کد خبر : 1718761 | 22 آبان 1399 ساعت 15:49 | 21.8K بازدید | 3 دیدگاه

چیلاورت: مقایسه بین مسی و مارادونا بیهوده است

گلر سابق تیم ملی پاراگوئه لیونل مسی را از هر نظر برتر از مارادونا می داند.

چیلاورت: مقایسه بین مسی و مارادونا بیهوده است

به گزارش "ورزش سه"، علاوه بر بحث مقایسه لیونل مسی و کریستیانو رونالدو که در این سالها همواره بین هواداران فوتبال در سرتاسر دنیا مطرح بوده، چالش دیگری پیرامون قیاس بین مسی و مارادونا نیز وجود داشته است.

بسیاری از هواداران فوتبال در آرژانتین به خاطر سابقه قهرمانی مارادونا با این کشور در جام جهانی، او را بهترین بازیکن تاریخ شان و حتی کل دوران فوتبال می‌دانند. این در حالی است که از طرف دیگر برخی معتقد هستند که لیونل مسی با توجه به افتخارات زیادی که در سطح باشگاهی و فردی به دست آورده، بهترین بازیکن تاریخ فوتبال است.

 

 

1504988

 

 

خوزه لوئیز فلیکس چیلاورت دروازه بان اسطوره ای و منحصربفرد فوتبال پاراگوئه همیشه با نقطه نظرات خاص و متفاوت خود توجه زیادی را به سمت خود جلب کرده است.

 

او در مقایسه بین مسی و مارادونا گفت:« مسی یک نابغه است و به سیاره دیگری تعلق دارد. بقیه ما اهل زمین هستیم و این حقیقت دارد. زمانی که پدر لئو در باشگاه تیم نیو ولز اولد بویز و ریورپلاته را زد، همه به او پشت کردند. سپس بارسلونا روی بازیکن جوان شرط بندی کرد و مسی در آنجا رشد کرد. خانواده و خود لئو تلاش کردند  و او قدرتمند شد. مسی یک لیدر است.»

 

 

1543031

 

 

چیلاورت ادامه داد:« اگر بخواهیم مقایسه کنیم، مارادونا حتی یک درصد از موفقیت های مسی را هم نداشت. توپ طلا؟ توجیه این است که مسی در کنار ژاوی، اینیستا و سایر ستارگان بازی کرده است. مسی یک نابغه است و از بقیه بالاتر است. 

خیلی ها تصور می کنند رهبری یعنی فریاد زدن و توهین کردن اما بسیاری آرام هستند و در رختکن و تمرینات صحبت می کنند. برای من این یعنی رهبر. عادلانه نیست که می گویند مسی نسبت به تیم ملی آرژانتین تعصب ندارد، چون قهرمان جهان نشده است.»

دیدگاه‌ها