کد خبر : 1719041 | 24 آبان 1399 ساعت 11:07 | 11.9K بازدید | 1 دیدگاه

چمن مصنوعی؛ نه به سود نساجی و نه به سود تراکتور

در صورت برگزاری بازی های هفته دوم لیگ برتر دیدار نساجی در برابر تراکتور پنج شنبه هفته جاری در استادیوم شهید وطنی قائمشهر برگزار می شود.

چمن مصنوعی؛ نه به سود نساجی و نه به سود تراکتور

به گزارش "ورزش سه"، در دوران آماده سازی تیم ها سازمان لیگ در نامه ای خطاب به هیات فوتبال استان مازندران و باشگاه نساجی اعلام کرد با توجه به کیفیت نامطلوب چمن مصنوعی استادیوم شهید وطنی نساجی دیگر نمی تواند در این استادیوم میزبان تیم ها باشد و در صورتی که زمین تا شروع مسابقات آماده نشود باید استادیوم جدیدی را برای میزبانی معرفی کند؛ گلایه سازمان لیگ و هم چنین تیم ها به مصدومیت بازیکنان بود که البته یقه بازیکنان نساجی را هم در فصل گذشته گرفت. همزمان با سفر دکتر نوبخت معاون رییس جمهور به مازندران این وعده داده شد که بودجه بهسازی استادیوم شهید وطنی قا ئمشهر و تبدیل چمن مصنوعی به چمن طبیعی تامین شده است اما در عمل فعلا اتفاق خاصی رخ نداده است!

 

تنها فعالیت صورت گرفته روی استادیوم شهید وطنی که البته مورد تایید سازمان لیگ هم قرار گرفته بهسازی وضعیت چمن مصنوعی استادیوم است که به نظر می رسد به شرایط ایده آل و استاندارد نزدیک شده است. البته مسئولین امر به این نکته مهم اشاره کردند در فرصت کوتاه تا شروع بازی های لیگ برتر امکان تعویض چمن مصنوعی به طبیعی وجود نداشت و اگر تصمیم به این اقدام گرفته می شد نساجی امتیاز میزبانی را از دست می داد. ابتدا قرار است چمن های رولی استادیوم شهید وطنی در جای دیگر کاشت و آماده شود و بعد در استادیوم شهید وطنی فرش شود و این وعده داده شد به محض آماده شدن چمن های رولی طبیعی کار تعویض چمن در استادیوم شهید وطنی آغاز خواهد شد. 

 

و اما دیدار نساجیتراکتور در حالی برگزار می شود که بیش از 80 درصد از ترکیب نساجی تغییر کرده و آنها هم همانند بازیکنان تراکتور به بازی در چمن منصوعی آشنایی ندارند و طبیعتا همانند همه بازیکنان دوست دارند در چمن طبیعی بازی کنند نه مصنوعی. برخی تیم ها تصور می کنند این یک پو ئن مثبت برای بازیکنان نساجی است در حالی که محمودفکری فصل گذشته فاش کرده بود شاگردانش همانند تیم های حریف از بازی در چمن مصنوعی لذت نمی برند. در فوتبال حرفه ای چمن مصنوعی در استادیوم هایی فرش می شود که به دلیل شرایط آب و هوایی رویش چمن طبیعی بسیار سخت است؛ اما به نظر می رسد در شمال این کار به این بهانه انجام شده که عوامل نگهداری چمن طبیعی از هزینه و هم چنین زحمات نگهداری آن خلاص شوند!

دیدگاه‌ها