استراماچونی مواجه شده است!

استراماچونی؛ یک کلام 45 میلیارد تومان

به گزارش "ورزش سه"، آندره آ استراماچونی سرمربی ایتالیایی که کمتر از نیم فصل در استقلال حضور داشت و قبل از شروع لیگ بیستم نیز در آستانه بازگشت قرار گرفته بود، حالا باشگاه آبی پوش پایتخت را با سنگین ترین حکم فیفایی تاریخ خود مواجه کرده است. مجازاتی که از سوی فیفا صادر شده و استقلال فقط یکماه زمان دارد تا مبلغ یک میلیون و 354 هزار و 999.94 یورو را به استراماچونی پرداخت کند.


روزی که استراماچونی از ایران رفت، او سریعا برای دریافت مطالباتش از فیفا اقدام کرد و از طریق وکلای خود شکایتش را به فدراسیون جهانی برد. قرارداد استراماچونی با استقلال دو ساله و به صورت مشروط بود و او توانسته در رای ای که از فیفا گرفته مبلغ قرارداد هر دو سال خود را طلب کند. در قرارداد استقلال و استراماچونی آمده بود که اگر باشگاه در پرداخت مطالبات این مربی قصور کند، او می تواند برای دریافت کل مبلغش شکایت انجام دهد و حالا همین موضوع نیز اتفاق افتاده است.


البته ادعای غرامت از سوی استراماچونی به طور کامل پذیرفته نشده و او توانسته بخشی از ادعای خود را برای دریافت خسارت به نتیجه برساند. در این پرونده استقلالی ها نیز مستندات خود را ارائه کرده بودند تا بتوانند از غرامت سنگین فرار کنند اما این ادعا از سوی فیفا به طور کامل رد شده است.


در حکم فیفا درباره پرونده استراماچونی آمده است: «مدعی علیه (باشگاه استقلال) موظف است که ظرف مدت 30 روز از انتشار، مقادیر زیر را به مدعی (استراماچونی) پرداخت کند: 1,354,999.94 یورو بابت جبران خسارت برای نقض قرارداد و علاوه بر آن 5 درصد بهره پس از 29 ژانویه 2020 به این مبلغ اضافه می‌شود.»


اگرچه فدراسیون جهانی اعلام کرده ادعای مجدد از سوی استراماچونی رد خواهد شد، اما همین مبلغ هم برای استقلال بسیار سنگین است. خصوصا اینکه در بند 3 رای صادر شده آمده که اگر مبلغ مذکور به همراه بهره و سود یاد شده از سوی باشگاه استقلال به استراماچونی ظرف 30 روز پرداخت نشود، مربی ایتالیایی یک دادخواست به کمیته انضباطی فیفا ارائه می دهد تا این کمیته حکم جدیدی را درباره باشگاه استقلال سریعا اعلام کند.

 

 

 

 


بر این اساس فیفا از استراماچونی خواسته شماره حساب خود را به باشگاه استقلال اعلام کند تا آنها مبلغ مذکور را به حسابش واریز کنند.


به غیر از مبالغ مذکور که به استراماچونی باید پرداخت شود، هفت هزار فرانک سوییس نیز از سوی استقلال باید به عنوان هزینه دادرسی به حساب فیفا واریز شود.


این مجازات قطعا سنگین ترین رای فیفا علیه باشگاه استقلال خواهد بود. مبلغی بیش از یک میلیون و 350 هزار یورو که با قیمت روز یورو در کشور ما حدود 45 میلیارد تومان خواهد شد. 


از طرفی باشگاه استقلال به تازگی از ماجراهای وینفرد شفر و بسته بودن پنجره نقل و انتقالاتی راحت شده و حالا برای آنکه حکم سنگین تری گریبانش را نگیرد فقط 30 روز زمان خواهد داشت. از آنجایی که فدراسیون جهانی در مسائل مالی اینچنینی با هیچ باشگاهی در سراسر جهان شوخی ندارد، قطعا اگر طی 30 روز آینده مبلغ مذکور به استراماچونی پرداخت نشود، اتفاق عجیبی در انتظار باشگاه خواهد بود که یکی از تبعاتش می تواند بسته شدن دوباره پنجره نقل و انتقالاتی باشد.


رای پرونده شکایت استراماچونی علیه استقلال در شرایطی صادر شده که مدیران استقلال با اطمینان در این خصوص صحبت می کردند و اعلام داشتند که حداقل تا نیم فصل حکم پرونده نخواهد آمد اما حالا فیفا آنها را غافلگیر کرده و باید دید واکنش مسئولان باشگاه آبی پوشان در این خصوص چه خواهد بود.

دیدگاه‌ها