کد خبر : 1718821 | 22 آبان 1399 ساعت 20:20 | 43.1K بازدید | 0 دیدگاه

عرب براقی: نهادهای امنیتی ورود کنند

حمله تند برادر همسر فغانی به کمیته داوران فدراسیون

داور نام آشنای فوتبال ایران می گوید مسئولان کمیته داوران فدراسیون به خاطر دشمنی با علیرضا فغانی او را از لیست الیت در آورده اند.

حمله تند برادر همسر فغانی به کمیته داوران فدراسیون

به گزارش "ورزش سه"، بعد از آنکه با فشارهای رسانه ای و هجمه های مردمی نام علیرضا فغانی به لیست الیت داوری ایران برگشت، مسئولان فدراسیون در اقدامی عجیب نام امیر عرب براقی را از این لیست خط زدند. عرب براقی که نسبت فامیلی با فغانی دارد و برادر همسرش است، حالا گلایه های تندی در این باره دارد.


امیر عرب براقی که 28 سال سن بیشتر ندارد و جزو داوران مطرح فوتبال ایران است، در این خصوص به خبرنگار "ورزش سه" گفت: آقایان در کمیته داوران فدراسیون سر دشمنی با علیرضا فغانی او را از لیست بین المللی خط زدند و به جای او علی اصغر مومنی که 34 ساله است و طبق قوانین AFC افراد بالای 35 سال نمی توانند وارد لیست الیت شوند، آخرین شانس خود را برای حضور در این لیست امتحان کرد و وارد لیست شد. واضح است که این اتفاق به خاطر دشمنی با فغانی و خصومت های شخصی رخ داد.


وی ادامه داد: آقای اصفهانیان زمانی که نام فغانی را از لیست الیت ایران خط زد، شهامت اعلام این لیست در سایت فدراسیون فوتبال را نداشت و آن را رسانه ای نکرد تا شرایط را بسنجد. بعدا با فشار رسانه ها و هجمه های مردم اما او مجبور شد تا فغانی را برگرداند. البته خصومت های آقایان به اینجا ختم نشد.


این داور مطرح در بخش دیگری از حرف هایش تاکید کرد: وقتی دیدند نمی توانند علیرضا فغانی را حذف کنند، به خاطر دشمنی با او من که نسبت فامیلی با این داور برجسته دارم و برادر همسرش هستم را قربانی کردند و از لیست کنار گذاشتند.


عرب براقی همچنین گفت: سوال من این است داور 28 ساله ای مثل من که در 11 بازی لیگ برتر سال گذشته قضاوت کرده و به انتخاب کارشناسان تلویزیونی نوروز فوتبالی جزو 5 داور برتر فوتبال ایران بوده، چطور از لیست الیت بیرون می رود تا یک داور با نمرات بسیار پایین تر جایگزین شود؟ آقایان شفاف سازی کنند که ملاک فنی بوده یا چیز دیگری است؟ من ترسی از کسی ندارم. فقط به مردم نشان بدهند که موضوع چه چیزی بوده است؟ من از همه جهات نسبت به آقای مومنی شرایط بهتر و نمرات بالاتری داشتم. سابقه ام هم مشخص است. چرا باید نامم از لیست در بیاید؟ این انتخاب فنی نیست، مگر اینکه اتفاقات دیگری وسط باشد. 


وی افزود: شخصا فکر نمی کردم پای من را به این ماجرا باز کنند. دیروز کلاس های آنلاین ای اف سی را شرکت کردم و یک ساعت خوابیدم و دیدم دوستان ماجرای فغانی را اینطور تلافی کردند.


عرب براقی در پایان صحبت هایش خاطرنشان کرد: من تا این سن که 28 ساله هستم، از پول بیت المال و انقلاب و نظام رشد کردم. فکر نمی کنم فدراسیون فوتبال که این همه پیگیری کرده تا به اینجا برسم، موضوع را پیگیری نکند. از آقای نبی و بهاروند می خواهم موضوع را رسیدگی کنند و ببینند ماجرا چیست.من در برنامه فوتبال برتر چیزهایی در این خصوص شنیدم. خودم بی خبر هستم اما از نهادهای ذیربط و امنیتی می خواهم ورود کنند و ببینند ملاک آقایان برای انجام این کارها چه بوده است. با استعلام های ساده می شود در این خصوص پرس و جو کرد و همه چیز روشن شد.

دیدگاه‌ها