کد خبر : 1718944 | 23 آبان 1399 ساعت 15:20 | 16K بازدید | 1 دیدگاه

بوسنی در مجموع حریف خیلی خوبی بود؛ 

چراغپور: فکر و ذکر ما باید عبور از گلوگاه بحرین باشد

کارشناس با سابقه فوتبال کشور می‌گوید اسکوچیچ توانسته تا اینجا وظایف خود را به خوبی انجام دهد.

 چراغپور: فکر و ذکر ما باید عبور از گلوگاه بحرین باشد

به گزارش "ورزش سه"، جلال چراغپور مربی سابق تیم ملی ایران و کارشناس فوتبال در گفتگویی که با برنامه ورزش و مردم داشت، در رابطه با شرایط تیم ملی تیم ملی بیان کرد: اگر این برهه از تیم ملی را بررسی کنیم، متوجه چند نکته می شویم. یکی اینکه تیم ملی از نظر استراتژیک در وضعیت خاصی قرار دارد. یعنی از یک طرف ساختاری وجود دارد و از طرفی آن ساختار نمی تواند ادامه بدهد. در نتیجه سرمربی تیم ملی باید دو کار انجام بدهد. هم اینکه به عنوان سرمربی نظرات و ایده های خودش را به تیم ملی تزریق کند و یک معماری جدید ایجاد کند. از طرفی هم خیلی ساختار موجود را نمی تواند به هم بریزد. به نظرم من در حال انجام دادن این دو کار به صورت همزمان است و خوب هم این کار در حال انجام است.


او سپس با اشاره به تحولات تیم ملی در زمان دراگان اسکوچیچ اضافه کرد: اولین چیزی که در بازی بوسنی دیدیم و خیلی مهم بود و چندین بار هم تذکر داده شده بود، اینکه این دفاع سه نفره که فوتبال دنیا دوباره در حال حرکت به سمت آن است، در مواقع خودش ما هم سه نفره بشویم. 


چراغپور ادامه داد: خوشبختانه دیشب این دفاع سه نفره شکل گرفت. ما مرکز دفاعمان همیشه مشکل داشتیم و بازی های حساس را از مرکز دفاع از دست داده ایم ولی بوسنی هر چه از مرکز حمله کرد، بسته بود و این نکته خوبی بود.

 

 

1543393

 

 


نکته دومی که چراغپور اشاره کرد در فاز هجومی تیم بود و اضافه کرد: ما هیچ وقت با یک سانتر فوروارد بازی نمی کردیم ولی نیمه اول بازی بوسنی با 5 دفاع بازی کردیم با 5 هافبک جلوتر از آنها و یک مهاجم. کاوه رضایی تک نوک ما بود و خوب بازی کردند و بازی های کناری او هم روی فرار دو موقعیت به دست آوردند.


چراغپور در ادامه به تغییر سیستم تیم ملی در نیمه دوم اشاره کرد و گفت: در نیمه دوم سیستم دیگری را امتحان کرد که آن دو حمله در مرکز بود و قایدی و انصاری فرد این کار را کردند. همه چیز به خیر و خوشی گذشت و دیگر زمان آن است که اسکوچیچ شیوه اصلی کار خود را پیدا کند.

 

سوال اول از چراغپور در رابطه با کیفیت تیم فوتبال بوسنی در مقابل ایران بود و او در واکنش به این سوال گفت: تیم بوسنی هم با بوسنی ای که در گذشته از آنها سراغ داشتیم، متفاوت بود. در جام جهانی گذشته با ما بازی کرده بودند و قبلا هم با آنها داشتیم. در بوسنی هم به دنبال نسل جدید هستند و هنوز در مراحل مقدماتی هستند. اگر دقیق و موشکافانه نگاه کنیم، تسلط‌شان کم بود و فوتبال روز را شبیه سازی می کردند ولی نمی توانیم بگوییم با تیمی درجه دوم بازی کردیم. این تیم یک فوتبال کاملا اروپایی ارائه کرد ولی اشتباهاتی در مرکز دفاع داشتند. از این موارد زیاد بود و یکی دو صحنه مدافع میانی آنها اشتباه کرد. در مجموع فوتبال خوبی بازی می کرد و برای ما حریف تمرینی خوبی بود.


سوال بعدی را علی مغانی مطرح کرد و از چراغپور در مورد این موضوع پرسیده شد که آیا باید بهترین ها یا آماده ترین ها به تیم ملی دعوت شوند یا بهتر است با یک اسکلت ثابت تیم ملی راهی مسابقات مقدماتی جام جهانی شود. چراغپور در واکنش به این سوال اینطور پاسخ داد" ببینید این تیم ملی خیلی دست به دست شده است. روزهایی که آقای ویلموتس آمد، آثاری از تیم کی روش مانده بود ولی ایشان تغییراتی ایجاد کردند. بعد از 4 بازی و حالا که اینجا هستیم، آقای اسکوچیچ در یک گلوگاه قرار گرفته است و باید همه مراقب باشیم که گلوگاه بحرین را عبور کنیم. نباید خیلی بلند مدت فکر کنیم. باید بحرین و عراق را هر طور شده ببریم و تیم ملی را در مرحله دوم مقدماتی نو کنیم.

دیدگاه‌ها